دانلود ترجمه مقاله بررسی چگونگی تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر قصد استفاده از متاورس (ساینس دایرکت – الزویر 2024)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال 2024 منتشر شده که 10 صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز 30 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی چگونگی تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر قصد استفاده از متاورس: یافته های تجربی

عنوان انگلیسی مقاله:

How could entertainment content marketing affect intention to use the metaverse? Empirical findings

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار 2024
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی 10 صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت بازرگانی – بازاریابی – مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Information Management Data Insights
کلمات کلیدی بازاریابی محتوا – قصد خرید – متاورس – دیجیتال مارکتینگ – اردن
کلمات کلیدی انگلیسی Content marketing – Shopping intention – Metaverse – Digital marketing – Jordan
نمایه (index) Scopus – DOAJ
نویسندگان Malek Alsoud – Ali Trawnih – Hussam Yaseen – Tha’er Majali – Anas Ratib Alsoud
شناسه شاپا یا ISSN 2667-0968
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2024.100258
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096824000478
ایمپکت فاکتور (IF) مجله 15.526 در سال 2023
شاخص H_index مجله 34 در سال 2024
شاخص SJR مجله 2.137 در سال 2023
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال 2023
بیس است 
مدل مفهومی دارد  
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول 14201

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه 30 صفحه با فونت 14 B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
1. مقدمه
2. محیط متاورس
3. پایه‌های نظری و فرضیۀ توسعه
4. شیوه‌شناسی پژوهش
5. تجزیه و تحلیل داده‌ها
6. بحث
7. نتیجه‌گیری
بیانیه اعتبار مشارکت نویسنده
اعلامیه تضاد منافع
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
با وجود پتانسیل متاورس برای تغییر و تبدیل کسب‌وکار دیجیتال، دربارۀ چگونگی اثرگذاری بازاریابی محتوا بر قصد کاربران برای استفاده از متاورس، در تحقیقات پژوهشی کمبودهایی باقی‌مانده است. هدف این بررسی، شناسایی این امر است که آیا محتوای سرگرمی بازاریابی بر پذیرش متاورس توسط کاربران اثر دارد یا خیر. با پذیرش چارچوب اسپایس (Spice) متغیرهایی مانند پیوستگی ، احساس حضور ، تعامل‌پذیری ، رضایت و جریان اقتصادی ترکیب می‌شوند. داده‌ها از طریق یک بررسی آنلاین از 454 گیمر آنلاین از اردن جمع‌آوری شدند که هدف‌دار انتخاب شده بودند. مدل‌سازی با ساختار برابر با استفاده از آنالیز حداقل مربعات جزئی نشان داد که همۀ پنج فاکتور به طور مثبت تحت‌تأثیر مفهوم متاورس قرار گرفتند. به‌طورکلی، این مطالعه با بررسی چارچوب اسپایس در مفهوم فناوری‌های متاورس در دانش درباره این مورد همکاری دارد. فراتر از دنیای آکادمیک، یافته‌های ما برای بازاریان، سیاست سازان و دست‌اندرکارانی که چشم‌انداز پویای تعاملات دیجیتالی درون متاورس را شکل می‌دهند، اهمیت کاربردی در بر دارد.

2. محیط متاورس
«متاورس» به یک جهان شبیه‌سازی شده اشاره می‌کند که مفاهیم در حال پیدایش «متا» و «جهان» را در خود دارد و تصوراتی از مجازی بودن و فراتر رفتن را بیان می‌کند (الادوان، 2024 ب). این واژه از VR، کوتاه شدۀ واقعیت مجازی، پیچیده‌تر است. روش دیگر شناسایی متاورس، خدمات خود شایست است که برای نشان‌دادن جنبش‌های بی‌شمار اجتماعی پایه‌ریزی شده است که در کنار نوآوری‌های فناورانه در رویدادهای بازار آغاز می‌شوند (شتری و همکاران، 2024؛ اودین و همکاران، 2023).

در اوایل دهۀ 2000، متاورس جرقۀ دگرگونی در صنعت سرگرمی را زد و محیطی غیرمتمرکز برای تعامل کاربر آماده کرد.با وجود این، پیدایش گوشی‌های هوشمند و محبوبیت خدمات شبکه اجتماعی کاربرپسند منجر به مهاجرت توده مردم از متاورس شد و کاری کرد پایگاه کاربری آن را رفته رفته کاهش یابد (نونز باریوپدروف 2020). آغاز کووید19، چشم‌انداز بازار را اصلاح کرد و نتیجه آن توجه بسیار به متاورس بود. متاورس با همکاری شبکه‌های فایو جی و دستگاه‌های دیجیتالی پیشرفته، به پیوندی میان مشتریان و تولیدکنندگان تبدیل شد و مانند یک رنسانس بود. گنجایش آن برای خدمات کاهش لتنسی در پاندمی ارزشمندتر نیز شد. همچنین، تجاری‌سازی فایو جی به گسترش فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را تقویت کرده و درخواست متاورس به‌عنوان پلتفرمی برای جهان‌های ارتباطات الکترونیک را بیش‌تر برانگیخته‌است (دویودی و همکاران، 2021).

ابتدا، واژۀ متاورس بیش‌تر با واقعیت مجازی همراه می‌شد. اما معنای آن گسترش یافت و با گذر زمان بزرگ‌تر شد. رشد مداوم در این دگرگونی، آغاز بازی‌های دیجیتال بود. زندگی دوم در سال 2003، که برای ساخت درآمد از طریق ارتباطات اجتماعی و معاملات اقتصادی در بین پایگاه بزرگ کاربری در فضای مجازی سه بُعدی را پیگیری می‌کرد. بر پایۀ این قرض، در نتیجه تفسیر واقعیت مجازی از بازی در فرم سانسار پیشنهاد شده بود (لی و وون، 2021). کتاب نوشتۀ نیل استفنسون برخورد برف در سال 1992 منتشر شده بود، تعریفی نوآورانه از متاورس ارائه داد که در آن افراد می‌توانستند از طریق آواتارهای دیجیتالی خود، زندگی روزانه و کار اقتصادی خود را پیگیری کنند. تصویر کتاب از متاورس نمونه‌ای از گسترش پارامترهای کاربردی آن را به نمایش گذاشت (لی و وون، 2021). در سال 2021، یک اینفلوئنسر اجتماعی به نام تراویس اسکات، نمونه‌ای از کار متاورس را بر پایۀ فورتنایت به نمایش گذاشت و (رکورد) قابل توجه مخاطب در لحظه را با بیش از 12 میلیون بازدیدکننده ثبت کرد. به طور تقریبی بیان شده‌است که عملکرد یک متاورس به تنهایی، درآمدی ایجاد خواهد کرد که از یک میلیون دلار کمتر نخواهد بود و به طور کلی بیست میلیون دلار براورد می‌شد (ون در مرو، 2021). ووک و کو (2021) ثابت کردند که پیامد بهم آمیختگی محیط‌های واقعی و شبیه‌سازی‌شده، یک سرزمین برتر خواهد بود که از طریق پیمانکاران فرهنگی‌اجتماعی و اقتصادی، مزایایی ایجاد می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا