این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در 8 صفحه در سال 2014 منتشر شده و ترجمه آن 13 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله رایگان – برنزی ⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
تمارین آموزشی نوآورانه فناوری-رقص در اماکن حسی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Innovative Dance-Technology Educational Practices within Senses Places |
|
مشخصات مقاله انگلیسی | |
فرمت مقاله انگلیسی | |
سال انتشار | 2014 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 8 صفحه با فرمت pdf |
نوع مقاله | ISI |
نوع نگارش | مقاله پژوهشی (Research article) |
نوع ارائه مقاله | ژورنال |
رشته های مرتبط با این مقاله | تربیت بدنی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | فیزیولوژی ورزشی، فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی فعالیت ورزشی بالینی |
چاپ شده در مجله (ژورنال) | Procedia Technology |
کلمات کلیدی | فناوری-هنر، رقص-فناوری، علم بدن، تجسم، جسمانیت فراانسانی، واسطه انسان-ماشین، طراحی سیستم، طراحی برنامه آموزشی، رقص آرایی، حس جنبش در ماهیچه (حس جنبش در ماهیچه) |
کلمات کلیدی انگلیسی | Art-Technology – Dance-Technology – Somatics – Embodiment – Posthuman corporeality – Human-Machine Interface – System design – Curriculum design – Choreography – Kinesthesia |
ارائه شده از دانشگاه | |
شناسه شاپا یا ISSN | 2212-0173 |
شناسه دیجیتال – doi | https://doi.org/10.1016/j.protcy.2014.02.016 |
بیس | نیست ☓ |
مدل مفهومی | ندارد ☓ |
پرسشنامه | ندارد ☓ |
متغیر | ندارد ☓ |
رفرنس | دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله ✓ |
کد محصول | F1709 |
نشریه | الزویر – Elsevier |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله | |
فرمت ترجمه مقاله | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
وضعیت ترجمه | انجام شده و آماده دانلود |
کیفیت ترجمه | ترجمه رایگان – برنزی ⭐️ |
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش | 13 صفحه با فونت 14 B Nazanin |
ترجمه عناوین تصاویر | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه ضمیمه | ندارد ☓ |
ترجمه پاورقی | ندارد ☓ |
درج تصاویر در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
منابع داخل متن | به صورت عدد درج شده است ✓ |
منابع انتهای متن | به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
کیفیت ترجمه | کیفیت ترجمه این مقاله پایین میباشد. |
فهرست مطالب |
چکیده |
بخشی از ترجمه |
چکیده |
بخشی از مقاله انگلیسی |
Abstract Abstract The project Senses Places has developed an experimental somatic-technological dance approach for dancing in mixed reality mediated through image, avatars and biodata. This paper discusses the interfaces and choreographic methods resulting from the art-technology collaborative process between the main authors, creating participatory performance environments and leading workshops that raise innovative challenges to crossover areas of curriculum design. The aim is to understand its effectiveness for creative trans-disciplinarity educational practices. 1- Introduction Senses Places is moved by the intention to expand the dance-technology activity towards research that is collaborative, participatory, inclusive, trans-disciplinary and cross-cultural, encompassing a post-human embodied condition [1]. This collaborative research created/designed interactive interfacing situations and contexts for inter-subjective embodied mediated experiences by following experimental somatic movement dance and performance art based practices. The design of supporting information technology systems is to be treated as the topic of development research [10]. Given the multiple combinations of simultaneous interface systems and the increasing number of nodes/collaborators, a cloud grid system running an OpenSim 3D virtual world connected to a stronger and faster server, is being designed as a fit for purpose system for Senses Places art collective. This ongoing dancetechnology project and system was instantiated, tested and developed at artistic events, workshops, and at a residency [2], as well as at conferences and other gatherings [3]. Given the lack of dance production and specially curricula in somatic dance approaches and even less of dancetechnology including this approach to embodied mediated interfacing, Senses Places endeavors to move dance beyond the aesthetics of visual and musical traditions, and bring the focus back to the very corporeality, by including multiple embodied aspects of aesthetic inter-subjective communication, particularly through kinesthesia. Such choreography of mediated empathic experience includes, amongst others, the interaction between biological data and its environmental output and modulation. At the same time we intend to be interpolated by the output responses and be constantly surprised by our reactions and perceptions in action during the engagement. Modes of accessible deployment through the project continue to develop, by being instantiated at artistic events in site-specific formats, proposing a dance-technology curriculum development [4] and further research results on the application of MUVEs in vocational education was published [5]. We will characterize the dance-tech approach developed for the workshops referring to the success achieved and issues raised, particularly the apparent contrast between somatic embodiment and interfacing involvement. Basically the goal is to raise body awareness and engagement towards getting more grounded in order to truly expand virtually interacting with/through combined embodied mediations in mixed reality environments. Therefore, there is an attempt to match the principles of embodied practice and interface systems, constantly needing adjustments in their emerging nature.. |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
تمارین آموزشی نوآورانه فناوری-رقص در اماکن حسی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Innovative Dance-Technology Educational Practices within Senses Places |
|