دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
|
عنوان فارسی مقاله: |
هنر از شرق به غرب |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Art from East to West |
|
مشخصات مقاله انگلیسی و ترجمه فارسی | |
سال انتشار مقاله | 2012 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 6 صفحه با فرمت pdf |
تعداد صفحات ترجمه مقاله | 6 صفحه با فرمت word به صورت تایپ شده با قابلیت ویرایش |
رشته های مرتبط با این مقاله | تاریخ و نمایش |
رفرنس | ندارد |
- بخشی از ترجمه:
چکیده
منابع شرقی هنر غربی دیر زمانی است که کشف شده است. امیل مال ، هانری و ژان بالتروزائیتیس، جریان های عمده آن تاثیرگذاری را تا سرچشمه اش پی گرفته اند. آن ها پیچ و خم های این رودخانه را که آبشخور اروپا در قرون وسطی بوده و با آبیاری، موجب باروریش شده است، کاویده اند. بنابراین تکرار آن در اینجا بیهوده می نماید. اما چگونه ممکن است، دستکم با ذکر چند مثال، این پدیده را که گسترش و اصالت و نومایگی شگفتی دارد، در مجموعه ای که به بررسی جهات اساسی هنر ایران اختصاص دارد، یادآور نشد؟ فرهنگ غرب بسیار از ایران در حوزه هنرهای تزئینی تاثیر پذیرفته است. ایران نقش مایه های نمادین یا تزیینی کهن ترین تمدنها را گرفته، از صافی گذرانده و به تحلیل برده و سپس در سراسر حوزه مدیترانه منتشر ساخته است. وگاه ضوابط و قواعد شمایل نگاری که در فلات ایران پرداخته شده بودند، غیرمستقیم، از طریق پایگاه هایی چون قسطنطنیه و سیسیل زیر سلطه مسلمین و اسپانیا (اندلس)، به شمال کوه های آلپ رسیدند و به قول ر. گیرشمن « همان مسیری را پیمودند که از سومر و بابل و نینوا به ایران هخامنشی و سامانی می رسد و از آنجا به بیزانس و اسلام و اروپای کاتولیک رومی ، منتهی شد».
جهان گشایی های مسلمین و جنگ های صلیبی و سفرهای زیارتی و مناسبات دیپلماتیک و مبادلات تجاری، از دریای شمال تا خلیج فارس، شبکه ی انبوه و پیچیده ای تنیدند که نخستین جلوه هایش در دوران سلسله ی کارولنژی نمودار شد.
- بخشی از مقاله انگلیسی:
Abstract
The Eastern sources of Western art have long been identified. Emile Mâle, Henri Focillon and Jean Baltrusaitis have traced back the major characteristics of this influence to their origins. They have explored the meanders of this river, which have been the feeding source of European art in the middle Ages and the fountainhead of its prosperity. Therefore, repeating it would be pointless here. Yet, how is it possible, in a collection dedicated to the investigation of the main aspects of Persian art, to not mention, at least through a few examples, this phenomenon which has an astonishing expansion, originality and novelty? Western culture has greatly benefited from Iran’s influence in the domain of decorative arts. Persia acquired symbolic and decorative motifs from the most ancient civilizations, filtered and analyzed them, and then propagated them across the entire Mediterranean basin. Occasionally the rules and standards of the iconography developed on the Iranian Plateau reached north of the Alps indirectly, through bases such as Muslim dominated Constantinople, Sicily and Spain. According to Ghirshman,“ these passed through the same course which leads through Sumer and Babylon and Ninive to Achaemenian and Samanid Persia, and there from reaches the Byzantine Empire, Islam and Roman Europe.”
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
|
عنوان فارسی مقاله: |
هنر از شرق به غرب |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Art from East to West |
|