دانلود ترجمه مقاله چابکی زنجیره تامین و عملکرد پایداری (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۱ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

چابکی زنجیره تامین و عملکرد پایداری: یک روش پیکربندی به شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار

عنوان انگلیسی مقاله:

Supply chain agility and sustainability performance: A configurational approach to sustainable supply chain management practices

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله لجستیک و زنجیره تامین – مدیریت کسب و کار – مدیریت عملکرد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Cleaner Production
کلمات کلیدی عملکرد شرکت – شیوه های پایداری – تحلیل مقایسه کیفی مجموعه فازی(fsQCA) – چابکی زنجیره تامین (منظور قابلیت سازمان در جهت سوداوری و ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا می باشد) – نظریه ارکستراسیون (ساختاربندی مجموعه منابع یک شرکت) – نظریه پیچیدگی
کلمات کلیدی انگلیسی Firm performance – Sustainability practices – Fuzzy set qualitative comparative analysis (fsQCA) – Supply chain agility – Resource orchestration theory – Complexity theory
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Silvia Cantele – Ivan Russo – Jon F. Kirchoff – Silvia Valcozzena
شناسه شاپا یا ISSN ۰۹۵۹-۶۵۲۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.137493
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652623016517
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۸۹۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۶۸ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۱٫۹۸۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۴۱۷۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ پیش زمینه نظری
۳ روش شناختی
۴ تحلیل داده ها
۵ تحلیل و بحث
۶ استنتاج
ضمیمه A
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
ادبیات مدیریت زنجیره تامین پایدار اشاره به رابطه مثبت بین شیوه های پایداری و عملکرد شرکت دارد. با وجود این، شرکت ها به منظور به کار گیری رویکردهای رقابتی و ابتکارات به محدود سازی منابع پرداختند، این مورد سبب شد که مدیران با تصمیم گیری هایی درباره انتخاب ابتکارات پایداری با چالش هایی روبرو شوند. دو راه حل بالقوه برای این چالش شامل ترکیب قابلیت های سازمان در زنجیره تامین با شیوه های پایداری و همچنین استفاده از چارچوب نظریه ساختاربندی مجموعه منابع (ROT) با هدف کمک به مدیران زنجیره تامین، جهت تصمیم گیری های اگاهانه تر در زمینه پایداری ، می شوند. هدف این مطالعه ، بررسی ترکیبات بالقوه مختلف شرکت ، شیوه های پایداری زنجیره تامین و چابکی زنجیره تامین می باشد که منتهی به عملکرد بالای شرکت شدند. این مطالعه از چارچوب نظریه ساختار مجموعه منابع استفاده کرده و یک رویکرد پیکربندی و روش شناسی تحلیل مقایسه کیفی را به کار می گیرد. این یافته ها نشاندهنده این می باشند که می توان به عملکرد بالا پایداری از طریق مسیرهای مختلف(برابری) از جمله مقادیر بالا و پایین در هر طرح پایداری ارائه شده و همچنین چابکی زنجیره تامین(عدم تقارن) دست یافت. همچنین این یافته ها نشان می دهند که نتایج بستگی به چگونگی ترکیب شیوه ها به جای تاثیرات واحد انها دارند. 

۲- پیش زمینه نظری
۲-۱- نظریه ساختاربندی مجموعه منابع یک شرکت و دیدگاه پیچیدگی علیت
شناسایی، توسعه و استقرار منابع استراتژیک برای بهبود عملکرد از دیرباز در تئوری های مدیریت وجود داشتند. از موارد فوق، تئوری منبع محور (RBT) و متغیرات ان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و منطبق با سایر رشته های علمی می باشند(Hitt,2011). سالهاست که محققان به اصلاح تئوری منبع محور با هدف تحقیقات بیشتر و به کارگیری قابلیت ان در پیش بینی و تشریح چگونگی به کارگیری منابع استراتژیک از طریق کسب و کار، به منظور ایجاد امتیاز رقابتی و بازدهی نتایج مرتبط با عملکرد مثبت ، می پردازند. در چارچوب این اصلاحات، مطالعه پیکر بندی های خاص منابع همچنان ادامه دارد (Malik etal 2021, Wiklund and shepherd ,2003 ).

در میان نظریه های ترکیب منابع مختلف، نظریه ساختاربندی مجموعه منابع یک شرکت به طور مستقیم نقش مدیران و ترکیبات منابع را مورد توجه قرار داده است (Hitt,2011: Sirmon et al,2011: Queiroz etal 2022). همچنین این نظریه به تشریح این مورد می پردازد که به جای در اختیار گرفتن منابع ساده، مسیر منابع توسعه یافته و مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا این مورد بیشتر با جنبه اعتبار بخشی به شرکت در ارتباط می باشد(Skipworth etal,2023: Gligor etal 2022:sermon etal 2011). علاوه بر این، نظریه پیچیدگی نشاندهنده این مورد است که روابط بین متغیرها می تواند با توجه به ایجاد تغییر ناگهانی غیر خطی شوند، بنابراین، در شرایط خاص، علیت مشابه تاثیرات متفاوت را به همراه خواهد داشت (Urry,2005,p.4). این مبحث به این مورد اشاره دارد که رابطه بین متغیرها و عملکرد، همیشه خطی و در مسیر یکسان نمی باشد. علاوه بر این، متغیرها می توانند در زمان بررسی و در ترکیب با دیگر متغیرها ، نتایج مختلفی را به همراه داشته باشند (Malik etal,2021: russo etal 2019). بنابراین، نظریه ساختاربندی مجموعه منابع یک شرکت پیش بینی می کند که ترکیبات خاص و مختلف منابع ممکن است به شرکتها در جهت دستیابی به عملکرد برتر کمک کنند. این مطالعه مبتنی بر ساختاربندی مجموعه منابع یک شرکت، به نظریه پردازی درباره شیوه های پایداری و چابکی زنجیره تامین، به عنوان منابعی می پردازد که خود منتهی به عملکرد برتر می شود. چارچوب نظری نتیجه (شکل ۱) از ترکیبات بالقوه شیوه های پایداری شرکت، شیوه های پایداری زنجیره تامین، چابکی زنجیره تامین و تاثیر انها بر عملکرد پایداری شرکت تشکیل شده است. مولفه های این چارچوب (شکل ۱) در بخشهای بعدی مورد بحث قرار گرفتند.

۲-۲- منابع مدیریت زنجیره تامین پایدار: شیوه های پایداری زنجیره تامین و شرکت
تحقیقات قابل توجه مربوط به پایداری مدیریت زنجیره تامین ، شیوه های خارجی(زنجیره تامین) و داخلی(شرکت) را ازجنبه منبع استراتژیک تفکیک می کند(Pinto2020: Yang and wang,2023: machado etal 2023). برای نمونه، Kirchoffetal (2016) مدیریت زنجیره تامین سبز را به مدیریت محیط داخلی و روابط خارجی با شرکا زنجیره تامین تقسیم می کند. همچنین،Gualandris and Kalschmidt(2014) به تشریح شیوه های زنجیره تامین پایدار به عنوان مدیریت فرایند داخلی و مدیریت تامین خارجی پایدار پرداختند. دلیل تفکیک شیوه های پایداری داخلی و خارجی، نیاز شرکت به تولید منابع داخلی از طریق ادغام انها با دیگر بخشهای عملکردی ، در همان سطوح و ادغام با شرکای زنجیره تامین خارجی، خارج از محدوده شرکت می باشد (Gong etal 2018).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا