دانلود ترجمه مقاله اثر ویژگی فردی صاحبان مشاغل بر ثبت اختراع در زمینه نوآوری دیجیتال (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۱ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تاثیر ویژگی های فردی صاحبان مشاغل بر ثبت اختراع در زمینه نوآوری دیجیتال

عنوان انگلیسی مقاله:

The impact of business owners’ individual characteristics on patenting in the context of digital innovation

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی صنایع – مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت فناوری اطلاعات – تکنولوژی صنعتی – مدیریت منابع انسانی – منابع انسانی و روابط کار – مدیریت کسب و کار – تولید صنعتی – مدیریت صنعتی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی نوآوری دیجیتالی – تغییرات دیجیتالی – صنعت ۴٫۰ – ثبت اختراع ها – تنوع مالکان – خصوصیات فردی
کلمات کلیدی انگلیسی Digital innovation – Digital transformation – Industry 4.0 – Patents – Owners’ diversity – Individual characteristics
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Vincenzo Corvello – Jaroslav Belas – Carlo Giglio – Gianpaolo Iazzolino – Ciro Troise
شناسه شاپا یا ISSN
۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113397
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296322008621
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۰۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۱۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۳۱۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۱۱

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۲ (۷ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ پیش زمینه نظری و فرضیه های تحقیق
۳ روش شناسی
۴ نتایج
۵ بحث
۶ نتیجه گیری ها
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     زمانی که تغییرات دیجیتالی با ایجاد تقاضا برای محصولات دیجیتالی جدید، فرایندها، و فناوری ها افزایش می یابند، ایجاد اتفاق نظر در میان تمام عوامل درگیر در استراتژی های نوآوری دیجیتالی شرکت ضروری است. مالکان تا حد زیادی بر اهداف و طراحی شرکت تاثیر می گذارند: آنها گروهی هستند که مدیریت عالی باید به آن توجه ویژه ای کند. درک اینکه کدام جنبه های فردی مالکان بر فرایندهای نوآوری دیجیتالی تاثیر می گذارد، بسیار مهم است. با این حال، تحقیقات مربوط به تاثیر ویژگی های مالکان بر نوآوری دیجیتالی نادر هستند. این مقاله بیش از ۵۵۰ شرکت دارنده اختراع درگیر در نوآوری دیجیتالی را تحلیل می کند تا این شکاف را پر کند. این تحقیق رابطه بین ویژگی های مالکان و فعالیت ثبت اختراع را ارزیابی می کند. این نتایج تاثیر معنی دار نوع جنسیت، آموزش، و وضعیت اقلیت مالکان را در نوآوری دیجیتالی نشان می دهند. یافته های این تحقیق با موافقت با درک عمیق تر پروفایل مالکان از نوآوری دیجیتالی به مدیریت عالی کمک می کنند تا دو استراتژی مشارکت موثر تر را برای عملکرد بهتر فرایند تغییرات دیجیتالی شناسایی کنند.

 

۲ پیش زمینه نظری و فرضیه های تحقیق
۲-۱ نوآوری دیجیتالی و صنعت ۴٫۰
     نوآوری دیجیتالی به صورت ایجاد (و تغییر بعدی در) عرضه های بازار، فرایندهای کسب و کار، یا مدل هایی درک می شود که نتیجه ای از کاربرد فناوری دیجیتالی هستند (نامبیسان و همکاران، ۲۰۱۷)، که یک مولفه اساسی تغییرات دیجیتالی است که توسط تغییرات دیجیتالی کلی اقتصاد یا جامعه مشخص شده است: نوآوری دیجیتالی با معرفی یا بهبود محصولات و خدمات براساس فناوری های دیجیتالی، موتور تغییر است (وگا و چیاسون، ۲۰۱۹؛ گلینکینا و همکاران، ۲۰۲۰). همچنین نوآوری دیجیتالی نقش اساسی در سطح شرکت دارد. آبرل و همکاران (۲۰۱۶) نشان می دهند که چگونه یک شرکت می تواند نقش منفعل یا فعال در تغییرات دیجیتالی داشته باشد و اینکه چگونه توانایی ایجاد راه حل های نوآورانه ضروری می شود. به همین ترتیب، جعفری-صادقی و همکاران (۲۰۲۱) سه جنبه از تغییرات دیجیتالی را در سطح شرکت متمایز می کنند: آمادگی، بررسی فناوری دیجیتالی (بعنوان مثال، تحقیق و توسعه)، و بهره برداری از فناوری دیجیتالی (بعنوان مثال، ثبت اختراع ها و علائم تجاری). نویسندگان یک رابطه مثبت بین درخواست های ثبت اختراع، کارآفرینی فناوری، و گسترش بازار فنی پیدا کردند. علاوه بر ارتباط مستقیم بین تغییرات دیجیتالی و نوآوری دیجیتالی (یعنی نوآوری دیجیتالی یک مولفه از تغییرات دیجیتالی است)، یک ارتباط غیرمستقیم نیز وجود دارد. نوآوری دیجیتالی به صورت قابلیت های ضروری برای هدایت یک تغییر موفق مفهوم سازی شده است. بنابراین، سازمان ها با تجربه فرایندهای نوآوری مهارت هایی را برای بهبود محصولات و فرایندهای دیجیتالی خودشان و در نهایت عملکرد خودشان بدست می آورند (سلاندر و همکاران، ۲۰۱۳؛ لائورنزا و همکاران، ۲۰۱۸).

 

     به ویژه چالش نوآوری دیجیتالی برای شرکت های تولید کننده (آبرل و همکاران، ۲۰۱۶)، که متعهد به یکپارچگی فناوری های دیجیتالی با محصولات و فرایندهای فیزیکی با توجه به پارادایم صنعت ۴٫۰ هستند، مهم است (جوهانسن و همکاران، ۲۰۲۱). شرکت های تولید کننده در مقیاس بزرگ و کوچک و متوسط برای اتخاذ پارادایم صنعت ۴٫۰ و بهره برداری از مزایای آن، یک مسیر نوآوری دیجیتالی پیچیده را در پیش می گیرند (الیا و همکاران، ۲۰۲۱؛ دل گوییدیس و همکاران، ۲۰۲۱).

 

     با این اوصاف، مبحث مالکیت معنوی- بعنوان مثال حمایت از ثبت اختراع- بعد مهمتری را در شرکت های خدماتی شامل می شود (جعفری-صادقی و همکاران، ۲۰۲۱)، حتی اگر دو بخش فعالیت به صورت افزایشی به خدمات گرایی همگرا شوند (کیم و همکاران، ۲۰۱۹؛ فرانک و همکاران، ۲۰۱۹). مطالعه دادهای ثبت اختراع برای فناوری های دیجیتالی جدید در درک ماهیت و پویایی های فرایندهای نوآوری سودمند است (پزونی و همکاران، ۲۰۲۲)، یعنی در حوزه های تغییرات دیجیتالی و صنعت ۴٫۰ سودمند است، در حالی که فعالیت ثبت اختراع یک جایگزین برای نوآوری دیجیتالی است (آهن، ۲۰۲۰؛ وانگ و هسو، ۲۰۲۱؛ جمال، ۲۰۲۱). تحقیقات اخیر افزایش معنی دار در ثبت اختراع ها و رقابت مبتنی بر ثبت اختراع را برای فناوری های صنعت ۴٫۰ گزارش می کنند (بناسی و همکاران، ۲۰۲۰؛ چی-یی و بو-ون، ۲۰۲۱). در زمینه خودکارسازی زیاد و ارتباط بیش از حد با سرعت زیاد نرخ نوآوری، پویایی های مرتبط با اقدام قانونی ثبت اختراع، حمایت از ثبت اختراع، و ثبت اختراع استراتژیک ثابت می کنند که شرکت های مهاجم بهتر عمل می کنند (چی-یی و بو-ون، ۲۰۲۱). بودرو و همکاران (۲۰۲۲) نشان می دهند که نوآوری های دیجیتالی می توانند با ترکیب ثبت اختراع ها و کپی رایت که طراحی محصول دیجیتالی و محتوای دیجیتالی را پوشش می دهد، محافظت شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا