دانلود ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی مسئولیت پذیر اجتماعی (ام دی پی آی ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ام دی پی آی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۲۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

مدیریت منابع انسانی مسئولیت پذیر اجتماعی (SRHRM): دستور کار بررسی و تحقیق نظام مند ادبیات

عنوان انگلیسی مقاله:

Socially Responsible Human Resource Management: A Systematic Literature Review and Research Agenda

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ام دی پی آی – MDPI
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf 
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله مروری (Review Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت منابع انسانی – مدیریت استراتژیک
چاپ شده در مجله (ژورنال) Sustainability
کلمات کلیدی مسئولیت اجتماعی سازمان – اهمیت مدیریت منابع انسانی (critical HRM) – اخلاق در مدیریت منابع انسانی – مسئولیت اجتماعی سازمان – مسئولیت اجتماعی داخل سازمانی (internal CSR) – مدیریت مسئولیت پذیر – مسئولیت اجتماعی مدیریت منابع انسانی – SRHRM
کلمات کلیدی انگلیسی corporate social responsibility – critical HRM – HRM ethics – internal CSR – responsible management – socially responsible HRM – SRHRM
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ
نویسندگان Afshin Omidi – Cinzia Dal Zotto
شناسه شاپا یا ISSN ۲۰۷۱-۱۰۵۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.3390/su14042116
لینک سایت مرجع https://www.mdpi.com/2071-1050/14/4/2116
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۱۶۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۹ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۶۶۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۰۷

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۲ (۷ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- روش شناسی پژوهش

۳- نتایج

۴- بحث و پیشنهاداتی برای مطالعات آینده

۵- نتیجه گیری

بیانیه در دسترس بودن داده ها

تضاد منافع

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     در سالهای گذشته با توجه به وجوه اشتراکی که در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان ( CSR) و مدیریت منابع انسانی (HRM) وجود دارد، شرایط شکل گیری یک زمینه پژوهشی فراهم شده که نه تنها در مقایسه با قبل به طور چشمگیری در حال رشد و شکوفایی است، بلکه به رشد در حوزه “مسئولیت اجتماعی مدیریت منابع انسانی (SRHRM)” نیز یاری رسانده است. حوزه (مبحث) مسئولیت اجتماعی مدیریت منابع انسانی (SRHRM) در تلاش است تا با فراهم سازی بسترهای مناسب، ضمن ارتقاء موثر و پیوسته¬ی تجارب کاری کارکنان، به آنها در برآورده سازی انتظارات فردی و اجتماعی خود از مجاری اخلاقی و با پذیرش مسئولیت اجتماعی یاری رساند. با وجود علاقه رو به رشدی که در حوزه پژوهش های SRHRM وجود دارد، اما منابع علمی و پژوهشی موجود در این حوزه بسیار پراکنده بوده و هنوز مطالعات جامعی در این حوزه صورت نگرفته است. در این مقاله سعی شده تا با بررسی سیستماتیک (نظام مند) ۵۷ مقاله علمی، گامی در جهت رفع این مشکل برداشته شود. در این مقاله سعی شده تا با یکپارچه سازی دیدگاه های کلی و بینش های قبلی موجود در این حوزه، یک چارچوب نظری جامع الاثر را که بر پیشینه، راهکارهای عملی، و نتایج حاصل از مطالعات انجام شده در حوزه SRHRM نیز تاکید میکند، ارائه شود. همانطور که نتایج نشان می دهد، مجله Sustainability در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، اکثر مقالات مشاهده ای مرتبط با این حوزه را چاپ کرده است، و در سه سال اخیر، یعنی بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، مقالات چاپ شده در این زمینه افزایش چشمگیری داشته است. چارچوب پیشنهادی ما ضمن ارایه یک چشم انداز کلی از حوزه SRHRM، مؤلفه های مختلف مرتبط با این حوزه را نیز مشخص کرده تا به کمک آنها زمینه مطالعات بعدی در این حوزه رشد یابد. این دستاورد بر منابع علمی حوزه عمومی مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) اثری مفید خواهد داشت، چراکه به طور کلی بر نقش مهم ذینفعان داخلی سازمان که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تاکید می نماید. ما با بررسی انتقادی مطالعات پژوهشی که در سال های اخیر در حوزه SRHRM انجام شده، نشان می دهیم که مطالعات قبلی مبتنی بر رویکردهای منفعت طلبانه انجام شده اند. از این روی، ما با اذعان به نیاز حوزه SRHRM به انجام مطالعات فرآیند محور و اهمیت پژوهش های انتقادی، دستورالعمل پژوهشی را برای مطالعات آینده تعیین نمودیم.

 

۲ – روش شناسی پژوهش
     در پژوهش حاضر، با انجام مروری نظام مند بر پیشینه پژوهشی (SLR)، و با مطالعه و بررسی جامع مقالات منتشر شده پیشین در حوزه SRHRM، تلاش می شود تا پیشینه های مطالعاتی، خط مشی ها (عملکردها)، و نتایج حاصل از مطالعات در این زمینه پژوهشی، مشخص شود. مرور نظام مند پیشینه پژوهشی (SLR) با بررسی و جمع بندی مطالعات پراکنده و در عین حال مرتبطی که در رابطه با یک موضوع در گذشته انجام شده، راه کاری ثمر بخش در افزایش شناخت و بینش جمعی در رابطه با یک موضوع خاص است؛ این شناخت و دانش تازه به حوزه و قلمرو های دیگر نیز وارد می شود [۳۸، ۳۷]. پاول و همکارانش [۴۰، ۳۹] معتقدند که مرورهای نظام مند را می توان در انواع مختلفی از مرورها، نظیر مرورهای مبتنی بر موضوع (دامنه) (برای نمونه [۴۱])، مبتنی بر نظریه (به عنوان نمونه [۴۲])، مبتنی بر روش (به عنوان نمونه [۴۳])، فرا تحلیلی (به عنوان نمونه [۴۴]، و فرا سیستماتیک (به عنوان نمونه [۴۵] طبقه بندی نمود. ما در این مطالعه به دنبال شناخت متغیرهای اصلی مرتبط با یک حوزه پژوهشی خاص، یعنی مسئولیت اجتماعی مدیریت منابع انسانی هستیم، از این روی مرور نظام مندی که ما انجام دادیم، در دسته مرورهای مبتنی بر دامنه (حوزه/ موضوع) قرار میگیرد.

 

     به منظور آغاز مطالعه، نخست مسئولیت اجتماعی مدیریت انسانی (SRHRM) را به عنوان حیطه (دامنه) مطالعاتی خود مشخص نمودیم؛ و سوال اصلی پژوهش را “پیشینه، شیوه و خط مشی، و نتایج حاصل از مطالعات صورت گرفته بر روی SRHRM چیست؟” تعیین کردیم. در مرحله بعدی، معیارهای ورود به مطالعه و خروج از مطالعه مشخص شد. با تعیین این معیارها، مقالات مشاهده ای منتشر شده ی پرمایه به زبان انگلیسی را که در مجلات دانشگاهی چاپ و در پایگاه Web of Science نمایه شده و دارای نمایه نامه استنادی علوم اجتماعی (SSCI) با ضریب تاثیر (IF) یک بودند را مورد جستجو و بررسی قرار دادیم. در این مطالعه اصرار بر این بود که تمرکز صرفا بر روی مقالات مشاهده ای باشد تا از این طریق ضمن فراهم سازی بستری مبتنی بر شواهد و استنادات معتبر برای مطالعات آینده، زمینه را برای انجام پژوهش های مشاهده ای بیشتر نیز آماده سازیم. این معیار برای ورود به مطالعه، با آنچه که پاول و همکارانش [۴۰] نیز پیشنهاد داده اند همسو و سازگار است. برای یافتن مقالات مرتبط، همانطور که پاول و همکارانش [۴۰، ۳۹] پیشنهاد داده بودند، کلید واژه های مورد نظر خود را در دو پایگاه داده مشهور علمی به نام های WOS و Scopus جستجو کردیم. کلید واژه هایی برای جستجوی اسناد و مقالات بکار بردیم، عبارتند از “مسئولیت اجتماعی و مدیریت منابع انسانی” یا “مسئولیت اجتماعی مدیریت منابع انسانی” یا “مسئولیت اجتماعی HRM” یا “SRHRM” یا “SR-HRM” یا “مسئولیت اجتماعی داخل سازمانی” یا “CSR داخلی”. هدف ما انجام مطالعه بر روی یک حوزه خاص و مشخص بود، بنابراین با قصد قبلی از انتخاب کلید واژه “CSR و HRM” خودداری کردیم، زیرا چندین مطالعه ی مروری نظام مند بر روی پیوند CSR-HRM انجام شده بود [۳۶، ۱۸، ۲].

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا