دانلود ترجمه مقاله بررسی عملکرد ستون های بتن مسلح روکش شده با بتن معمولی و بتن ژئوپلیمری (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۱۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی عملکرد ستون های بتن مسلح روکش شده با بتن معمولی و بتن ژئوپلیمری

عنوان انگلیسی مقاله:

Investigation on the performance of reinforced concrete columns jacketed by conventional concrete and geopolymer concrete

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله سازه – مدیریت ساخت – خاک و پی – ساختمان های بتنی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Engineering Science and Technology, an International Journal
کلمات کلیدی ژاکت بتنی درجه یک – بتن ژئوپلیمری – رفتار رابط – CDP – روش المان محدود
کلمات کلیدی انگلیسی High-Grade Concrete Jacket – Geopolymer Concrete – Interface Behaviour – CDP – Finite Element Method
نمایه (index) scopus – Master Journals List – JCR – DOAJ
نویسندگان Sudha C – Aakash K. Sambasivan – Kannan Rajkumar P.R. – Jegan M
شناسه شاپا یا ISSN ۲۲۱۵-۰۹۸۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jestch.2022.101275
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2215098622001847
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۹۳۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۷۳ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۰۳۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۹۳۴

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۷ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱٫ مقدمه
۲٫ تحقیقات تجربی
۳٫ بررسی تحلیلی
۴٫ نتایج و بحث
۵٫ نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف این تحقیق این است که مطالعه ای تجربی از رفتار ستون های بتن مسلح (RC) تقویت شده با استفاده از RC و پوشش بتن ژئوپلمیری (GPC) از طریق قرار دادن آنها در معرض بارگذاری محوری انجام دهد. نتایج تجربی با استفاده از مدل اجزای محدود (FEM) اعتبارسنجی تحلیلی می شوند. برای این بررسی، شش ستون بتن معمولی درجه M25 در معرض بیش از ۷۵% بار نهایی قرار می گیرند. سپس سه ستون با استفاده از RC درجه M40 پوشش داده می شوند و سه ستون دیگر با استفاده از GPC درجه M40 پوشش داده می شوند. رفتار سطحی ستون RC معمولی و ستون های GPC پوشانده شده بررسی و مقایسه می شوند. از خطی سه بعدی و FEM برای اندازه گیری اثر ستون های RC معمولی و ستون های ژاکت GPC با در نظر گرفتن پلاستیسیته آسیب بتن (CDP) و مدلهای کشسانی-خمیری با سخت شوندگی ایزوتروپیک تحت افزایش بار استفاده می شود. نتایج معتبر در مقابل نتایج آزمایشی دقت ۹۰% مدل تحلیلی را تایید کردند. 

 

۲٫ تحقیقات تجربی
۲٫۱٫ مصالح
سیمان پرتلند معمولی مطابق با BIS: 8112-1989 در این تحقیق استفاده می شود [۲۰]. ماسه تولیدی به صورت سنگدانه ریز استفاده می شود و نیاز به ناحیه درجه بندی II از BIS:383-1970 را برآورده می کند. مقادیر وزن مخصوص و مدول نرمی به ترتیب ۲٫۶۴ و ۲٫۷ بودند [۲۱]. شن محلی موجود با اندازه کمتر از ۱۰ میلی متر برای مخلوط M40 و اندازه ۲۰ میلی متر برای مخلوط M25 به صورت سنگدانه درشت استفاده می شوند. وزن مخصوص ۲٫۷۵ بود و مدول نرمی ۶٫۸۷ بود [۲۱]. کنپلاست SP430 یک افزودنی فوق روان کننده و بدون کلرید تهیه شده از پلیمرهای نفتالین سولفونه شده منتخب است. این محلول قهوه ای است و فورا در آب پخش می شود [۲۲]. در حالی که از فولاد تقویت کننده با قطر ۸ میلی متر بعنوان خاموت استفاده می شود، فولاد تقویت کننده با قطر ۱۲ میلی متر بعنوان آرماتور اصلی استفاده می شود. جدول ۱ ویژگی های مکانیکی فولاد مسلح را نشان می دهد. مایع مولد واکنش برای بتن ژئوپلیمری برای واکنش های اولیه مواد شیمیایی در GSM موردنیاز است و متکشل از هیدروکسید سدیم (NaOH) یا هیدورکسید پتاسیم (KOH) و محلول سیلیکات سدیم (SSS) یا محلول سیلیکات پتاسیم (PSS) است. SSS/PSS در نسبت های مولی مختلف موجود است که ماهیت های شیمیایی آن براساس ملاحظات ژئوپلیمریزاسیون به شدت متغیر است. در این تحقیق، نسبت مولی در نظر گرفته شده SSS، ۲ بود.

