دانلود ترجمه مقاله ارزیابی تفکر طراحی، استارتاپ ناب، و تجربه کاربری ناب (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۰ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی تاثیر سطح بلوغ بر استفاده از روش های Agile UX توسط استارت آپ های دیجیتال: ارزیابی تفکر طراحی، استارتاپ ناب، و تجربه کاربری ناب

عنوان انگلیسی مقاله:

Does maturity level influence the use of Agile UX methods by digital startups? Evaluating design thinking, lean startup, and lean user experience

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت منابع انسانی – مدیریت فناوری اطلاعات – نوآوری تکنولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Information and Software Technology
کلمات کلیدی UX چابک – مدیریت فناوری – نوآوری – استارتاپ های دیجیتالی – سطح بلوغ – تفکر طراحی محور، استارتاپ ناب – تجربه ناب کاربر
کلمات کلیدی انگلیسی Agile UX – Technology management – Innovation – Digital startups – Maturity level – Design thinking, Lean startup – Lean user experience
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Fernando Henrique Lermen- Paula Kvitko de Moura – Vanessa Becker Bertoni
شناسه شاپا یا ISSN ۰۹۵۰-۵۸۴۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.infsof.2022.107107
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0950584922002166
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۷۶۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۴۴۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۹۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۰ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ روش‌های UX چابک: استارتاپ ناب، تفکر مبتنی بر طراحی، و تجربۀ ناب کاربر

۳ روش شناسی

۴ نتایج و تشریح آنها

۵ نتایج

بیانیۀ تعارض منافع

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

پیشینۀ تاریخی متن: روش‌های UX چابک از جمله تفکر طراحی محور، استارتاپ ناب، و تجربۀ ناب کاربر به منظور ارزش نهادن به مشتری و ارتقاء عملکرد سازمانی به کار گرفته شده‌اند. با این وجود، هنوز در زمینۀ پژوهش‌هایی پیرامون این موضوع که این ابزارها چگونه در مراحل گوناگون بلوغ و تکامل استارتاپ‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمبود داریم.
هدف: هدف این پژوهش عبارت است از مقایسۀ سطح دانش استارتاپ‌های دیجیتالی دارای گرید، در حال رشد، و پیش رشد در مراکز رشد دانشگاهی، پیرامون استفاده از روش‌های UX چابک به گونه‌ای که بتوان ضعف‌ها و فرصت‌های آنها را شناسایی کرد و سرمایه‌گذاران و پژوهشگران آنها را با نگرش‌های استراتژیک جدید آشنا نمود.
روش‌ها: شش گروه به عنوان کانون‌های هدف به همراه ۱۴ عضو از شش استارتاپ گزینش شده از طریق چند موردکاوی مختلف در اجرای این فعالیت پژوهشی همکاری داشتند. پاسخ‌ها به وسیلۀ پژوهشگران ثبت و سپس با استفاده از یک فرایند استقرائی مورد آنالیز قرار گرفتند و رمزگذاری شدند.
نتایج: نتایج حاکی از آن هستند که استارتاپ‌های دیجیتالی با مشتریان خود از طریق تحقیق بازار، تحلیل امکان‌سنجی و خرابی محصول در ارتباط هستند. در عین حال، به جز در یک استارتاپ، ناهماهنگی در بین بنیان‌گذاران در طول کل ارتقای محصول و پروژه‌های خدمات‌رسانی مشهود بود. تقریباً در تمامی موردکاوی‌های صورت گرفته، تفکر طراحی محور و استارتاپ ناب از سوی چهار استارتاپ مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ در حالی که دو استارتاپ دیگر، از روش تجربۀ ناب کاربر استفاده کرده بودند. چرا که از سطح بلوغ و تکامل بالاتری برخوردار است.
نتیجه‌گیری: هر چند تمامی روش‌های UX چابک استفاده شدند، ولی هر شش استارتاپ دیجیتالی این طور گزارش کرده‌اند که خود را با روش‌های فوق سازگار نموده‌اند و یا دست کم به صورت جزئی از آنها استفاده کرده‌اند. در پایان، این نتیجه به دست آمد که سطح بلوغ و تکامل استارتاپ می‌تواند بر روی روش‌های UX چابک در هر استارتاپ دیجیتالی تأثیرگذار باشد؛ که این تأثیرگذاری بر اساس ماهیت و مرحله‌ای از پیشرفت استوار است که استارتاپ در بازار در اختیار دارد.

 

روش‌های UX چابک: استارتاپ ناب، تفکر مبتنی بر طراحی، و تجربۀ ناب کاربر
روش‌های رایجی که در حال حاضر در بخش پژوهش و پیشرفت (R&D) مورد استفاده قرار دارند، دارای محدودیت‌هایی می‌باشند. در حالی که ما با پروژه‌های نوآوری مواجه هستیم که عمدتاً درگیر یک سری الزامات مبهم در مراحل آغازین هر پروژه هستند. این موضوع اهمیت خاصی دارد که به طور واضح کاربر تنها رویدادهایی را مورد آزمایش قرار دهد که در زمان توسعۀ پیش نمونۀ راه‌حل‌ها و با توجه به الزامات سهام‌داران و ذی‌نفعان توسعه پیدا کرده‌اند. از این رو، بین مشتریان و کاربران تفاوت وجود دارد؛ که حاکی از آن است که مشتریان برای جواب گرفتن، هزینه پرداخت می‌کنند (که این جواب گرفتن می‌تواند از نوع محصول یا خدمت باشد)؛ در حالی که کاربران بدون آن‌که مشتری باشند و هزینه‌ای پرداخت کنند، از این پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود، این مقاله از هر دو عبارت کاربر و مشتری به صورت جایگزین استفاده می‌کند. بنابراین کار پژوهشی حاضر، هر سه روش UX چابک که معمولاً به صورت ترکیب با همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند را به کار می‌گیرد (یعنی ]۲۰، ۴۲ – ۴۰[. این روش‌های سه گانه عبارتند از: تفکر مبتنی بر طراحی، استارتاپ ناب و تجربۀ ناب کاربر (UX ناب)؛ که در شکل۱ نیز نشان داده شده‌اند.

 

این فصل همچنین به شناسایی تغییرات مقطعی می‌پردازد که برای این کار، پژوهش‌های صورت گرفته و مرتبط با هر سه روش چابک فوق (یعنی روش‌های تفکر مبتنی بر طراحی، استارتاپ ناب و UX ناب) را تشریح می‌کند. نقش مشتریان بالقوه در این روند از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

۲-۱ تفکر مبتنی بر طراحی
تفکر مبتنی بر طراحی (DT) نخستین بار به وسیلۀ بوچانان معرفی شد و اخیراً در مدیریت به کراّت از آن استفاده می‌شود. تفکر مبتنی بر طراحی، مربوط به نوآوری و حل مسئلۀ خلاقانه می‌باشد. براون ]۴۴[ تفکر مبتنی بر طراحی را با این هدف گسترش داد که بتواند نیازهای مشتری را به صورت یکپارچه درآورد و ارزش آفرینی را به یک فرایند تکراری و روزمره در زمینۀ پیشرفت سریع راه‌حل‌های چندگانه تبدیل نماید. این فرایند تکراری و روزمره، بر اساس یادگیری هم هست؛ که مشتمل بر بازخورد مشتری در هر مرحله‌ای از DT تا زمانی می‌باشد که به ارزشمندترین و امکان‌پذیرترین راه‌حل‌ها برای ایجاد ارزش برای مشتری منجر شود ]۴۵[. تفکر مبتنی بر طراحی در بخش‌های مختلف و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. بخش کسب و کار از DT برای نوآوری و ارائه راه‌حل‌های سریع‌تر به بازار استفاده می‌کند ]۴۶[.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا