دانلود ترجمه مقاله روش انتخابی Undo/Redo در محیط مدلسازی گروهی سه بعدی – مجله IEEE

دانلود ترجمه مقاله روش انتخابی Undo/Redo در محیط مدلسازی گروهی سه بعدی – مجله IEEE

 

 عنوان فارسی مقاله: روش انتخابی Undo/Redo در محیط مدلسازی گروهی سه بعدی
 عنوان انگلیسی مقاله: A Selective Undo/Redo Method in 3D Collaborative Modeling Environment
دانلود مقاله انگلیسی: برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf اینجا کلیک نمائید

 

سال انتشار ۲۰۱۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی  ۷ صفحه
تعداد صفحات ترجمه مقاله  ۱۷ صفحه
مجله  کنفرانس بین المللی همکاری در طراحی با پشتیبانی رایانه
دانشگاه  ووهان کشور چین
کلمات کلیدی  مدلسازی گروهی (با تشریک مساعی)، جریان حالت مدل، undo/redo همزمان
نشریه IEEE  آی تریپل ای – IEEE

 

 


فهرست مطالب:

 

چکیده
۱ مقدمه
۲ کارهای وابسته
۳ حفظ همسانی در سیستم مدلسازی گروهی سه بعدی
اصول عمومی دستور Undo
مدل همسانی
بردار حالت Undo
تحلیل وابستگی
۴ بافر تاریخچه و جریان حالت مدل
۵ الگوریتم Undo/Redo
اجرای Undo برروی سایت محلی
الگوریتم ۱ Undo برروی سایت محلی
اجرای دستور Redo
۶ اثبات درستی
۷ اجرا و نتایج تست
۸ نتایج

 


 

بخشی از ترجمه:

 ۱ مقدمه

انسان نقش آموزنده ای در سیستم های محاوره ای ایفا می کند. از دیدگاه سیستم های CAD ، نتیجه نهایی طراحی، تجسم قصد و نیت متقابل ارباب رجوع ها و طراحان گروهی می باشد. در این راستا اشتباه کردن طراحان در طول فرایند طراحی حتمی می باشد. لغزش ها و تاخیرهای ساده در این سطح تقریباً ۶۰ درصد از خطاهای انسانی را به خود اختصاص می دهند. بالاترین سطح شناختی بر مبنای دانش می باشد، که با استدلال از اصول اولیه بدون کمک قواعد یا مهارتهای قبلی به وظایف رسیدگی می شود. اشتباهات رخ داده در این سطح، ۱۰ درصد ازخطاهای انسانی را به خود اختصاص می دهند. درکل، در طول فرایند جستجوی راه حل بهینه، طراحان می بایست برخی از عملیات های اجراشده را بی اثر نمایند تا بدین طریق بتوانند حالت سند را مجدداً از نقطه مقابل شروع کرده و سپس برای امتحان راه حل های مختلف،مجموعه عملیات های جدیدی را اجرا کنند.
عملیات undo/redo که کاربردی ترین مکانیسم ترمیم خطا می باشد، قادر به تامین کلیه شروط ترمیم خطا و کشف راه حل بهینه در سیستم های محاوره ای می باشد. در سیستم های ویرایش گروهی این مسئله واجب تر می باشد. در چنین سیستم هایی، داده ها برروی هر سایت تکرار و کپی میشوند تا بدین طریق طراحان سایت شانس ویرایش هر نسخه به صورت آنلاین و آفلاین را داشته باشند. در طول همیاری و تشریک مساعی آنلاین، برای تقسیم و به اشتراک گذاری نتیجه طراحی، عملیات های سایت های محلی و راه دوربه خاطر همزمانی به طور اختیاری جایگذاری می شوند که این مسئله چالش هایی برای تابع Undo/Redo به همراه دارد.

 ۸٫ نتایج
مقاله حاضر مکانیسم undo/redo انتخابی در سیستم های مدلسازی تشریک مساعی ۳ بعدی پیشنهاد می کند. به منظور تامین شرط پاسخ سریع، هر سایت برای نگه داشتن حالت در هر مرحله به جای مکانیسم اجرای مجدد کامل، یک جریان حالت مدل نگه می دارد. روش نگاشت عملیات ها در بافر تاریخچه و گره ها در جریان حالت مدل پیشنهاد شده است. بالاخره، مجموعه الگوریتم های undo/redo پیشنهاد شده است.

 


بخشی از مقاله انگلیسی:

 

I. INTRODUCTION

Human plays an instructive role in interactive systems. Fromthe perspective of collaborative CAD systems, the ultimatedesigning result is the embodiment of mutual intention of clientsand group designers. Objectively speaking, it is inevitable thatdesigners may make mistakes during the designing process.Simple slips and lapses at this level account for roughly 60% ofhuman errors. The highest cognitive level is knowledge-based,where tasks are approached by reasoning from fIrst principles,without the aid of previously-formed rules or skills; mistakes atthis level account for the 10% of human errors[l]. All in all,during the process of searching for optimal solution, designersneed to undo some of the executed operations to roll back thedocument state and then execute a series of new operations to tryfor different solutions.Being a widely used error recovery mechanism,

UndolRedocan fully meet the requirements of error recovery and optimalsolution exploration in interactive systems. It is moreindispensable in collaborative editing systems. In such systems,data are replicated on each site so designers from different site are given the chance to edit each replica both on-line and off-line.During the on-line collaboration, to share the designing result,operations from local and remote sites are interleaved arbitrarilydue to concurrency and it brings more challenges to UndolRedofunction.Based on the basic multi-user undo/redo requirements Dewanand Choundary[2] proposed, undo/redo mechanism in 3Dcollaborative modeling systems should have the followingcriteria:• Dual UndolRedo mechanism. Undo/redo mechanism inmulti-user systems should have the same characteristicthat single user interactive systems have. When editingthe replica on a local site, a designer should be freely toundo/redo any operation been issued by himself. That islocal undo/redo mechanism. Meanwhile, a user shouldalso be entitled to undo the last operation ever executedwhich is probably not the last operation he himselfissued. That is in accordance with the global undo/redomechanism. Atomicity. The execution of an advanced modelingoperation is actually composed of several sub-operations.Set CUBIC]ROTRUSION_ATTACHMENT as anexample. First, a cubic block is created according todimension parameters. Second, the block is translatedand rotated to properly locate on the specifIc face of thebase model. Third, the Boolean Union operation is calledand the boundary model is re-evaluated. However, whena user undoes 0, all these sub-operations should betreated as integrity. Effects of all these operations shouldbe eliminated.• Fast Response. When a user issues an operation, nomatter it is a normal do or undo, the result is expected tobe displayed as fast as possible. 3D model constructionis the key issue that effects. More modeling operationsmeans slower response. Selective UndolRedo. In local undo/redo mechanism, thelast operation local user issued is not the last operationexecuted on other remote sites. In global undo/redomode, the last operation executed on a local site isprobably not the last operation executed on other sites aswell. Therefore, selective undo/redo is the very criticalrequirement an undo/redo solution should satisfy. It isalso a mainstream of the existing undo/redo model [3, 4,5, 6, 7, 9 ,10,11].In this paper, we introduce a selective undo/redo mechanismthat fulfills the above requirements:1) Two history views are presented for users to choose.Local Operation View is for designers to view and selectarbitrary operation issued by himself and undo. The other is FullOperation View to present all the operations executed. Anyoperation can be selected as user wish. Actually, in history viewoperation arrangement is consistent with the operation arrivingsequence on the site.2) Each site keeps a Model State stream. The states of amodel can be traversed along the stream.3) Dependency among operations are analyzed, so the undosemantic can be satisfied. The rest of this paper is organized as follows. In Section 2,the lated work is reviewed. Section 3 gives a brief description ofthe consistency model we adopted. Section 4 analysis the historybuffer and model state stream kept on collaborative sites. Section5 gives a detailed description of the undo/redo algorithm weproposed. Section 6 is the conclusion of our work.II. RELATED WORKThe initial researches of UndolRedo model are in single-userenvironment. In multiuser collaboration systems, editing objectsinvolve data records, texts, 2D graphics and bitmaps while noarticles or prototypes concerning collaborative CAD systems arecontributed. Abowd [9], Prakash [10], Berlage [3] classifiedundo models into 3 categories: 1) Single-step undo. 2) Linearundo. 3) History undo.4) Selective undo.OT -based algorithms play an important role in solving undoproblems where the creation,execution and integration ofinverseoperation are critical. The typical algorithmsinclude[ 4][5][7][8][10][11 ][13].

 


 عنوان فارسی مقاله: روش انتخابی Undo/Redo در محیط مدلسازی گروهی سه بعدی
 عنوان انگلیسی مقاله: A Selective Undo/Redo Method in 3D Collaborative Modeling Environment

 

 

برچسب ها

ثبت دیدگاه