 

 

۲٫۲٫ نمونه آزمایشی و طرح ترکیبی
شش ستون کوتاه RC با مقیاس یکسان تهیه شده با استفاده از نسبت بتن M25 با سطح مقطع ۱۸۰ میلی متر × ۱۸۰ میلی متر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی متر برای هر BIS 456:2000 ریخته گری و طراحی می شوند. شش ستون (C1,C2,C3,C4,C5 و C6) به صورت مصنوعی و با قرار دادن آنها در معرض بیش از ۷۵ درصد بار نهایی تضعیف می شوند. سه نمونه (C1,C2 و C3) از شش نمونه به صورت معمولی با (بتن سیمانی) پوشانده می شوند و سه نمونه دیگر (C4,C5 و C6) با GPC با استفاده از هشت عدد میلگرد با قطر ۱۲ میلی متر که با پیوندهای میلگرد با قطر ۸ میلی متری محصور شده است، پوشانده می شوند. پوشش این شش ستون با استفاده از بتن معمولی با درجه M40 برای C1,C2 و C3 و بتن ژئوپلیمری برای مخلوط های C4,C5 و C6 انجام می شود. نسبت مخلوط بتن های M25 و M40 در جدول ۲، درج می شوند [۲۳]. نسبت مخلوط برای بتن GPC درجه M40 در جدول ۳ نشان داده می شود.

 

 

۲٫۳٫ آزمون مقاومت فشاری
آزمون مقاومت فشاری بتن بر روی نمونه های مکعب استاندارد با ابعاد ۱۰۰×۱۰۰×۱۰۰ میلی متر پس از عمل آوری به مدت ۳، ۷ و ۲۸ روز مطابق با BIS 516:1959 انجام می شود [۲۴]. مکعب های بتنی با استفاده از یک دستگاه آزمایش جهانی با ظرفیت ۱۰۰۰ Kn به صورت دقیق در مرکز بلوک فوقانی کروی سر بارگذاری قرار می گیرند و بار فشاری با نرخ کنترل شده جابجایی ۰٫۵ میلیمتر/دقیقه اعمال می شود تا زمانی که نمونه از کار بیفتد. این مقادیر ثبت می شوند و مقادیر فشاری محاسبه می شود. این نتایج در جدول ۵ نشان داده می شوند. همانطور که از داده های ارائه شده در جدول ۴ می توان مشاهده کرد، مکعب های بتنی GPC M40 هنگام مقایسه مقاومت فشاری مخلوط M40 معمولی و مخلوط GPC M40 باید مقاومت بهتری داشته باشند. نمونه های سیلندر به منظور یافتن مدول الاستیسیته با استفاده از یک دستگاه آزمایشی جهانی آزمایش می شوند. ظرفیت ۱۰۰۰ کیلونیوتن با جابجایی سرعت ۰٫۵ میلی متر/دقیقه همانند شکل ۱ نشان داده می شود. سطح مقطع سیلندر بتنی مورد استفاده دارای قطر ۱۰۰ میلی متر و ارتفاع ۲۰۰ میلی متر بود. سیلندرهای بتنی به صورت دقیق در بلوک بالایی سر بارگیری قرار می گیرند و بار فشاری تا زمان شکست نمونه اعمال می شود. این مقادیر ثبت می شوند و مدول الاستیسیته محاسبه می شود. این مقادیر در جدول ۵ ارائه می شوند. شکل ۲ نمودار تنش-کرنش درجات مختلف بتن را نشان می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا