دانلود ترجمه مقاله نگهداری و کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری ترکیب اطلاعات (هینداوی ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه هینداوی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۱۱ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نگهداری و کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری ترکیب اطلاعات

عنوان انگلیسی مقاله:

Maintenance and Quality Control of Medical Equipment Based on Information Fusion Technology

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه هینداوی – Hindawi
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی صنایع – مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مهندسی سیستم های سلامت – تکنولوژی صنعتی – لجستیک و زنجیره تامین – مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت کیفیت و بهره وری
چاپ شده در مجله (ژورنال) Computational Intelligence and Neuroscience
نمایه (index) MedLine – Master ISC
نویسندگان Jiansheng Li – Yajie Mao – Jin Zhang
شناسه شاپا یا ISSN ۱۶۸۷-۵۲۶۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1155/2022/9333328
لینک سایت مرجع https://www.hindawi.com/journals/cin/2022/9333328/
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۳٫۴۱۰ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۷۰ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۸۶۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۹۳۷

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۳ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ نگهداری و کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی

۳ تست تعمیر و نگهداری

۴ نتیجه

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

در زمینه پزشکی، برای استفاده مطمئن از تجهیزات پزشکی بزرگ، باید نگهداری منظم و دقیق بر روی آنها انجام شود. در مرحله تعمیر و نگهداری از تجهیزات پزشکی در ابعاد بزرگ، بیشتر کارکنان پزشکی سیستم مربوط به مدیریت کیفیت را تشکیل نداده اند. بی توجهی به نگهداری روزانه و نگهداری عمومی، خطرات نهفته بسیاری در اتفاقات پزشکی دارد. به این خاطر کنترل کیفیت از دستگاه های پزشکی بزرگ شدت پیدا کرده است. کنترل باید قبل، بعد و درحین انجام رخداد به خوبی انجام شود. و برای رسیدن به یک روش نگهداری معقول از تجهیزات باید یک آنالیز همه جانبه و جامع از روش های عملیاتی تجهیزات انجام شود. بنابراین، این مقاله در مورد نگهداری، مدیریت و مدیریت کیفیت تجهیزات بزرگ که بر اساس فناوری ترکیب اطلاعات عمل می‌کنند بحث می کند. در این مقاله به مشکلاتی که سابقا در نگهداری تجهیزات پزشکی وجود داشته اشاره شده و همچنین یک سیستم مدیریت کنترل کیفیت جهت مدیریت تعمیر ونگهداری و کنترل کیفی از تجهیزات پزشکی تشکیل شده است. در سیستم تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی، از نظریه ها و روش های مدیریت علمی برای پیش بینی، تنظیم، بررسی و گزارش از کیفیت تمام مراحل تولید تجهیز و ایجاد یک سیستم مدیریت و نظارت بر کیفیت بی نقص استفاده می‌شود. برای رسیدن به نگهداری بهینه و اقتصادی، کیفیت کلی تجهیزات پزشکی را می‌توان کاملا بهبود بخشید. داده ها نشان می‌دهند عدد واقعی برای آزمایش کنترل کیفیت در سال ۲۰۲۰ ، ۵۰۲ واحد است . ۴۹۶ بررسی اولیه و ۵۰۲ واحد تعمیر و نگهداری را گذرانده اند. که نشان می‌دهد تعمیر و نگهداری و کنترل کیفیت از تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری ادغام اطلاعات کارآمد است.

 

۲- نگهداری و کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی
تجهیزات پزشکی با تجهیزات بیمارستانی تفاوت دارد. تجهیزات بیمارستانی عمدتاً شامل دو بخش اصلی می باشند: تجهیزات تدارکات و تجهیزات پزشکی. تجهیزات پزشکی نیز شامل تجهیزات و مواد پزشکی، لوازم، نرم افزار و … می شوند. ارتباط بین تجهیزات پزشکی بصورت مفهومی در شکل ۱ نشان داده شده است.
تعمیر و نگهداری از تجهیزات پزشکی در مقیاس بزرگ باید بهبود یابد:
ضعف مدیریت در پذیرش تجهیزات بزرگ پزشکی، روند بهره برداری این بیمارستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بعنوان مثال، در خرید تجهیزات بزرگ پزشکی، شیوه ی مدیریت بیمارستان دارای ایرادات و نواقصی است [۱۰،۱۱].
در تدارکات روزانه، تجهیزات بزرگ مقیاس این بیمارستان عموماً به صورت قراردادی و سپس طبق روال مربوطه اختصاصی می شوند. ناتوانی در اجرای متمرکز مدیریت، در طول فرایند حمل و نقل موجب سهل انگاری پرسنل توزیع می شود، که منجر به عدم کفایت قابلیت نگهداری کلی از تجهیزات می شود [۱۲،۱۳].

 

در طول فرایند پذیرش، به دلیل عدم بازرسی به موقع توسط بیمارستان، خطرات احتمالی دستگاه های پزشکی را نمی توان به موقع پیدا کرد. متعاقباً این امر تاثیر منفی بر استفاده و نگهداری دستگاه های پزشکی دارد، در نتیجه استفاده عادی از وسایل پزشکی را تحت تاثیر قرار می دهد [۱۴،۱۵]. علاوه بر این، در مدیریت تجهیزات، به استاندارد مربوطه نرسیده، و خطای بزرگی وجود دارد. همچنین، به دلیل مکانیسم غلط مدیریت تجهیزات پزشکی بزرگ در خود بیمارستان، کادر درمان هنگام استفاده از آنها نمی توانند عملیات موثری انجام دهند [۱۶،۱۷].

 

بسیاری از کادر درمان در بازرسی و استفاده روزانه از وسایل دید خوبی نسبت آنها ندارند [۱۸،۱۹]. آنها فکر می کنند وسیله پزشکی که یکبار آسیب دیده است، توسط بخش مالی بیمارستان تعمیر می شود. نه به طور منظم تعمیر می شود، و نه طبق مقررات بازرسی می شود. این موضوع موجب بارگذاری بیش از حد بسیاری از دستگاه ها می شود، که عمر دستگاه را کوتاه می کند. هنگامیکه یک خطا رخ می دهد، پیدا کردن اطلاعات مربوطه مشکل است، و به سختی می توان افراد مسئول آن را پیدا کرد، که بر سطح مدیریت اطلاعات بیمارستان و در نتیجه بر توسعه بیمارستان در مراحل بعدی تاثیر می گذارد. بنابراین، در پروژه های آینده برای تحقیق و توسعه همه جانبه بیمارستان، اولین مسئله ای که باید حل شود مدیریت اطلاعات است [۲۰،۲۱].

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا