دانلود ترجمه مقاله نابرابری های اجتماعی-اقتصادی در تأثیر سیاست های عمومی و همه گیری COVID-19 (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نابرابری های اجتماعی-اقتصادی در تأثیر سیاست های عمومی و همه گیری COVID-19 بر تغذیه انحصاری با شیر مادر در شیلی

عنوان انگلیسی مقاله:

Socio-economic inequalities in the effect of public policies and the COVID-19 pandemic on exclusive breastfeeding in Chile

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله اپیدمیولوژی – بهداشت عمومی – پزشکی عمومی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Public Health
کلمات کلیدی تغذیه انحصاری با شیر مادر – سری های زمانی مختل شده و منقطع – سیاست سلامت – کووید ۱۹ – مرخصی زایمان (برای مادر) – نابرابری های اجتماعی-اقتصادی – شیلی
کلمات کلیدی انگلیسی Exclusive breastfeeding – Interrupted time-series – Health policy – COVID-19 – Maternity leave – Socio-economic inequalities – Chile
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان D. Navarro-Rosenblatt – T. Benmarhnia – P. Bedregal – S. Lopez-Arana – L. Rodriguez-Osiac – M.-L. Garmendia
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۳۳-۳۵۰۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.puhe.2022.11.001
لینک سایت مرجع https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0033350622003171
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۴۷۷ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۸۸ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۲۳۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۴۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۸ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن درج نشده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش ها

طراحی و تنظیم مطالعه

متغیرها و جمع آوری داده ها

نرخ تغذیه ی انحصاری با شیر مادر

وضعیت اجتماعی – اقتصادی (SES) شهری

متغیرهای کمکی

تغییرات و نوسانات فصلی

تعداد حوزه های شهری با داده های EBF

دسترس پذیری به مرخصی زایمان (ML)

تحلیل داده ها

استانداردهای اخلاقی

نتایج

بحث و گفتمان

نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف: در راستای ارزیابی تأثیر اضافه کردن ۱۲ هفته مرخصی زایمان (ML) (2011)، استراتژی ارتقای پرداخت مبتنی بر عملکرد (P4P) تغذیه ی انحصاری با شیر مادر (۲۰۱۵)، و پاندمی کووید ۱۹ در نابرابری های EBF در شیلی. 
طراحی مطالعه: تجزیه و تحلیل های سری های زمانی منقطع و مختل شده (ITSAs).
روش ها: داده های گرد آوری شده ی EBF ملی از طریق شهرداری و براساس ماه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ جمع آوری شدند. ما تأثیر سه رویداد در نابرابری های EBF را با استفاده از دو روش ارزیابی می کنیم: ۱) ITSA طبقه بندی شده از طریق پنجک های SES شهری (Q1-Q5)؛ ۲) محاسبه ی شاخص شیب نابرابری (SII) مربوط به EBF.
نتایج: رواج EBF در حوزه های شهری با SES پایین تر قبل و بعد از سه رویداد زمانی بالاتر بود. هیچ تأثیری در نابرابری های EBF بعد از طولانی کردن مرخصی زایمان (ML) مشاهده نشد. استراتژی P4P باعث افزایش EBF در شش ماهگی در تمامی پنجک های SES شد (اندازه اثر بین ۴% و ۵%)، اما در شهرهایی فقیرنشین تردر سطح بالاتری بود (SII: -0.36%, -1.05%). در طول پاندمی کووید ۱۹، حوزه های شهری ثروتمندتر EBF نسبتا بالاتری را در شش ماه رواج آن نشان دادند (SII: 1.44%). 
نتیجه گیری: تأثیر صفر افزایش مدت مرخصی زایمان در نابرابری های EBF را می توان با پایین بودن میزان مرخصی زایمان در میان اعضای وابسته به سیستم بهداشت عمومی توضیح داد (۲۰%). استراتژی P4P مداخلات متعددی را دربر می گیرد که به نظر می رسید در افزایش EBF در میان پنجک های SES مؤثر باشد، اما بیشتر در پنجک های پایین تر. محدودیت های موجود در دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی در شهرهای فقیرنشین تر می توانند نابرابری های EBF در طول پاندمی کووید ۱۹ را توضیح دهند. 

 

روش ها
طراحی و تنظیم مطالعه
این یک مطالعه در سطح ملی است، با داده هایی مربوط به زنان و کودکانی که در سیستم مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی عمومی شیلی حضور داشته و وابسته به بنیاد مالی سلامت ملی (FONASA) هستند. مورد دوم در حدود ۸۰% از زنان و کودکان اهلی شیلی را دربر می گیرد، ضمن اینکه عمدتا زنان و آن دسته از افرادی را پوشش می دهد که فقیرتر، مسن تر، و بیمارتر هستند. ۲۰% دیگر افراد در سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی حضور داشته اند، که براساس بیمه گران بخش خصوصی فعالیت می کنند (ISAPREs).

 

ما از تحلیل های سرهای زمانی منقطع و مختل شده (ITSAs) برای برآورد تغییرات در نابرابری های EBF استفاده کردیم، درحالیکه معرفی دو سیاست و کووید ۱۹ را دنبال کردیم. خلاصه اینکه، ITSA به ارزیابی این مسئله می پردازد که آیا با گذشت زمان تغییراتی در روند یک پیامد تعیین شده (رواج EBF)، بعد از یک رویداد مشخص (مداخله یا یک آزمایش طبیعی) وجود داشته یا خیر، و آن را با یک روند غیرواقعی برآورد شده براساس مشاهدات پیش از درمان مقایسه می کند.

 

 

متغیرها و جمع آوری داده ها
نرخ تغذیه ی انحصاری با شیر مادر
رواج EBF سوابق ماهانه از ۳۲۴ حوزه ی شهری شیلی، از ژانویه ی ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ را دربرداشت. داده ها از دفاتر ثبت رسمی تغذیه ی مراکز بهداشت و درمان بدست آمدند، که در معاینات سلامتی و بهداشت در سه و شش ماهگی ثبت شده بودند. متخصصان حوزه ی مراقبت های بهداشتی در صورتی کودکی را ثبت نام کرده اند که آن کودک تغذیه انحصاری با شیر مادر داشته یا تغذیه ی نسبی با شیر مادر؛ شیر خشک یا غذای جامد. این ثبت نام از تعریف سازمان جهانی بهداشت که برای EBF ارائه کرده پیروی می کرد: تغذیه ی انحصاری با شیر مادر حاکی از این است که کودک انحصارا با شیر سینه ی مادر، شیر دایه، یا شیر گرفته شده با شیردوش تغذیه شده بدون اینکه هیچ نوع دیگری از مواد غذایی یا مواد جامد را دریافت کند مگراینکه یک متخصص حوزه ی سلامت داروهایی مثل شربت یا قطره، ویتامینها، یا مواد معدنی را تجویز کرده باشد. این تعریف کودکانی را شامل می شود که هرازگاهی مقدار خیلی کمی آب دریافت می کنند. سپس دفاتر ثبت از تمامی مراکز بهداشت و درمان (PHCC) جمع آوری شده و در هر حوزه ی شهری خلاصه می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا