دانلود ترجمه مقاله اینترنت اشیا زیربنایی آپ لینک سلولی از طریق اصل ارتباط D2D (آی تریپل ای ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه آی تریپل ای در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اینترنت اشیا (IOT) زیربنایی آپ لینک سلولی از طریق اصل ارتباط D2D

عنوان انگلیسی مقاله:

IoT Underlying Cellular Uplink Through D2D Communication Principle

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه آی تریپل ای – IEEE
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf 
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات و ارتباطات
گرایش های مرتبط با این مقاله اینترنت و شبکه های گسترده – شبکه های کامپیوتری – سامانه های شبکه ای – دیتا
چاپ شده در مجله (ژورنال) IEEE Access
کلمات کلیدی اینترنت اشیاء – برون سپاری با استفاده از D2D – دسترسی فرصت طلبانه به کانال – مسیرفراسوی زیربنایی
کلمات کلیدی انگلیسی Internet of Things – D2D assisted offloading – opportunistic channel access – underlying cellular uplink
نمایه (index) scopus – Master Journals List – JCR – DOAJ
نویسندگان BILGE KARTAL ÇETIN
شناسه شاپا یا ISSN ۲۱۶۹-۳۵۳۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3315126
لینک سایت مرجع https://ieeexplore.ieee.org/document/10250785
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۸۲۵ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۰۴ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۰٫۹۲۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۴۱۷۶

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۹ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ کارهای مرتبط
۳ مدل سیستم
۴ بیان مسئله
۵ الگوریتم محاسبه تاخیر و زمانبندی فرصت‌طلبانه
۶ نتایج و بحث‌ها
۷ نتیجه‌گیری
مراجع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
ارتباطات دستگاه به دستگاه (D2D) یکی از تکنیک‌های نوآورانه در شبکه‌های سلولی است که می‌تواند برای سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم آینده، به ویژه برای اینترنت اشیاء (IoT) مورداستفاده قرار گیرد. یکی از مزیت‌های اصلی ارتباطات D2D، توانایی آن در کاهش ازدحام ترافیک سلولی است، زیرا اکثر برنامه‌های کاربردی IoT به دلیلِ ویژگی تعامل‌پذیری و سازش‌پذیری شبکه‌های سلولی، استفاده از آنها را ترجیح می‌دهند. در این مقاله، یک مدل دسترسی فرصت‌طلبانه به کانال و استراتژی کنترل توان تطبیقی جدیدی برای گروهی از جفت‌ فرستنده-گیرنده IoT  (که از این به بعد جفت‌های D2D می‌نامیم) در زیرلایه مسیرفراسوی سلولی پیشنهاد می‌کنیم. هدف ما از این مطالعه، ارزیابی امکان‌سنجی کاربرد این مدل پیشنهادی در برون‌سپاری ترافیک IoT  است. برای این هدف، ما عملکرد مدل را تحتِ تنظیمات مختلف پارامتری و لحاظ کردن محدودیت‌های عملی مانند محدودیت‌های توان کُل و حداقل بازده طیفی ارزیابی می‌کنیم. علاوه بر این، نتایج را با دو استراتژی کنترل توان ‌مبنا مقایسه می‌کنیم. یافته‌های ما نشان می‌دهند که به جای ساخت معماری شبکه جدید و اختصاصی برای کاربردهایIoT ، می‌توان ترافیک تولیدشده توسط IoT را از طریق ارتباط D2D که در زیربنای مسیر فراسوی سلولی قرار دارند، برون‌سپاری کرد. این رویکرد از اثرات مخرب ترافیک شبکه سلولی جلوگیری می‌کند، و عملکرد رضایت‌بخشی برای کاربران اینترنت اشیاء ارائه می‌دهد.

۲- کارهای مرتبط
ما بررسی ادبیات پژوهشی را در سه بخش ارائه می‌کنیم تا مشارکت‌های مطالعه خود را به صورت جداگانه نشان دهیم. در بخش اول، استراتژی‌های بارسپاری داده‌ها به کمک D2D به صورت خلاصه بیان می‌شود. با توجه به سناریوی ما، که دستگاه‌های IoT به عنوان جفت D2D عمل می‌کنند و تمرکز ما نیز بر عملکرد تاخیر و نرخ‌ مجزا است، بنابراین، بررسی مطالعات قبلی ارتباطات D2D مبتنی‌بر کنترل توان و آگاه از تاخیر بسیار حائزاهمیت خواهند بود. در بخش دوم، جدیدترین تحلیل‌های عملکردی ارتباطات D2D آگاه از تاخیر ارائه می‌شود. و در نهایت، دو استراتژی کنترل توان، BPC و CIPC، که به عنوان خطوط مبنا برای ارزیابی طرح پیشنهادی ما انتخاب شدند را بررسی می‌کنیم.

الف- بارسپاری داده با کمکِ D2D
بر اساسِ توپولوژی شبکه و ساختار لینک، فنآوری‌های بارسپاری داده به چهار نوع طبقه‌بندی می‌شوند [۱۷]: ۱) بارسپاری داده از طریق شبکه‌های سلولی کوچک، ۲) بارسپاری از طریق شبکه‌های وای‌فای، ۳) بارسپاری از طریق شبکه‌های فرصت‌طلبانه موبایلی، و ۴) بارسپاری از طریق شبکه‌های ناهمگن. بارسپاری‌ داده‌ها از طریق لینک‌های D2D را می‌توان در دسته بندی “بارسپاری فرصت‌طلبانه” قرار دارد، که در ادبیات پژوهشی به سه روش به آن پرداخته شده است: ۱) بارسپاری D2D که از دستگاه‌های مجاور برای قابلیت محاسباتی خود استفاده می‌کند [۱۸]، [۱۹]، ۲) بارسپاری D2D که از دستگاه‌های مجاور برای افزایش پوشش سلولی از طریق مخابره چندگامه در لینک‌های D2D استفاده می‌کند [۲۰]، [۲۱]، [۲۲]، [۲۳]، ۳) بارسپاری D2D با دسترسی فرصت طلبانه برای کاهش ترافیک در شبکه‌های سلولی در صورت امکان [۲۴]، [۲۵]، [۱۲]، [۱۳]، [۲۶].

مطالعه ما در راستایِ رویکرد سوم انجام می شود، با این حال، تمامی مطالعات تحتِ رویکرد سوم به نحوه‌ی بهبود عملکرد شبکه سلولی از طریق بارسپاری پرداختند، و برخی از آنها نیز بررسی کردند که چگونه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای بارسپاری کارآمد استفاده کرد. مسئله اصلی این مطالعات، نحوه‌ی شروع یا برنامه‌ریزی بارسپاری ارتباط D2D با هدفِ بهبود عملکرد سلولی است. اما هدف مطالعه ما این است که بررسی کنیم آیا استفاده از شبکه‌های سلولی برای برنامه‌های‌کاربردی IoT می‌تواند بدون تأثیر منفی بر کاربران سلولی و در عین حال تحقق معیارهای برنامه کاربردی IoT قابل‌اجرا باشد؟ به جای ایجاد ساختار ارتباطی جدید برای سیستم IoT، تمرکز ما بر تحقق کیفیت سرویس جفت‌هایIoT به هنگام بارسپاری تمام ترافیک تولیدشده توسطIoT از طریق شبکه زیرساخت سلولی D2D است. از این رو، از دیدگاه عملکرد فردی QoS، هیچیک از طرح های بارسپاری D2D کنونی قابل‌مقایسه با کار ما نیستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا