دانلود ترجمه مقاله حاکمیت شرکتی، افشای اطلاعات و سرمایه گذاری – حساسیت جریان نقدی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

حاکمیت شرکتی، افشای اطلاعات و سرمایه گذاری – حساسیت جریان نقدی

عنوان انگلیسی مقاله:

Corporate governance, information disclosure and investment – Cash flow sensitivity

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله حسابداری – اقتصاد – مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت مالی – حسابداری مالی – اقتصاد مالی – مدیریت کسب و کار
چاپ شده در مجله (ژورنال) Finance Research Letters
کلمات کلیدی حساسیت سرمایه گذاری- جریان وجوه نقد – حاکمیت شرکتی – افشا اطلاعات
کلمات کلیدی انگلیسی Investment-cash flow sensitivity – Corporate governance – Information disclosure
نمایه (index) Scopus – Master Journals List – JCR
نویسندگان Er Yi
شناسه شاپا یا ISSN ۱۵۴۴-۶۱۲۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.frl.2023.103942
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1544612323003148
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۰۳۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۸۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۲۳۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۹۵۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۹ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است  
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ اقتباس نظری و ایجاد فرضیه ها
۳ طرح تحقیق
۴ تحلیل تجربی
۵ نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

به بررسی تأثیر جریان وجوه نقد بر مخارج سرمایه‌گذاری تحت سناریوهای سرمایه‌گذاری کمتر از حد و سرمایه گذاری بیش از حد و تأثیر تعدیل‌کننده حاکمیت شرکتی و افشای اطلاعات بر حساسیت هر دو، می پردازیم. تحلیل تجربی با انتخاب شرکت‌های ثبت شده در بورس اوراق بهادار در بخش تولیدی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ انجام می‌شود. دریافتیم که سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، تحت محدودیت های تامین مالی و سرمایه گذاری بیش از حد، به دلیل هزینه های نمایندگی، به شدت به جریان وجوه نقد حساس است. در مورد سرمایه گذاری بیش از حد، بهبود سطح افشا به طور معناداری حساسیت سرمایه گذاری – جریان وجوه نقد را کاهش می دهد؛ در مورد سرمایه گذاری کمتر از حد، بهبود حاکمیت شرکتی به طور معناداری حساسیت سرمایه گذاری – جریان وجوه نقد را کاهش می دهد.

۲ اقتباس نظری و ایجاد فرضیه ها
رابطه بین حساسیت سرمایه گذاری-جریان وجوه نقد و محدودیت های تامین مالی یک همبستگی مثبت ساده نیست، بلکه یک رابطه پیچیده تر است، مسئله نمایندگی در شرکت های ثبت شده در بورس اوراق بهادار چین شدیدتر است، که ممکن است به دلیل مسائل خاص حاکمیت شرکتی، الویت خاصی برای تامین مالی درونی داشته باشند، و این الویت نیز تحت تاثیر “کنترل داخلی” است، که حساسیت سرمایه گذاری- جریان وجوه نقد را به یک شاخص ناکارآمد برای محدودیت های تامین مالی خارجی توسط شرکت ها تبدیل می کند. تحت فرضیه بازارهای سرمایه ناکارآمد، شرکت ها بیشتر به تامین مالی خارجی نیاز دارند تا تامین مالی داخلی(ماکوکوتو و همکاران، ۲۰۲۱). با در نظر گرفتن توسعه واقعی بازار سرمایه چین، شرکت هایی با افشای اطلاعات خارجی کم و بیش ناقص و حاکمیت داخلی همچنان ترجیح می دهند از تامین مالی جریان وجوه نقدی داخلی برای تامین هزینه های سرمایه گذاری استفاده کنند. بنابراین رفتار سرمایه گذاری شرکتی همبستگی بالایی با سطح جریان وجوه نقدی دارد(یانگ و کیم، ۲۰۲۰). بر این اساس، فرضیه این مقاله پیشنهاد می شود.

H1: در نمونه، به عنوان یک کل، یک حساسیت سرمایه گذاری-جریان نقدی قابل توجه وجود دارد و جریان وجوه نقدی تاثیر معنادار بر سطح سرمایه گذاری دارد.

گرچه محققان حاکمیت شرکتی را به طور متفاوتی تعریف می کنند، همگی موافق هستند که سطح خوب حاکمیت شرکتی ارزش شرکت را بیشینه می سازد و منافع تمام ذینفعان را برآورده می کند، از جمله سهامداران و مدیران، که بموجب آن کارایی سرمایه گذاری افزایش می یابد(گیزانی و آجمی، ۲۰۲۱). علاوه بر این، این مقاله، حاکمیت شرکتی را به سه بعد تقسیم می کند: تمرکز سهام، حاکمیت هیئت مدیره و هیئت نظارت، و مشوق های مدیریت. به عنوان یک عامل مهم اثرگذار برکارایی سرمایه گذاری، رابطه نزدیکی بین حاکمیت شرکتی و عملیات شرکت وجود دارد(جیانگ و همکاران، ۲۰۱۹). بخاطر تفکیک مالکیت و مدیریت شرکت، سهامداران می توانند به دنبال منافع کنترل شخصی باشند، آنهم با انتقال محرمانه منابع شرکت و اجبار شرکت به سرمایه گذاری در پروژه های زیان آور اما سودمند برای سهامداران کنترل کننده توسط کنترل غارتگرانه. در مقابل، تحت مکانیزم های حاکمیت شرکتی مناسب، این سرمایه گذاری های ناکارای حاصل از مسائل نمایندگی کاهش می یابد و درنتیجه حساسیت سرمایه گذاری-جریان وجوه نقد شرکت نیز کاهش می یابد(خدامی پور و امیری، ۲۰۱۹).

در مورد سرمایه گذاری بیش از حد، مکانیزم های حاکمیت شرکتی، به عنوان یک هنجار نهادی، می تواند منافع مدیران داخلی را در برابر سرمایه گذاران خارجی کاهش دهد، در نتیجه، به طور اثربخش مانع از سرمایه گذاری ناکارا به دلیل مسائل نمایندگی می شود. از یک سو، با کاهش تمرکز سهام و افزایش اندازه هیئت مدیره و هیئت نظارت، رفتار نمایندگی مدیران را می توان به طور اثربخشی کنترل و محدود کرد. سواستفاده از جریان نقد آزاد نیز کاهش خواهد یافت، بنابراین، رفتار استفاده از جریان وجوه نقد داخلی کافی برای توسعه سرمایه گذاری کورکورانه، به طور اثربخش مهار خواهد شد(فرنچ و لی، ۲۰۲۲)؛ از سوی دیگر، سیستم مشوق مدیریتی خوب برای عملکرد عملیاتی مدیران، با ارزش یک شرکت ارتباط دارد، که موجب می شود مدیران در تصمیمات سرمایه گذاری منافع شرکت را مد نظر قرا دهند و رفتار استفاده از بودجه بیهوده برای سرمایه گذاری کورکورانه کاهش می یابد و در نتیجه حساسیت سرمایه گذاری-جریان وجوه نقد کاهش می یابد(ال گول و کارونی، ۲۰۲۱).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا