دانلود ترجمه مقاله پیش بینی مدت طولانی تر علائم کووید-۱۹ با علائم بی خوابی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

 پیش بینی مدت طولانی تر علائم COVID-19 با علائم بی خوابی

عنوان انگلیسی مقاله:

Insomnia symptoms predict longer COVID-19 symptom duration

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله مغز و اعصاب – روانشناسی بالینی – روانپزشکی
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Sleep Medicine
کلمات کلیدی بی خوابی – کووید-۱۹ – شیوع – علائم
کلمات کلیدی انگلیسی Insomnia – COVID-19 – Prevalence – Symptoms
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان Ivan Vargas – Alexandria Muench – Michael A. Grandner – Michael R. Irwin
شناسه شاپا یا ISSN ۱۳۸۹-۹۴۵۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.sleep.2022.11.019
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1389945722012278
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۰۰۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۳۰ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۰۳۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۳۱

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه  ۲۲ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است  
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است  
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ روش ها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ نتیجه گیری

کمک مالی

کمک های غیر مالی:

دسترسی به داده ها

تقدیر و تشکر

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف / پیشینه: هدف این پژوهش، ارزیابی وقوع و شیوع بی خوابی در ایالات متحدۀ آمریکا در دوران همه گیری کووید-۱۹ و اینکه آیا بین افراد مبتلا به این ویروس، بی خوابی، سبب وخیم تر شدن نتایج (به عنوان مثال، دفعات بروز علائم، مدت یا شدت ابتلای بیشتر) می شود یا خیر، بود.
روش ها: یک نمونۀ ۲۹۸۰ نفری از بزرگسالان کل ایالات متحدۀ آمریکا به طور آنلاین در دو نقطۀ زمانی در طی همه گیری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفتند (T1= آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰؛ T2= ژانویه تا مارس ۲۰۲۱). علائم بی خوابی در هر دو زمان، با استفاده از شاخص شدت بی خوابی (ISI) ارزیابی شد. در تحقیق T2 پرسش هایی دربارۀ علائم و آزمون کووید-۱۹ هم پرسیده شد.
نتایج: شیوع بی خوابی (ISI≥۱۵) در T1، %۱۵ و در T2، %۱۳ بود. نرخ وقوع بی خوابی (یعنی موارد جدید از T1 به T2) 6/5% بود. احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در شرکت کنندگان مبتلا به بی خوابی، نسبت به آنهایی که بی خوابی نداشتند، بیشتر نبود. بین شرکت کنندگانی که در فواصل مطالعه، مبتلا به ویروس شدند (n=149)، هیچ تفاوت گروهی معنی داری در علائم کووید-۱۹ دیده نشد، به استثنای یک مورد؛ شرکت کنندگان مبتلا به بی خوابی، مدت طولانی تر علائم را گزارش می کردند (بی خوابی= ۸/۲۴ روز بیمای، بدون بی خوابی=۱/۱۶ روز بیماری).
نتیجه گیری: این پژوهش نشان می دهد که شیوع بی خوابی در مردم ایالات متحده آمریکا در طی همه گیری کووید-۱۹ بالا بود. داده ها همچنین بیان می کنند که بی خوابی ممکن است با بروز علائمِ مزمن تر کووید-۱۹ در ارتباط باشد. این یافته ها نشان گر نقش خواب و بی خوابی در عملکرد سیستم ایمنی هستند.

 

۲ روش ها
۲-۱ شرکت کنندگان و روش مورد استفاده
     نمونۀ اولیه، شامل ۴۱۴۵ بزرگسال بود (۸/۴۵= Mage؛ ۶/۱۶= SDage؛ ۷/۷۸% مؤنث؛ ۷/۸۲% سفیدپوست) که از ایالات متحده آمریکا در یک مطالعۀ آنلاین دربارۀ فاصله گذاری اجتماعی، خواب و روحیه شرکت کردند. استخدام این افراد در سه ماه اول همه گیری کووید-۱۹ انجام شد (کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ به عنوان همه گیری اعلان شد [۲۸]). از استراتژی های «نمونه گیریِ در دسترس» استفاده شد، بدین ترتیب که استخدام از طریق ارسال پُست در وبسایت های رسانه های اجتماعی (مانند فیس بوک و Reddit)، روزنامه های آنلاین، و ResearchMatch انجام شد. شرکت کنندگان فقط درصورتی که بیشتر از ۱۸ سال سن داشتند، به اینترنت دسترسی داشتند و توانایی خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را داشتند، در مطالعه شرکت داده می شدند. نمونه، شامل شرکت کننده هایی از تمام نواحی جغرافیایی ایالات متحده آمریکا (درصد ناحیه: ۵/۲۷ جنوب شرقی، ۷/۲۶ مرکز غرب، ۵/۲۳ شمال شرقی، ۶/۱۲ غرب، ۶/۵ جنوب شرقی، ¼ کوه های صخره ای) بود. ابتدا از افراد واجد شرایط دعوت شد یک پرسشنامۀ پایه را پر کنند. این پرسشنامه از طریق Qualtrics XM (Provo, UT) تهیه شد و فاصله گذاری اجتماعی، روحیه، خواب، فعالیت فیزیکی، و اطلاعات جمعیت شناسی پایه را بررسی می کرد. پس از آن، بعد از ۱۲-۱۰ ماه (ژانویه تا مارس ۲۰۲۱)، تحقیق دیگری انجام شد. این تحقیق شامل همان آیتم ها بود ولی سوالات دیگری مربوط به آزمون و علائم کووید-۱۹ هم به آن اضافه شده بود. البته شرکت کنندگانی که پرسشنامۀ پایۀ اولیه را پر کردند (۱/۲۸ %، ۱۱۶۵=n) پرسشنامۀ دوم را پُر نکردند و ۶ شرکت کنندۀ دیگر هم داده های ISI کاملی نداشتند. بنابراین، نمونۀ نهایی (یعنی آنهایی که پرسشنامۀ پایه (اولیه) و دوم را پر کردند) شامل ۲۹۷۴ نفر بین ۱۸ تا ۸۶ ساله بود (۰/۴۷-Mage، ۷/۱۶= SDage، ۰/۷۹ % مؤنث، ۱/۸۴ % سفیدپوست، برای شرح جریان مطالعه لطفا شکل ۱ را ببینید). نمونۀ نهایی در مقایسه با شرکت کنندگانی که در تحقیق پیگیری (دوم) شرکت نکردند (LTFU) سنّ بیشتری داشتند (Mage بر حسب سال، ۰/۴۷= نمونۀ نهایی، ۸/۴۲سال = LTFU)، درصد سفیدپوستانشان بیشتر بود (بر حسب درصد، ۱/۸۴= نمونه نهایی، ۲/۷۹= LTFU)، متأهل بودند (بر حسب درصد، ۱/۴۶= نمونه نهایی، ۱/۳۹= LTFU) و تحصیلات کالجی داشتند (بر حسب درصد،۷/۸۲= نمونه نهایی، ۰/۷۵= LTFU). در نمونۀ نهایی، تفاوتی از نظر جنسیت یا موقعیت استخدامی وجود نداشت (یعنی بیکار، کارمند نیمه وقت، کارمند تمام وقت). تمام روش ها توسط کمیتۀ بازبینی فنی در دانشگاه آرکانزاس و دانشگاه پنسیلوانیا تأیید شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا