دانلود ترجمه مقاله جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی SMEs ویتنامی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) ویتنامی

عنوان انگلیسی مقاله:

The base-of- the-pyramid orientation and export performance of Vietnamese small and medium enterprises

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت عملکرد – مدیریت کسب و کار – مدیریت بازاریابی و صادرات – مدیریت بازرگانی – مدیریت تکنولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی جهت گیری پایه هرم – پایداری زیست محیطی – نوآوری اجتماعی – عملکرد صادراتی – شرکت های کوچک و متوسط
کلمات کلیدی انگلیسی Base of the pyramid orientation – Environmental sustainability – Social innovation – Export performance – Small and medium enterprises – Emerging markets – Vietnam
نویسندگان Nguyen Phong Nguyen – Samuel Adomako – Mujtaba Ahsan
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113314
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829632200769X
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۰۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۱۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۳۱۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۰۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۴ (۶ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ پیشینیه تحقیق و فرضیه ها

۳ روش

۴ نتایج

۵ بررسی و نتیجه گیری

۶ محدودیت ها و جهت گیری تحقیقات آتی

بیانیه مشارکت نویسنده CRediT

اعلامیه منافع رقابتی

در دسترس بودن داده ها

تشکر

منابع

مطالعات اضافی

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     این مطالعه تأثیر جهت‌گیری پایه هرم (B OPO) بر عملکرد صادراتی (EP) را از طریق مکانیسم میانجی، اقدامات پایداری زیست‌محیطی (ESPها) را بررسی می‌کند. علاوه بر این، نقش تعدیل‌کننده نوآوری اجتماعی (SocInnno) را در رابطه ی بین BOPO و ESPها بررسی می‌کند. مدل پیشنهادی و فرضیه‌های آن با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (CB-SEM) بر روی داده‌های ۱۶۳ شرکت بین‌المللی کوچک و متوسط ویتنامی، که از طریق یک نظرسنجی جمع‌آوری شده بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج این مطالعه به شرح زیر بود: (۱) BOPO به طور مثبت بر ESP ها تأثیر می گذارد. (۲) تأثیر BOPO بر روی ESP ها زمانی که SocInno زیاد است، تقویت می شود و (۳) ESP ها، نقش میانجی در رابطه ی بین BOPO و EP را ایفا می کنند. این یافته ها نشان می دهد که چگونه BOPO ، به موفقیت صادرات شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور، از طریق ESP ها کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه ی حاضر، مکانیسمی را که به وسیله ی آن، BOPO بر EP تأثیر می گذارد، شفاف می کند و هم زمان، با معرفی SocInno به عنوان یک شرط مرزی، شناخت فعلی از BOPO را تقویت می کند.

 

۲  پیشینیه تحقیق و فرضیه ها
۲-۱ توامندی های پویا و پایه هرم

     این مقاله از رویکرد توانمندی های پویا (آیزنهارت و مارتین، ۲۰۰۰؛ تیس، ۲۰۰۷)، برای توضیح تأثیر BOPO بر EP از طریق مکانیسم میانجی ESPs بهره میگیرد. قابلیت های پویا، فرآیندها و رویه های کاری استفاده شده توسط یک شرکت را در اتخاد، تغییر، استقرار و حفاظت از منابع برای ایجاد مزیت رقابتی منعکس می کند(تیس و همکاران، ۱۹۹۷). اصل این دیدگاه عبارت است از اینکه با توسعه و استفاده ی بهینه از توانمندی ها، شرکت ها در موقعیت بهتری برای پیشی گرفتن از رقبای خود از منظر موفقیت قرار می گیرند (بارنی و کلارک، ۲۰۰۷؛ آیزنهارت و مارتین، ۲۰۰۰). اطلاعات در مورد رویکرد توانمندی های پویا نشان می دهد که توانایی یک شرکت برای تسخیر بازار، نشان دهنده ی مزیت کلیدی رقابتی است (نیوبرت، ۲۰۰۷؛ تیس،۲۰۰۷).

 

     بازارهای نوظهور به ویژه چالش برانگیز هستند؛ زیرا تعداد زیادی از افراد در چنین بازارهایی فاقد درآمد و تحصیلات هستند (کوروو-کازورا و رامورتی،۲۰۱۷؛ داور و چتوپادهای،۲۰۰۲؛ داهان و همکاران،۲۰۱۰). شرکت ها نیاز به سرمایه گذاری وقت و سرمایه ی کافی دارند به منظور درک نیازهای مصرف کنندگان و توسعه محصولاتی که با نیازهای بازارهای نوظهور متناسب باشند (آروناچلام و همکاران،۲۰۲۰؛ ناکاتا و ویدنر، ۲۰۱۲). علاوه بر این، شرکت ها نیاز دارند تا قابلیت های سازمانی منحصر به فرد داشته باشند تا بر چالش های مرتبط با بازراهای نوظهور غلبه کنند؛ زیرا چنین محیط هایی (یعنی، کشورهای در حال توسعه و نوظهور) معمولا نهادی ضعیفی دارند (احسان و همکاران، ۲۰۲۱؛ کیستراک و همکاران، ۲۰۱۱). تحقیقات اخیر، BOPO را به عنوان یک قابلیت توصیف کرده است که شرکت ها را قادر می سازد تا چالش های بازارهای نوظهور را کاهش دهند و عملکرد خود را بهبود بخشند (آدوماکو و همکاران، ۲۰۲۲؛ ژو و همکاران، ۲۰۱۹). بنا به گفته ی ژو و همکاران (۲۰۱۹) و آدوماکو و همکاران (۲۰۲۲)، BOPO به شرکت ها اجازه می دهد تا به سه دلیل، ارزش، ایجاد و جذب نمایند. دلیل اول اینکه سازمان های BOP-گرا بهتر قادر به درک نیازهای خاص بازارهای نوظهور و عواملی که برای مصرف کنندگان در این بازارها مهم هستند، خواهند بود. حتی مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور، نسبت به تخریب محیط زیست نگرانی هایی دارند، از آن جایی که آن ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامتی آنها تأثیر بگذارد (آنجلی و جیسوال، ۲۰۲۱؛ خاره، ۲۰۱۵؛ ژائو و همکاران،۲۰۱۶). به عنوان مثال، آتش سوزی اخیر در یک محل دفن زباله در دهلی هند، بر بسیاری از افراد، به ویژه آن هایی که در BOP بودند، تأثیر گذاشت. زیرا، این افراد نزدیک چنین مکان هایی، تمایل به زندگی یا کار داشتند (خبرگزاری فرانسه [AFP]، ۲۰۲۲؛ روزنبرگ، ۲۰۲۲). شرکتی با BOPO قوی، اهمیت پایداری زیست محیطی برای مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور را درک می کند. در واقع، یافته های اخیر از یک نظر سنجی معتبر سوئیس،از ۱۰ هزار نفر در گروه های سنی ۱۶ تا ۴۰ سال در ده کشور نشان می دهد که مسائل پایداری زیست محیطی به طور فزاینده ای برای مصرف کنندگان در کشورهای در حال توسعه و نوظهور اهمیت پیدا می کند (موسسه تحقیقاتی معتبر سوئیس [CSRI]، ۲۰۲۱). دلیل دوم این است که BOPO به شرکت ها اجازه می دهد تا محصولات نوآورانه ای را توسعه دهند که نیاز بازارهای نوظهور را برآورده می کند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا