دانلود ترجمه مقاله اثر شیوه‌های HRM با مشارکت بالا بر انعطاف‌پذیری زنجیره تامین و عملکرد عملیاتی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۵ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر شیوه‌های مدیریت منابع انسانی (HRM) با مشارکت بالا بر انعطاف‌پذیری زنجیره تامین و عملکرد عملیاتی

عنوان انگلیسی مقاله:

The effect of high-involvement human resource management practices on supply chain resilience and operational performance

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۵ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت منابع انسانی – مدیریت عملکرد – لجستیک و زنجیره تامین – مدیریت کسب و کار
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Management Science and Engineering
کلمات کلیدی انعطاف پذیری زنجیره تامین – مدیریت منابع انسانی – دیدگاه توانایی-انگیزه-فرصت
کلمات کلیدی انگلیسی Supply chain resilience – Human resource management – Ability-motivation-opportunity view
نمایه (index) Scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ
نویسندگان Minhao Gu – Yanming Zhang – Dan Li – Baofeng Huo
شناسه شاپا یا ISSN ۲۰۹۶-۲۳۲۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jmse.2022.12.001
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2096232023000148
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۸۶۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۱۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۳۸۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۴۱۲۲

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است  
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ مرور ادبیات و توسعه فرضیه
۳ روش شناسی تحقیق
۴ تحلیل ها و نتایج
۵ بحث و مفاهیم
۶ نتیجه گیری ها و محدودیت ها
پیوست A
پیوست B
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
انعطاف پذیری زنجیره تامین (SC) موضوعی بسیار مهم برای متخصصان و دانشگاهیان است زیرا یک سلاح رقابتی برای شرکت ها به منظور مقابله با ریسک های مخرب SC است. این تحقیق تاثیر شیوه های مدیریت منابع انسانی با مشارکت زیاد را بر انعطاف پذیری SC از دیدگاه توانایی-انگیزه-فرصت بررسی می کند. همچنین این تحقیق رابطه بین ابعاد انعطاف پذیری SC و عملکرد عملیاتی را بررسی می کند. فرضیه های پیشنهادی براساس داده های جمع آوری شده از ۲۰۶ تولید کننده چینی با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری آزمایش شدند. این نتایج نشان دادند که مشارکت کارکنان مهمترین نقش را در بهبود انعطاف پذیری تامین کننده، مصرف کننده و انعطاف پذیری داخلی ایفا می کند. علاوه بر این، مهارت های کارکنان تنها انعطاف پذیری داخلی و مصرف کننده را تسهیل می کند اما تاثیر معنی داری بر انعطاف پذیری تامین کننده ندارد. در مقابل، مشوق های کارکنان تاثیری بر بعد انعطاف پذیری SC ندارد. همچنین می توان دریافت که انعطاف پذیری داخلی و انعطاف پذیری مصرف کننده هر دو اثرات مثبت بر عملکرد عملیاتی دارند در حالی که انعطاف پذیری تامین کننده تاثیر معنی داری ندارد. این یافته ها به این ادبیات و عمل کمک می کنند. 

۲- مرور ادبیات و توسعه فرضیه
۲-۱- دیدگاه AMO شیوه های HRM با مشارکت زیاد
با توجه به اینکه کارکنان در یک سیستم یکپارچه HRM قرار گرفتند، بررسی شیوه های HRM به صورت مجزا کافی نیست. جیانگ و همکاران (۲۰۱۲) یک دیدگاه AMO را برای تجزیه شیوه های یکپارچه HRM در سه بعد در نظر گرفتند: شیوه های مهارت، انگیزه، و افزایش فرصت. شرکت ها می توانند توانایی کارکنان از طریق انتخاب دقیق و آموزش گسترده، انگیزه از طریق مشوق ها و پاداش ها و فرصت از طریق تیم های کاری و بازخورد توسعه دهند (جیانگ و همکاران، ۲۰۱۲؛ یو و همکاران، ۲۰۱۷). این تحقیق در راستای این مفهومی سازی مهارت ها، مشوق ها و مشارکت کارکنان را بعنوان سه مولفه از شیوه های HRM با مشارکت زیاد در نظر می گیرد (هو و همکاران، ۲۰۱۵).

اگرچه سه بعد مبتنی بر تمرین فوق به صورت مستقیم توانایی ها، انگیزه ها و فرصت های کارکنان را را نشان نمی دهند، ما استدلال می کنیم که این شیوه ها می توانند به صورت موثری از طریق مکانیسم های دیدگاه AMO کار کنند. تحقیقات قبلی SCM از این دیدگاه AMO استفاده کردند تا توضیح دهند که چگونه شیوه های HRM به فعالیت ها، قابلیت ها یا عملکرد SCM کمک می کنند. بعنوان مثال، یو و همکاران (۲۰۲۰) پیشنهاد کردند که شیوه های سبز HRM باید توسعه یابند تا توانایی کارکنان را از طریق آموزش، انگیزه را از طریق مشوق ها و فرصت را از طریق محیط هدایتی ارائه دهند. به همین ترتیب، سینگ و همکاران (۲۰۲۰) از دیدگاه AMO برای ارتباط HRM سبز، نوآوری سبز، و عملکرد محیطی استفاده کردند. این مطالعه با استفاده از دیدگاه AMO این تحقیق را گسترش می دهد تا نشان دهد که چگونه سه دسته از شیوه های HRM را می توان برای ایجاد انعطاف پذیری SC استفاده کرد.

به ویژه، مهارت های کارکنان، مهارت ها، دانش و توانایی هایی هستند که نیازمندی های خاص شغل را برآورده می کنند (پاگل و همکاران، ۲۰۱۰). مهارت های کارکنان بعد توانایی دیدگاه AMO را نشان می دهد که متکی بر انتخاب کارکنان مناسب و برنامه های آموزشی است که عمق مهارت (فراتر از سطح متوسط صنعت) و وسعت (تکمیل چندین وظیفه) را افزایش می دهد (بات، ۲۰۰۲). مشوق های کارکنان به استفاده از روش های مناسب برای ایجاد انگیزه برای کارکنان به منظور استفاده از دانش و مهارت های خود اشاره می کند به طوری که آنها بتوانند به اهداف سازمانی خود دست یابند (احمد و شرودر، ۲۰۰۳؛ پادویک و دابو، ۲۰۰۹). بدین ترتیب، مشوق های کارکنان بعد انگیزه دیدگاه AMO را نشان می دهد که شرکت ها می توانند اهداف مستمر برای کارکنان به منظور ایجاد انگیزه بالقوه تعیین کنند. علاوه بر این، آنها می توانند مکانیسم های پاداش را طراحی کنند تا متعهدترین کارکنان نسبت به اهداف سازمانی را شناسایی کنند و به آنها الهام دهند (لاک و لاتام، ۲۰۰۲). مشارکت کارکنان به ایجاد یک ساختار مسطح سازمانی اشاره می کند که کارکنان به طور کامل عقاید خود را بیان می کنند و مشارکت فعال در حل مسئله و فعالیت های بهبود فرایند دارند (بات، ۲۰۰۲؛ هوسیلد، ۱۹۹۵). مشارکت کارکنان نشان دهنده بعد فرصت از دیدگاه AMO است که شرکت ها می توانند تیم هایی را تشکیل دهند تا پلتفرمی را به کارکنان ارائه دهد که استعدادهای آنها را حفظ می کند و توسعه می دهد و حس مشارکت آنها را افزایش می دهد. آنها همچنین می توانند اطلاعات بازخورد عملکردی ارائه دهند که به کارکنان اجازه دهد تا حالت های کاری خود را همراستا با اهداف سازمانی خود تعیین کنند (بیردی و همکاران، ۲۰۱۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا