دانلود ترجمه مقاله اثر نهادهای محلی بر استراتژی‌های رقابتی صادرکنندگان (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر نهادهای محلی بر استراتژی‌های رقابتی صادرکنندگان. موردی از اقتصادهای نوظهور در آمریکای لاتین

عنوان انگلیسی مقاله:

The effect of local institutions on the competitive strategies of exporters. The case of emerging economies in Latin America

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت بازرگانی – مدیریت کسب و کار – سیاست های تحقیق و توسعه – مدیریت بازاریابی و صادرات – بازاریابی بین الملل – بازرگانی بین الملل – بازاریابی – مدیریت استراتژیک
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی راهبرد رقابتی – پیاده سازی راهبرد – کارایی صادرات – بنگاه های محلی – بازار مداری – اقتصادهای در حال پیدایش
کلمات کلیدی انگلیسی Competitive strategy – Strategy implementation – Export performance – Local institutions – Marketing orientation – Emerging economies
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Jorge A. Heredia P´erez – Cristian Geldes – Martin H. Kunc – Alejandro Flores
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114256
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829632300615X
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۳٫۴۳۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۳۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۸۹۵ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۴۱۷۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۲ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ چارچوب نظری
۳ داده ها و روش شناسی
۴ نتایج
۵ بحث و استدلال
۶ نتیجه گیری و پژوهش آینده
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
این مقاله به تحلیل اثر بنگاه های محلی و بازار مداری بر کارایی صادرات شرکت های آمریکای لاتین می‌پردازد، در هنگامی که آن‌ها راهبردهای رقابتی کلی را اجرا می کنند. یک پرسشنامه ویژه به ۲۰۱ مجری شرکتهای صادرکننده ساخت و خدمات در برزیل، شیلی، مکزیک و پرو فرستاده شد که داده های این پژوهش را ایجاد کرد. سپس، برای گسترش ساختارهای چندبخشی اساسی، تجزیه و تحلیل عامل تاییدی و یک آزمون و فرضیه مدل معادله ساختاری به کار گرفته شدند. نتایج نشان دادند که بنگاه های محلی، از طریق بازار مداری شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر کارایی صادرات تاثیر می‌گذارند و بازار مداری واسطه پیاده سازی راهبرد تفکیک می شود، اما راهبرد رهبری مبنی بر هزینه این چنین نیست. یافته ها نشان میدهند که شرکت های با راهبردهای تفکیکی از بنگاه های محلی قدرتمند بیشتر سود می برند.

۲- چارچوب نظری
در بررسی‌های متفاوتی اهمیت منابع و ظرفیت ها در اجرای راهبردهای رقابتی و اثر آنها بر بازریابی مداری و عملکرد اثبات شده است. اما، آنها اثرات زمینه محلی را که باید در ارزیابی اجرای راهبرد در نظر گرفته شود را در آن وارد نکردند، به ویژه در اقتصادهای در حال پیدایش از جمله کشورهای آمریکای لاتین که بنگاه های محلی متفاوتی دارند (هامبرگ و همکاران، ۲۰۰۴؛ وولا و اُکاس، ۲۰۱۰؛ راک و احمد، ۲۰۱۴؛ خارابشه و همکاران، ۲۰۱۵). دو مسئله حیاتی که در پژوهش موجود نادیده گرفته شده اند، اثر بنگاهی (پنگ و همکاران، ۲۰۰۹؛ کالاس و همکاران، ۲۰۱۵) و دیدگاه مبنی بر بنگاه (پنگ و همکاران، ۲۰۰۹؛ لورت، ۲۰۱۶؛ توم مدیروز، ۲۰۱۶) است. برای نمونه، ویگیلونی و همکاران (۲۰۲۰) نشان دادند که سطح پشتیبانی دولتی برای همکاری نوآوری و کسب و کار در آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب در مقابسه با کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و ببر آسیایی (Asian Tiger) نااُمیدکننده است، هر چند از زمانی که شرکتها در کشورهای آمریکای لاتین دانش تجربی بیشتری دارند، فعالیت های صادراتی آنها افزایش یافته است (گلدرز ویز و همکاران، ۲۰۱۶).

افزون بر این، مالکا و همکاران (۲۰۲۰) نقش مثبت برنامه‌های تبلیغاتی صادرات در عملکرد صادرات شرکتهای اقتصاد در حال پیدایش را به طور برجسته نشان دادند. در این مفهوم که گلدرز ویز و مونریل پرز (۲۰۱۸) به تجزیه و تحلیل نقشی پرداختند که برنامه‌های تبلیغات صادرات عمومی برای شرکتهای شیلی ایفا میکردند. مشاهده شد که شرکت در جشنواره های تجاری برعکس شرکت در ماموریت‌های تجاری، بر رشد فروش صادرات تاثیر مثبت دارد. همچنین، نمایندگی های تبلیغات صادرات با وجود مشکلات پاندمی کووید ۱۹ به ایفای نقش حیاتی خود ادامه دادند (گلدرز ویز و همکاران، ۲۰۲۱). در این روش، مارانو و همکاران (۲۰۱۶) به دنبال یکی کردن نمای رابطه میان بین المللی سازی و عملکرد شرکت با راهبرد «دیدگاه مبنی بر بنگاه» نشان دادند که بنگاه های محلی یک کشور بر قدرت رابطه میان بین المللی سازی و عملکرد تاثیر میگذارند. افزون بر این، اهمیت در نظر گرفتن بنگاه های رسمی و غیر رسمی در تجزیه و تحلیل تعمیم درک اثرات پیچیدگی بنگاهی را به طور برجسته نشان دادند.

با این که درباره تاثیرات «بنگاه های محلی» که به عنوان «بنگاه های کشور میهن» شناخته می‌شوند نمونه هایی وجود دارد، در توسعه راهبردهای صادراتی و عملکرد صادرات شرکتها به اجرای راهبردهای تفکیکی رهبری هزینه کلی توجه کمتری شده است، به ویژه در اقتصادهای در حال پیدایش که در آنها شرکتهای صادراتی نقش مهمی بازی می کنند. فرضیه های مرتبطی که راهنمای این کار پژوهشی هستند در ادامه فهرست شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا