دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
|
عنوان فارسی مقاله: |
عملکردهای بلادرنگ سخت در سیستم های تعبیهشده (نهفته) با چند پردازنده با استفاده از ASMP-لینوکس |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Hard Real-Time Performances in Multiprocessor-Embedded Systems Using ASMP-Linux |
|
مشخصات مقاله انگلیسی (PDF) | |
سال انتشار مقاله | 2008 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 16 صفحه با فرمت pdf |
رشته های مرتبط با این مقاله | مهندسی کامپیوتر |
گرایش های مرتبط با این مقاله | معماری کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار |
مجله مربوطه | مجله EURASIP در سیستم های جاسازی شده |
دانشگاه تهیه کننده | سیستم برنامه نویسی گروه پژوهشی، گروه علوم کامپیوتر، سیستم ها و تولید، دانشگاه رم، ایتالیا |
نشریه | هینداوی – Hindawi |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله (Word) | |
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش و فونت 14 B Nazanin | 40 صفحه |
ترجمه عناوین تصاویر و جداول | ترجمه شده است |
ترجمه متون داخل تصاویر | ترجمه نشده است |
ترجمه متون داخل جداول | ترجمه نشده است |
درج تصاویر در فایل ترجمه | درج شده است |
درج جداول در فایل ترجمه | درج شده است |
- فهرست مطالب:
1. مقدمه
2. هستههای چندپردازندهای نامتقارن
3. سیستمهای تعبیهشده چندپردازندهای
4. برآورده کردن محدودیتهای بلادرنگ سخت با استفاده از لینوکس
4.1. برنامههای کاربردی بلادرنگ سخت و نرم
4.2. برنامههای بلادرنگ متناوب و رویداد محور
4.3. Jitter
4.4. سختافزار جیتر
4.5. پارتیشنبندی سیستم
5. پیادهسازی ASMP- لینوکس
5.1. پارتیشنهای سیستم
5.2. مدیریت فرآیند
5.3. مدیریت وقفه
5.4. وراثت بلادرنگ
5.5. رابط ASMP- لینوکس
6. دادههای آزمایشی
6.1. محیطهای آزمایشی
6.2. ارزیابی میزان سربار سیستمعامل
6.3. ارزیابی زمان تأخیر سیستمعامل
6.4. ملاحظات نهایی
7. نتیجهگیریها و کارهای آینده
- بخشی از ترجمه:
7. نتیجهگیریها و کارهای آینده
در این مقاله، ما ASMP- لینوکس را بهعنوان یک جزء اساسی برای یک سیستمعامل بلادرنگ سخت بر اساس هسته اصلی لینوکس برای سیستمهای تعبیهشده MP معرفی کردیم. ما در ابتدا مفهوم jitter (حرت نامنظم اتفاقی) را معرفی نمودیم و آن را در تأخیر سختافزار و زمان تأخیر سیستمعامل و سربار طبقهبندی کردیم. سپس، فلسفه نامتقارن ASMP- لینوکس و جزئیات درونی آن را و همچنین اینکه چگونه برنامههای بلادرنگ ممکن است به دلیل jitter به مهلت مقرر خود نرسند توضیح دادیم. درنهایت، محیطهای آزمایش و آزمونهای خود را ارائه دادیم: نتایج آزمون نشان میدهد که چگونه ASMP- لینوکس قادر به مینیمم کردن سربار سیستمعامل و زمان تأخیر هر دو و درنتیجه، فراهم نمودن نتایج قطعی برای برنامههای تستشده است.
هرچند این نتایج امیدوارکننده هستند، ASMP- لینوکس یک سیستمعامل بلادرنگ سخت کامل نیست. بهمنظور دستیابی به این هدف ما در حال برنامهریزی برای اضافه کردن ویژگیهای بیشتری به ASMP- لینوکس هستیم. بهطور خاص، ما در حال برنامهریزی برای اضافه کردن یک طبقه زمانبند جدید برای برنامههای بلادرنگ سخت هستیم که روی یک پارتیشن حفاظدار اجرا میشود. علاوه بر این، ما برای ادغام کردن پچ (اتصال موقت) هسته اصلی ASMP- لینوکس با معماری زمانسنجی جدید که در نسخه کرنل 2.6.21 لینوکس معرفی شده است، و بهویژه با تایمرهای رزولوشن بالا و تیکهای دینامیک برنامهریزی میکنیم: این مسئله عملکردهای برنامههای بلادرنگ پریودیک را بهبود میبخشد. درنهایت، ما کانالهای بین پارتیشنی را ارائه خواهیم داد بهطوریکه برنامههای بلادرنگ سخت بتوانند با برنامههای غیر بلادرنگ در حال اجرا روی پارتیشن سیستم بدون تحت تأثیر قرار دادن عملکردهای بلادرنگ سخت برنامههای بسیار مهم تبادل داده کنند.
- بخشی از مقاله انگلیسی:
7. CONCLUSIONS AND FUTURE WORK
In this paper we introduced ASMP-Linux as a fundamental component for an hard real-time operating system based on the Linux kernel for MP-embedded systems. We first introduced the notion of jitter and classified it in hardware delay and operating system latency and overhead. Then, we explained the asymmetric philosophy of ASMP-Linux and its internal details as well as how real-time applications might not catch their deadline because of jitter. Finally, we presented our experiment environments and tests: the test results show how ASMP-Linux is capable of minimizing both operating system overhead and latency, thus providing deterministic results for the tested applications. Even if these results are encouraging, ASMP-Linux is not a complete hard real-time operating system. We are planning to add more features to ASMP-Linux in order to achieve this goal. Specifically, we are planning to add a new scheduler class for hard real-time applications that run on a shielded partition. Moreover, we plan to merge the ASMP-Linux kernel patch with the new timekeeping architecture that has been introduced in the Linux 2.6.21 kernel version, in particular, with the high-resolution timers and the dynamic ticks: this will improve the performances of periodic real-time tasks. Finally, we will provide interpartition channels so that hard real-time applications can exchange data with nonrealtime applications running in the system partition without affecting the hard real-time performances of the critical tasks.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
|
عنوان فارسی مقاله: |
عملکردهای بلادرنگ سخت در سیستم نهفته چند پردازنده با استفاده از ASMP-لینوکس |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Hard Real-Time Performances in Multiprocessor-Embedded Systems Using ASMP-Linux |
|