دانلود ترجمه مقاله بررسی محرک های نوآوری بازاریابی در SMEs (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی محرک های نوآوری بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)

عنوان انگلیسی مقاله:

Examining the drivers of marketing innovation in SMEs

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – بازاریابی – مدیریت بازرگانی – نوآوری تکنولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی شرکت های کوچک و متوسط – نوآوری بازاریابی – عوامل تعیین کننده – رگرسیون لجستیک – استرالیا
کلمات کلیدی انگلیسی Small and medium-sized enterprises – Marketing innovation – Determinants – Logistic regression – Australia
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Abhishek Dwivedi – Nicholas Pawsey
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113409
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296322008748
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۳٫۴۳۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۳۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۸۹۵ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس است  
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۷۰۰

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۸ (۵ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ نوآوری بازاریابی در SMEs و عوامل تعیین کننده آن: مروری بر تحقیقات پیشین
۳ چارچوب مفهومی و فرضیه ها
۴ طرح تجربی
۵٫ تحلیل و نتایج
۶ بحث و کاربردها
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

نوآوری بازاریابی نشان دهنده مسیری برای کسب مشروعیت، استمرار و رشد برای SME هایی است که معمولاً تحت محدودیت منابع در محیط های نامطمئن و رقابتی فعالیت می کنند. با این حال، درک ما از عوامل سازمانی نوآوری بازاریابی توسط  SMEها محدود است. ادبیات را با استفاده از مجموعه داده های طولی (۵ ساله) که از اداره ملی آمار استرالیا(ABS) به دست آوردیم، و ارائه تصویری جامع از عوامل سازمانی که بر شانس نوآوری بازاریابی SMEها تأثیر می گذارند، پیش می بریم. به طور کلی تحلیل رگرسیون لجستیک انجام شده بر ۴۳۷۸ مشاهدات شرکت-سال، چارچوب نظری ما را تایید می کند و نشان می دهد که چگونه نوآوری بازاریابی SME ها از عوامل سازمانی، منابع، نوآوری و سنجش عملکرد نشات می گیرد. یافته‌های ما مسیر روشنی بین شیوه‌های سازمانی و شیوه‌های بازاریابی نوآورانه برای مدیران شرکت های کوچک و متوسط فراهم می کند. 

 

 

۲- نوآوری بازاریابی در SMEs و عوامل تعیین کننده آن: مروری بر تحقیقات پیشین

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD)، نوآوری بازاریابی را بدین صورت تعریف می کند “اجرای یک روش بازاریابی جدید که مستلزم تغییرات قابل توجه در طراحی یا بسته بندی محصول، جایگاه یابی محصول، ترویج یا قیمت گذاری محصول ” (OECD، Eurostat، ۲۰۰۵؛ para 169، ص.۴۹). این تعریف در ادبیات SME  تأثیرگذار بوده است. بر این اساس، ما نوآوری بازاریابی را به‌ صورت پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های جدید مرتبط با طراحی یا بسته‌بندی کالاها و خدمات، رسانه‌ها یا تکنیک‌هایی برای ترویج، روش‌های جایگاه یابی محصول یا کانال‌های فروش، روش‌های جدید قیمت‌گذاری و سایر اشکال نوآوری بازاریابی تعریف می‌کنیم( به عنوان مثال، برندینگ).

 

نوآوری بازاریابی SME می تواند بنیادین یا تدریجی باشد(اودیر و همکاران، ۲۰۰۹). یک نوآوری بنیادین بازاریابی نشان دهنده یک انحراف اساسی از وضعیت موجود، مانند یک محصول یا شیوه جدید به جهان است. نوآوری تدریجی بازاریابی شامل تعدیل و بهبود محصولات و شیوه های موجود، مانند تغییرات بسته بندی است. مفهوم سازی ما بین نوآوری بازاریابی بنیادین و تدریجب تمایز قائل نمی شود؛ در عوض، هر دو حالت را در بر می گیرد.

 

ادبیات محدود در زمینه نوآوری بازاریابی SME چندین عامل  تعیین کننده نوآوری بازاریابی را پیشنهاد می دهد. دانش و مهارت های بازاریابی به عنوان توانمندسازهای نوآوری بازاریابی پیشنهاد می شوند. ماداها و همکاران(۲۰۱۸) در زمینه  SMEهای کشور نیجریه، مشاهده کردند که اکتساب و بکارگیری دانش بازاریابی ارتباط مستقیم با نوآوری بازاریابی دارد. کایه و منسا(۲۰۱۹) بر شایستگی بازاریابی به عنوان یک عامل تعیین کننده نوآوری بازاریابی در SMEهای کشور غنا تاکید کردند. تحقیقات اکتشافی (کیفی) در مورد رفتار SME  کشور نیجریه نشان می‌دهد که مدیریت ارتباط با مشتری، مشارکت با مشتری و بازاریابی ارجاعی نیز می تواند نوآوری بازاریابی SME را امکان پذیر سازد(آجایی و مورتون، ۲۰۱۵).

 

نوآوری محصول ممکن است نوآوری بازاریابی را تسهیل کند. داگلاس و همکاران(۲۰۱۵) با بررسی نمونه ای از شرکت های کوچک و متوسط اروپایی مشاهده کردند که یک ظرفیت معین برای نوآوری محصول ارتباط معناداری با نوآوری بازاریابی دارد، که با ضرورت بازاریابی محصولات جدید همخوانی دارد. بر اساس بررسی شرکت‌های کوچک و متوسط اسپانیایی، مدرانو و اولارت پاسکال (۲۰۱۶) مشاهده کردند که محصول، فرآیند و نوآوری‌های سازمانی با تمایل به معرفی نوآوری‌های بازاریابی ارتباط دارد. اخیراً، بادلاج و همکاران(۲۰۲۰) یک تاثیر مثبت و مستقیم از نوآوری محصول بر نوآوری بازاریابی در SMEهای ایتالیایی را نشان دادند. قابل ذکر است، یک رابطه دوسویه بین نوآوری محصول و نوآوری بازاریابی نیز ممکن است وجود داشته باشد. از یک طرف، نوآوری محصول ممکن است نوآوری بازاریابی را بر اساس منطق نیاز به بازار توضیح دهد. برعکس، نوآوری بازاریابی ممکن است بر نوآوری محصول تأثیر گذار باشد (آکسوی، ۲۰۱۷؛ سلطانی و همکاران، ۲۰۱۵). به طور مثال، در زمینه بازاریابی بین المللی، لواندوفسکا و همکاران(۲۰۱۶) تاکید کردند که نوآوری بازاریابی ممکن است دانش بازار شرکت را افزایش دهد، که نوآوری محصول را تحریک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا