این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال 2024 منتشر شده که 10 صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز 30 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
بررسی چگونگی تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر قصد استفاده از متاورس: یافته های تجربی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
How could entertainment content marketing affect intention to use the metaverse? Empirical findings |
|
مشخصات مقاله انگلیسی | |
نشریه | ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier) |
سال انتشار | 2024 |
فرمت مقاله انگلیسی | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 10 صفحه |
نوع مقاله | ISI |
نوع نگارش | مقاله پژوهشی (Research Article) |
نوع ارائه مقاله | ژورنال |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله | مدیریت کسب و کار – مدیریت بازرگانی – بازاریابی – مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش |
چاپ شده در مجله (ژورنال) | International Journal of Information Management Data Insights |
کلمات کلیدی | بازاریابی محتوا – قصد خرید – متاورس – دیجیتال مارکتینگ – اردن |
کلمات کلیدی انگلیسی | Content marketing – Shopping intention – Metaverse – Digital marketing – Jordan |
نمایه (index) | Scopus – DOAJ |
نویسندگان | Malek Alsoud – Ali Trawnih – Hussam Yaseen – Tha’er Majali – Anas Ratib Alsoud |
شناسه شاپا یا ISSN | 2667-0968 |
شناسه دیجیتال – doi | https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2024.100258 |
لینک سایت مرجع | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096824000478 |
ایمپکت فاکتور (IF) مجله | 15.526 در سال 2023 |
شاخص H_index مجله | 34 در سال 2024 |
شاخص SJR مجله | 2.137 در سال 2023 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) | Q1 در سال 2023 |
بیس | است ✓ |
مدل مفهومی | دارد ✓ |
پرسشنامه | ندارد ☓ |
متغیر | دارد ✓ |
فرضیه | دارد ✓ |
رفرنس | دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله ✓ |
کد محصول | 14201 |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله | |
فرمت ترجمه مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf |
وضعیت ترجمه | ترجمه شده و آماده دانلود |
کیفیت ترجمه | عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی) |
تعداد صفحات ترجمه | 30 صفحه با فونت 14 B Nazanin |
ترجمه عناوین تصاویر و جداول | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه متون داخل تصاویر | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه متون داخل جداول | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه ضمیمه | ندارد ☓ |
درج تصاویر در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
درج جداول در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه | ندارد ☓ |
منابع داخل متن | ترجمه و درج شده است ✓ |
منابع انتهای متن | به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
فهرست مطالب |
چکیده |
بخشی از ترجمه |
چکیده 2. محیط متاورس در اوایل دهۀ 2000، متاورس جرقۀ دگرگونی در صنعت سرگرمی را زد و محیطی غیرمتمرکز برای تعامل کاربر آماده کرد.با وجود این، پیدایش گوشیهای هوشمند و محبوبیت خدمات شبکه اجتماعی کاربرپسند منجر به مهاجرت توده مردم از متاورس شد و کاری کرد پایگاه کاربری آن را رفته رفته کاهش یابد (نونز باریوپدروف 2020). آغاز کووید19، چشمانداز بازار را اصلاح کرد و نتیجه آن توجه بسیار به متاورس بود. متاورس با همکاری شبکههای فایو جی و دستگاههای دیجیتالی پیشرفته، به پیوندی میان مشتریان و تولیدکنندگان تبدیل شد و مانند یک رنسانس بود. گنجایش آن برای خدمات کاهش لتنسی در پاندمی ارزشمندتر نیز شد. همچنین، تجاریسازی فایو جی به گسترش فناوریهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را تقویت کرده و درخواست متاورس بهعنوان پلتفرمی برای جهانهای ارتباطات الکترونیک را بیشتر برانگیختهاست (دویودی و همکاران، 2021). ابتدا، واژۀ متاورس بیشتر با واقعیت مجازی همراه میشد. اما معنای آن گسترش یافت و با گذر زمان بزرگتر شد. رشد مداوم در این دگرگونی، آغاز بازیهای دیجیتال بود. زندگی دوم در سال 2003، که برای ساخت درآمد از طریق ارتباطات اجتماعی و معاملات اقتصادی در بین پایگاه بزرگ کاربری در فضای مجازی سه بُعدی را پیگیری میکرد. بر پایۀ این قرض، در نتیجه تفسیر واقعیت مجازی از بازی در فرم سانسار پیشنهاد شده بود (لی و وون، 2021). کتاب نوشتۀ نیل استفنسون برخورد برف در سال 1992 منتشر شده بود، تعریفی نوآورانه از متاورس ارائه داد که در آن افراد میتوانستند از طریق آواتارهای دیجیتالی خود، زندگی روزانه و کار اقتصادی خود را پیگیری کنند. تصویر کتاب از متاورس نمونهای از گسترش پارامترهای کاربردی آن را به نمایش گذاشت (لی و وون، 2021). در سال 2021، یک اینفلوئنسر اجتماعی به نام تراویس اسکات، نمونهای از کار متاورس را بر پایۀ فورتنایت به نمایش گذاشت و (رکورد) قابل توجه مخاطب در لحظه را با بیش از 12 میلیون بازدیدکننده ثبت کرد. به طور تقریبی بیان شدهاست که عملکرد یک متاورس به تنهایی، درآمدی ایجاد خواهد کرد که از یک میلیون دلار کمتر نخواهد بود و به طور کلی بیست میلیون دلار براورد میشد (ون در مرو، 2021). ووک و کو (2021) ثابت کردند که پیامد بهم آمیختگی محیطهای واقعی و شبیهسازیشده، یک سرزمین برتر خواهد بود که از طریق پیمانکاران فرهنگیاجتماعی و اقتصادی، مزایایی ایجاد میکند. |