دانلود ترجمه مقاله ارتباط تفاوت های ارتباطی عملکردی در آمیگدال به اثر ضد افسردگی کتامین (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۰ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ارتباط تفاوت های ارتباطی عملکردی در آمیگدال به اثر ضد افسردگی کتامین در بیماران مبتلا به افسردگی اضطرابی

عنوان انگلیسی مقاله:

Functional connectivity differences in the amygdala are related to the antidepressant efficacy of ketamine in patients with anxious depression

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – روانپزشکی – مغز و اعصاب
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Affective Disorders
کلمات کلیدی افسردگی اضطرابی – کتامین – داروهای ضدافسردگی – آمیگدال – ارتباط عملکردی
کلمات کلیدی انگلیسی Anxious depression – Ketamine – Antidepressant – Amygdala – Functional connectivity
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان Shiqi Yuan – Xin Luo – Xiaoyu Chen – Mingqia Wang – Yiru Hu – Yanling Zhou
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۶۵-۰۳۲۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jad.2022.09.125
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0165032722011399
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۶۹۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۱۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۹۸۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سل ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۹۵۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۰ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ موضوعات و روش‌ها
۳ نتایج
۴ بحث
۵ منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

پیش زمینه: هنوز مشخص نشده است که کتامین چه اثرات ضد افسردگی در بیماران مبتلا به افسردگی اضطرابی (AD) دارد. بین تفاوت‌های ارتباط عملکردی (FC)در آمیگدال، و بهبود افسردگی در بیماران افسرده پس از درمان با کتامین ارتباطی وجود دارد، اما نقش آنها در بیماران مبتلا به AD مشخص نشده‌است. برای این منظور، ما رابطه بین بهبود افسردگی پس از استفاده از کتامین و ارتباط عملکردی آمیگدال در بیماران مبتلا به AD را مورد بررسی قرار دادیم.
روش‌ها: تزریق داخل وریدی کتامین (۰٫۵ mg/kg) برای شش دفعه طی مدت دو هفته برای ۳۱ بیمار مبتلا به AD و ۱۸ بیمار مبتلا به افسردگی غیر اضطرابی (NAD)انجام شد. سپس، بیماران AD به دو گروه پاسخ‌دهنده (که بر اساس ≥۵۰٪ کاهش در نمره کامل MADRS در روز ۱۳ تعریف می‌شود) و غیر پاسخ‌دهنده تقسیم شدند. ارتباط عملکردی زیرمناطق آمیگدال از جمله آمیگدال جانبی قاعده‌ای (LBA)، آمیگدال مرکزی میانی (CMA)، و آمیگدال سطحی در بین گروه ها مورد مقایسه قرار گرفت و برای پیش‌بینی پاسخ آنها به درمان پس از تزریق کتامین از منحنی‌های شاخص عملیاتی گیرنده استفاده شد.
نتایج: مشخص شد که تفاوت اولیه در ارتباط عملکردی در LBA و پرکونئوس سمت چپ بین بیماران AD پاسخ‌دهنده و غیر پاسخ‌دهنده، با بهبود افسردگی مرتبط است و پیش‌بینی‌کننده مهمی برای پاسخ به درمان با کتامین محسوب می‌شود. کاهش قابل‌توجهی در FC اولیه در LBA- پرکونئوس پس از تزریق کتامین به پاسخ‌دهندگان مشاهده شد. برخلاف بیماران مبتلا به افسردگی غیر اضطرابی، شکنج (چین) گیجگاهی میانی راست در CMA بیماران مبتلا به افسردگی اضطرابی به میزان کمتری مشاهده شد.
محدودیتها: اندازه نمونه نسبتاً کوچک است.
نتیجه‌گیری: یافته‌های ما ممکن است حاکی از آن باشد که ارتباط عملکردی آمیگدال پیش‌بینی‌کننده مهمی برای پاسخ بیماران مبتلا به AD نسبت به درمان با تزریق کتامین است. انجام مطالعات بعدی درباره مکانیسم‌های بالقوه ضد افسردگی کتامین ممکن است تاثیر مثبتی در درمان بیماران مبتلا به AD داشته‌باشد. 

۲ موضوعات و روش‌ها
این مطالعه، به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی برچسب- باز انجام شده‌است که توسط کمیته‌ اخلاقی بیمارستان مغز و اعصاب وابسته دانشگاه پزشکی Guangzhou مورد تایید قرار گرفته و در پلتفرم ثبت کارآزمایی‌های بالینی چین (به شماره ثبت: ChiCTR OOC-17012239) ثبت شده‌است. این کارآزمایی بالینی طی دوره زمانی نوامبر ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۱۷، در بیمارستان مغز و اعصاب وابسته به دانشگاه پزشکی Guangzhou در چین با هدف بررسی اثربخشی ضدافسردگی کتامین با تزریق مکرر آن در بیماران مبتلا به MDD انجام شد (Wang و همکاران، ۲۰۲۲، ۲۰۲۱؛ Zheng و همکاران، ۲۰۱۸؛ Zhou و همکاران، ۲۰۱۸ a، ۲۰۱۸ b). روند مطالعه برای همه شرکت‌کنندگان کاملا توضیح داده شد و قبل از شروع این کارآزمایی بالینی، رضایت آگاهانه کتبی از آنها گرفته شد.

۲-۱ شرکت کنندگان
در مجموع ۵۴ بیمار مبتلا به MDD که با معیارهای ورود به مطالعه زیر مطابقت داشتند در این مطالعه شرکت کردند. این معیارها عبارتند از: (۱) مردان یا زنان در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال؛ (۲) تشخیص DSM-5/SCID MDD بدون علائم اختلالات روانی همبود؛ (۳) مجموع نمره ≥۱۷ در مقیاس ۱۷ گویه‌ای رتبه‌بندی افسردگی همیلتون (HAMD-17) (Hamilton، ۱۹۶۰) در روز اسکن rsfMRI؛ (۴) مقاومت نسبت به درمان (که به عنوان شکست دو یا چند دوره درمان با دوز مناسبی از داروهای ضد افسردگی در دوره زمانی مناسب تعریف می‌شود)؛ (۵) انجام اسکن اولیه rsfMRI ؛ و (۶) انجام شش دفعه تزریق با کتامین. معیارهای خروج از مطالعه، در مقاله قبلی ما بطور دقیقی توضیح داده شده‌است (Zhou و همکاران، ۲۰۱۸ a). قبل از انجام غربالگری rsfMRI، همه بیماران مبتلا به MDD می‌بایست دوز ثابتی از رژیم کنونی خود برای مصرف داروهای ضد افسردگی را برای بیش از چهار هفته ادامه می‌دادند و همین روند رژیم دارویی را در پیش می‌گرفتند. و استفاده از فیزیوتراپی‌هایی مانند درمان با شوک برقی طی مدت انجام مطالعه مجاز نبود. برای مشاهده طرح مطالعاتی کاملتری برای کارآزمایی فعلی، به مقاله قبلی ما مراجعه کنید (Zhou و همکاران، ۲۰۱۸ a).

ما با استفاده از تعریف ابعادی AD ، آن را به عنوان تشخیص MDD به اضافه امتیاز عاملی≥ ۷ اضطراب / جسمانی‌سازی HAMD-17 تعریف کردیم (Chen و همکاران، ۲۰۲۱؛ Qiao و همکاران، ۲۰۲۰). عامل اضطراب / جسمانی‌سازی متشکل از اضطراب روانی (گویه ۱۰)، اضطراب جسمانی (گویه ۱۱)، علائم جسمانی معدی-روده‌ای (گویه ۱۲)، علائم جسمانی عمومی (گویه ۱۳)، و بینایی (گویه ۱۷) می‌باشد که قابلیت‌اطمینان این موارد در ارزیابی نظام‌مند مشخصه‌های اضطراب بیماران مبتلا به MDD اثبات شد (Fava و همکاران، ۲۰۰۸).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا