دانلود ترجمه مقاله مقایسه مولفه های عدم تعهد شناختی و کم فعالی سرعت شناختی کند در نمونه های اوتیسم (اسپرینگر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۰ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

مقایسه مولفه های عدم تعهد شناختی و کم فعالی سرعت شناختی کند در نمونه های اوتیسم، ADHD و جمعیت محور کودکان

عنوان انگلیسی مقاله:

Comparison of the Cognitive Disengagement and Hypoactivity Components of Sluggish Cognitive Tempo in Autism, ADHD, and Population-Based Samples of Children

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه اسپرینگر – Springer
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی رشد – پزشکی کودکان – مغز و اعصاب
چاپ شده در مجله (ژورنال) Research on Child and Adolescent Psychopathology
کلمات کلیدی کندگامی شناختی – عدم تعهد شناختی – اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی – اوتیسم – دانش آموزان دبستانی
کلمات کلیدی انگلیسی Sluggish cognitive tempo – Cognitive disengagement – ADHD – Autism – Elementary school students
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان Susan D. Mayes – Stephen P. Becker – Susan L. Calhoun – Daniel A. Waschbusch
شناسه شاپا یا ISSN ۲۷۳۰-۷۱۶۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1007/s10802-022-00969-3
لینک سایت مرجع https://link.springer.com/article/10.1007/s10802-022-00969-3
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۰۴۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۵۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۴۶۱ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۲۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۰ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

هدف

روش

نمونه گیری

مقیاس رفتاری کودکان

تحلیل داده ها

نتایج

بحث

تقویت مولفه های عدم تعهد شناختی و کم فعالی در کندگامی شناختی

تفاوت های عدم تعهد شناختی و کم فعالی در گروه های بررسی شده

محدودیت ها و پیشنهادها برای پژوهش های آینده

نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     یک کارگروه بین المللی کندگامی شناختی اصطلاح جدید «سندروم عدم تعهد شناختی» را به عنوان جایگزینی برای کندگامی شناختی پیشنهاد کرده است و معتقد است این اصطلاح سندرومی که منجر به کندگامی شناختی می شود را دقیق تر توصیف می کند. به نظر این کارگروه نشانه های کندگامی شناختی شامل دو بعد شناختی (عدم تعهد شناختی) و یک بعد حرکتی (کم فعالی) می شود. این پژوهش ظهور یا عدم ظهور عوامل متمایز بازنمایی کنندۀ عدم تعهد شناختی و کم فعالی در زمان سنجش موارد کندگامی شناختی با تحلیل عاملی و درجۀ تفاوت عدم تعهد شناختی و کم فعالی در گروه های مختلف پژوهش را نشان می دهد. مادران با استفاده از مقیاس رفتاری کودکان ، ۱۱۷۷ کودک را مبتلا به اوتیسم، ۷۲۵ کودک را مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی ، ۳۰۷ کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه (۴ تا ۱۷ سال) و ۶۶۵ کودک ابتدایی (۶ تا ۱۲ سال) رتبه بندی کردند. میزان شیوع کندگامی شناختی در مبتلایان به اوتیسم ۳۲%، در مبتلایان به اختلال نارسایی توجه ۱۸% و در دانش آموزان دبستانی ۷ درصد است. تحلیل عاملی موارد کندگامی شناختی، دو عامل بازنمایی کنندۀ عدم تعهد شناختی (سردرگم/ گیج و خیره/ دل مشغول/ در دنیای خود بودن) و کم فعالی (تنبلی/ حرکت آهسته/ بی انرژی، کسل/ خواب آلود/ ناآگاه و خسته) را در تمامی گروه ها نشان می دهد. میزان شیوع و امتیازهای عدم تعهد شناختی به طور قابل توجهی از کم فعالی در گروه های اوتیسم و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی و در زیرگروه اوتیسم و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی کودکان مبتلا به کندگامی شناختی بالاتر است (اما در گروه های اختلال نارسایی توجه و دانش آموزان دبستان به صورت کلی و دیگر زیرگروه های کندگامی شناختی نتایج به این صورت نیست). یافته های ما از تحلیل عاملی پنج عامل، دو زیرعامل عدم تعهد شناختی و کم فعالی را نشان می دهد.

 

     یک کارگروه بین المللی کندگامی شناختی (Becker et al., in press) اصطلاح جدید «سندروم عدم تعهد شناختی» را به عنوان جایگزینی برای کندگامی شناختی پیشنهاد کرده است و معتقد است این اصطلاح سندرومی که منجر به کندگامی شناختی می شود را دقیق تر توصیف می کند. نشانه های کندگامی شناختی شامل یک بعد شناختی (مانند غیرمعمول و در فضا بودن، خیره شدن به فضای خالی، خیال بافی، در دنیای خود بودن، سردگم و گیج بودن) و یک بعد حرکتی (کم فعالی، حرکت آهسته، سستی و کسلی) می شود (Becker et al., in press). این مجموعه نشانه های شناختی و حرکتی با پژوهش های تحلیل عاملی نمونه های بالینی و جامعۀ آماری سازگار است، روایی همگرا و واگرای قوی ای دارد و از لحاظ آماری با دیگر نشانه های مجموعه مانند نشانه های نارسایی توجه در اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی و دیگر آسیب های روان شناختی مرتبط – و در عین حال از آنان متمایز- است (Becker et al., 2016; Dvorsky et al., 2019; Hartman et al., 2004; Lee et al., 2014; Mayes et al., 2020, 2021 a; Mayes, Waschbusch, Fernandez-Mendoza, & Calhoun, 2021 b; Penny et al., 2009; Saez, Servera, Becker, & Burns, 2019; Willcutt et al., 2014

 

     اصطلاح کندگامی شناختی مدتی پیش (Barkley, 2014) و اخیرا (Waschbusch, 2021) به دلیل این که شواهد تجربی کافی برای اثبات این که نتایج کندگامی شناختی از ضعف در سرعت شناخت (مانند سرعت کم پردازش) ناشی می شود و همچنین به این دلیل که این اصطلاح ممکن است تحقیر آمیز و توهین آمیز باشد (برای مثال ممکن است این معنی را القا کند که فرد هوش کمی دارد یا کند ذهن است) مورد نقد قرار گرفت. نتایج یک پژوهش کیفی که به تازگی انجام شده است (Becker et al., 2022) نشان می دهد که نیمی از والدین کودکان مبتلا به «کندگامی شناختی» حس خوبی به این اصطلاح ندارند. یک دلیل رایج واکنش منفی آنان این است که اصطلاح «کندگامی شناختی» (به برخی افراد) نوعی تنبلی یا هوش پایین را القا می کند. بنابراین این اصطلاح، با توجه به چیزی که القا می کند، ممکن است نام مناسبی نباشد زیرا این پژوهش ها ارتباط مبتلایان و سرعت پردازش و عملکرد کم را بسیار ناچیز و کم اهمیت دانسته اند (Bauermeister et al., 2012; Baytunca et al., 2018; Callan et al., 2020; Creque & Willcutt, 2021; Jacobson et al., 2018; Kofer et al., 2019; Mayes et al., 2021c, in press; Reinvall et al., 2017; Tamm et al., 2018; Willard et al., 2013; Willcutt et al., 2014; Wood et al., 2017; for a review, see Barkley, Jacobson, & Willcutt, 2022). واکنش آهسته تر، یکی دیگر از فرضیه های مرتبط در مبتلایان کندگامی شناختی، در یک پژوهش (Camprodon-Rosanas et al., 2020) همبستگی اندک اما قابل توجهی با بیماری دارد اما در سه پژوهش دیگر (Baytunca et al., 2018; Creque & Willcutt, 2021; Skirbeck, Hansen, Oerbeck, & Kristensen, 2011) این گونه نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا