این مقاله انگلیسی ISI در نشریه Sciencedomain در 12 صفحه در سال 2015 منتشر شده و ترجمه آن 11 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ارزان – نقره ای ⭐️⭐️ بوده و به صورت خلاصه ترجمه شده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
تاثیر تمرینات درمانی سه ماهه و ارگونومیک بر اساس فضای مجازی بر اختلال اسکلتی عضلانی در کاربران رایانه |
عنوان انگلیسی مقاله: |
The Effect of Three-Month Therapeutic and Ergonomic Exercise Based on Virtual Space on Musculoskeletal Disorder in Computer Users |
|
مشخصات مقاله انگلیسی | |
فرمت مقاله انگلیسی | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
سال انتشار | 2015 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 12 صفحه با فرمت pdf |
رشته های مرتبط با این مقاله | تربیت بدنی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی |
چاپ شده در مجله (ژورنال) | مجله علمی و کاربردی بریتانیایی – British Journal of Applied Science & Technology |
کلمات کلیدی | اختلالات عضلانی اسکلتی، نرمش درمان بخش، ارگونومیک، فضای مجازی، کاربران رایانه |
ارائه شده از دانشگاه | دپارتمان رفاه اجتماعی ، طب فیزیکی و توانبخشی، معاون وزیر بهزیستی و توانبخشی کرمان، ایران |
رفرنس | دارد ✓ |
کد محصول | F1628 |
نشریه | Sciencedomain |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله | |
فرمت ترجمه مقاله | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
وضعیت ترجمه | انجام شده و آماده دانلود |
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش | 11 صفحه (2 صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت 14 B Nazanin |
ترجمه عناوین تصاویر و جداول | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه متون داخل تصاویر | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه متون داخل جداول | ترجمه شده است ✓ |
ضمیمه | ندارد ☓ |
درج تصاویر در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
درج جداول در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
منابع داخل متن | درج نشده است ☓ |
کیفیت ترجمه | کیفیت ترجمه این مقاله متوسط میباشد |
توضیحات | ترجمه این مقاله به صورت خلاصه انجام شده است. |
فهرست مطالب |
چکیده
اختصارات 1-مقدمه 2- مواد و روش ها 1-2 جمع آوری داده ها 3.نتایج و بحث 3-1 بحث 4- نتیجه گیری 5- پیشنهادات 6- محدودیت ها |
بخشی از ترجمه |
چکیده
مقدمه: یکی از گروه های پیشرفته در جامعه حاضر کاربران رایانه هستند که با رشد روزافزون رایانه ها در میان قشرهای مختلف جامعه، از اهمیت بیشتری برخوردار اند. کاربران رایانه در معرض اختلالات عضلانی اسکلتی هستند. لذا هدف این مقاله بررسی تاثیر نرمش های ارگونومیک و درمان بخش سه ماه بر اساس فضای مجازی بر اختلال عضلانی اسکلتی در بین کاربران رایانه می باشد.
مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی، 75 کاربر رایانه به طور تصادفی در گروه کنترل (ارگونمیک) واقع شدند و همین تعداد به گروه تجربی اختصاص یافت (ترکیبی که شامل نرمش های درمانی و ارگونمیک بود). تشخیص و درمان اختلالات عضلانی اسکلتی از طریق فضای مجازی در هر دو گروه به دست آمد. گروه کنترل مشغول فعالیت های درمان بخش ارگونمیک شدند و گروه تجربی نرمش درمان بخش را در کنار مداخله های درمان بخش ارگونومیک دریافت نمودند. میزان درد و ناتوانی قبل و بعد درمان سه ماهه از طریق پرسشنامه تنظیم شده نوردیک ارزیابی شد. آزمون تحلیل کای اسکویر برای تحلیل یافته ها به کار رفت. یافته ها: کمر درد و گردن درد در افراد دچار اختلال گردن و کمر در گروه آزمایشی کاهش یافت ( توان بخشی ورزشی و ارگونومیک بر اساس فضای مجازی)و با گروه کنترل در ارزیابی های 12 ماهه و 7 روزه مقایسه گردید. به علاوه درد شانه، کمر، زانو و قوزک در گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل در ارزیابی 12 ماهه کاهش یافت. نتیجه گیری: می تواان از یافته های مطالعه استنباط نمود که به کارگیری نرمش ارگونمیک و درمان بخش بر اساس فضای مجازی منجر به بهبود اختلالات عضلانی اسکلتی مزمن در بین کاربران رایانه می گردد. لذا انجام این نوع نرمش ها توصیه می گردد. 1- مقدمه
رایانه یکی از موثرترین ابزارهای کاربردی ایجاد شده توسط بشر در طی چند دهه گذشته است به گونه ای که انجام بسیاری از فعالیت ها بدون آن دشوار و یا غیر ممکن است. لذا تعداد کاربران رایانه روز به روز بیشتر شده به طوری که تصور یک اداره بدون رایانه و کاربر غیر ممکن است و لذا مسائلی درباره اختلالات عضلانی اسکلتی ، آسیب به بافت های عضلانی اسکلتی و سایر عوامل ریسک در محل کار پدید می آید.
افرادی که اکثر اوقات خود را صرف کار با رایانه می کنند، با این اختلالات شایع مواجه اند. ریسک درد در نواحی گردن، شانه، آرنج و مچ و دست پدید می آید. گزارشات بیان می کنند که شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی در بین کارکنانی رواج دارد که نسبت به کادر دیگر با رایانه مشغول کار اند و میزان شیوع در بین کاربران 50% است. 27% کارکنان مشغول به کار با رایانه دچار درد در ناحیه گردن و شانه اند. حرکات مکرر، طرز حالت نامناسب و فشار ناشی از طرز حالت اختلالات عضلانی اسکلتی پدید می آور.د. تنها عاملی که منجر به اختلالات عضلانی اسکلتی نمی گردد طرز حالت ارگونومیک است که به سن ، جنسیت ، حساسیت های فردی، ساعات کاری در روز، فشار روحی، رضایتمندی شغلی و تناسب جسمانی بستگی دارد. در زمینه اختلالات عضلانی اسکلتی ناشی از کار با رایانه و محیط اداره مطالعات زیادی در سراسر جهان انجام شده است. مطالعه ای با نمونه آمریکایی نشان داد که تکرار اختلالات عضلانی اسکلتی 54% در بین کاربران رایانه بود و اختلاف عمده در اختلالات عضلانی اسکلتی در بین زنان در ناحیه گردن و شانه مشاهده شد. مطالعات زیادی وجود اختلالات عضلانی اسکلتی را در بین کاربران رایانه نشان داده اند. نتایج تحقیق وزارت آموزش ایالت متحده نشان می دهد که 97% از دانش آموزان دبیرستان، 91% از دانش آموزان راهنمایی و 80% از کودکان مهد از رایانه استفاده می کنند. این نشان می دهد که بسیاری از مردم در حال کار با کامپیوتر در مشاغل مختلف هستند. لذا طراحی و به کارگیری روشی برای تشخیص، توان بخشی، درمان، پیشگیری و اطلاع رسنی به افراد از طریق امکانات موجود در فاضی مجازی امری مطلوب است به منظور اینکه درمان موثر، مناسب و مقرون به صرفه برای کاربران رایانه و اینترنت فراهم نمود. لذا رخداد اختلالات عضلانی اسکلتی در این گروه بالا بوده و پیشگیری و درمان این اختلالات در محیط کار ضروری به نظر می رسد. |
بخشی از مقاله انگلیسی |
Abstract Introduction: One of the developed groups in the current society is computer users which has increased its importance taking daily development of computer among different social classes. Computer users are apt to musculoskeletal disorders; so the objective of the present study was to investigate the effect of three-month modification and ergonomic exercises based on virtual space on musculoskeletal disorder in computer users. Material and Methods: In this semi-experimental study, 75 computer users were randomly placed in control group (ergonomic) and so were the same number in the experimental group (a combination including therapeutic and ergonomic exercises). The diagnosis and treatment of musculoskeletal disorders were received through virtual space in both groups. The control group was engaged in ergonomic therapeutic exercise and the experimental group received therapeutic exercise besides ergonomic therapeutic interventions. The pain and disability rates were evaluated before and after three-month intervention through Nordik’s modified questionnaire. In order to analyze the findings Chi-squared test was applied. Findings: Lumbago and neck pain decreased in the individuals suffered from waist and neck disorder in experimental group (athletic and ergonomic rehabilitation based on virtual space) comparing to control group both in 12-month and past 7 days evaluations (p<0.01). Moreover, the pain in shoulder, back, knee and ankle has significantly decreased in the experimental group comparing to control group in 12-month evaluation. Conclusion: It can be inferred from the findings of the study that the application of therapeutic and ergonomic exercise based on virtual space leads to the improvement of chronic musculoskeletal disorders in computer users. Therefore doing such kinds of exercise is advised. 1 Introduction The computer has become one of the most effective and applicable instruments made by the human in the past few decades, in a way that most of the activities are difficult or even impossible to do without computer; so the number of the computers and their users has daily increased to such an extent that considering an office without computer and its user is impossible; hence the concerns regarding vocational musculoskeletal disorders, damages or musculoskeletal tissues disorders concomitant with risk factors in work setting have been raised [1-3]. For the people who spend much of their time working with computer, these disorders are a common problem [4,5]. Using the computer leads to the increase of the risks of pain, itch and anesthesia in the neck, shoulder, elbow, wrist and the hand [6-8]. Similarly, the reports stated that the prevalence of musculoskeletal disease is more in the employees who work with the computer than other staff and workers [9] and computer users are apt to develop musculoskeletal signs with 50% prevalence [10]. According to a report about those employees who work with the computer, 27% of them have pain in their necks and shoulders [11]. Repetitive movements, inappropriate body posture while working, stress resulting from local contact and static body posture are among the most important causes of creating musculoskeletal disorders which are made while working with the computer [12-16]. The only factor creating musculoskeletal disorders is not ergonomic exposures; however it depends on age, gender, individual sensitivities, daily working hours, mental stress, job satisfaction and physical fitness too [12-15,16]. Regarding musculoskeletal disorders resulting from working with computer and office works, numerous studies have been carried out around the world. A study which was conducted on an American sample indicated that the frequency of musculoskeletal disorders was 54% in computer users and the major difference in musculoskeletal disorders was observed among women in their necks and shoulders [17]. Many studies have reported the existence of musculoskeletal disorder among computer users [18-24]. The results of the research by the united states ministry of education implies that 97% of high school students, 91% pre-high school students and 80% of kindergarten children use the computer [25] and it shows that many people are working with computers in various jobs. So it would be desirable to design and apply a method to diagnose, rehabilitate, treat, prevention and inform such people through available facilities in virtual space (internet) in order to provide efficient, suitable and costeffective treatment for computer and internet users. Therefore considering high frequency of vocational factors among computer users and high frequency of musculoskeletal disorders in this group, the importance of prevention and treatment of these disorders in work setting through computer seems necessary, so the objective of the present research is to compare the effect of two therapeutic and ergonomic methods based on virtual space on computer users suffering from lumbago. |