دانلود ترجمه مقاله اثر اضطراب، افسردگی و استرس مادر بر رشد اولیه عصبی در نوزادان (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۹ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر اضطراب، افسردگی و استرس مادر بر رشد اولیه عصبی در نوزادان دختر و پسر

عنوان انگلیسی مقاله:

The impact of maternal depression, anxiety, and stress on early neurodevelopment in boys and girls

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – روانشناسی رشد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Affective Disorders
کلمات کلیدی افسردگی مادری – اضطراب مادری – استرس مادری – رشد اولیه کودک – عملکرد اجتماعی-عاطفی
کلمات کلیدی انگلیسی Maternal depression – Maternal anxiety – Maternal stress – Early child development – Social-emotional performance
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Ting Zhang – Zhong-Cheng Luo – Yuelong Ji – Yuanzhi Chen – Rui Ma – Pianpian Fan
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۶۵-۰۳۲۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jad.2022.10.030
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0165032722012216
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۱۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۰۵ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۷۹۱ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۹۰

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۷ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ روش ها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف مطالعه: بررسی اثرات افسردگی، اضطراب و استرس مادر و افسردگی پس از زایمان بر رشد اولیه سیستم عصبی نوزاد و دو دیسی جنسی.طراحی مطالعه: از داده‌های ۳۳۷۹ جفت مادر-شیرخوار از مطالعه همگروهی تولد شانگهای استفاده شد. سلامت روان مادر با استفاده از مقیاس افسردگی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک، مقیاس خود ارزیابی اضطراب زونگ، مقیاس استرس ادراک شده در اواسط بارداری و مقیاس افسردگی پس از زایمان ادینبرگ ارزیابی شد. رشد عصبی نوزاد با استفاده از پرسشنامه سن و مراحل و مقیاس بیلی به ترتیب در سنین ۶، ۱۲ و ۲۴ ماهگی مورد بررسی قرار گرفت. از مدل های خطی مختلط و مدل های رگرسیون خطی استفاده شد.

نتایج: از بین ۳۳۷۹ مادر، ۱۱٫۰۷ درصد، ۵٫۴۲ درصد و ۳۴٫۸۵ درصد زنان به صورت جداگانه افسردگی، اضطراب و استرس بالا را تجربه کردند. با افزایش امتیازات ذهنی قبل از تولد مادر در هر ۱ انحراف معیار، نمرات اجتماعی عاطفی نوزاد در بین نوزادان پسر و دختر در سن ۲۴ ماهگی، به ترتیب به شکل زیر کاهش یافت: افسردگی ۲٫۸۲ – (۱٫۷۹ – ۳٫۸۶ -) در مقایسه با ۲٫۸۶ – (۱٫۷۹ – ۳٫۹۴ -)، اضطراب ۲٫۳۴ – (۱٫۳۱ – ۳٫۳۸ -) در مقایسه با ۲٫۷۲ – (۱٫۶۴ – ۳٫۸۱ -) و استرس ۲٫۵۵ – (۱٫۵۰ – ۳٫۶۰ -) در مقایسه با ۳٫۴۱ – (۲٫۳۵ – ۴٫۴۸ -). همچنین ارتباط‌اتی بین امتیازات اجتماعی-عاطفی و ارتباطی در نوزادان پسر و دختر و حرکات ظریف در نوزادان دختر در سنین ۶ و ۱۲ ماه مشاهده شد. این ارتباط در مورد افسردگی پس از زایمان مشاهده نشد.

محدودیت ها: تعمیم دادن نتایج به سایر جمعیت ها هنوز مشخص قابل انجام نیست.

نتیجه‌ گیری: افسردگی، اضطراب و استرس قبل از تولد مادر با رشد عصبی اولیه نوزاد ارتباط منفی داشت که البته برای افسردگی پس از زایمان مشاهده نشد. بر اساس این نتایج، بر اهمیت سلامت روان قبل از تولد مادر در بهینه سازی رشد عصبی-روانی نوزاد تاکید می کنیم.

 

 

۲ روش ها
۲-۱ طراحی مطالعه و شرکت کنندگان
SBC اثرات ژنتیکی، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، آثار روانی و همچنین مواد شیمیایی محیطی بر نتایج بارداری، رشد و تکامل کودک و خطرات بیماری ها بر سلامت زنان و فرزندان را بررسی می کند. اطلاعات دقیق در مورد SBC در جای دیگری منتشر شد (Zhang et al., 2019) . به طور خلاصه، ۴۱۲۷ زوج در شانگهای از ۶ مرکز مراقبت های زنان و زایمان شهری از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ شرکت داده شدند و ۳۶۹۲ تولد زنده تک قلو ثبت شد. دراین مطالعه موارد مرگ و میر نوزادان (۵ مورد) و نوزادان با نقص همراه تولد (۲۴ مورد) و مواردی که در ارزیابی‌ های اجتماعی-عاطفی کودک و ارزیابی‌ های وضعیت سلامت روان مادر میس شدند (۲۸۴ مورد) را حذف کردیم. در نهایت ۳۳۷۹ شرکت کننده در تجزیه و تحلیل نهایی مشارکت داده شدند (شکل ۱). جامعه آماری مورد مطالعه برای وضعیت سلامت روان مادر ۳۰۹۹ مورد برای ارزیابی افسردگی، ۳۱۱۸ مورد برای ارزیابی اضطراب، ۳۱۴۲ مورد برای ارزیابی استرس ادراک شده و ۳۰۰۶ مورد برای افسردگی پس از زایمان بود. تعداد زوج‌ های مادر-کودک در سنین ۶ ماهگی (۲۲۰۸ نفر) ۱۲ ماهگی (۲۱۰۴ نفر) و ۲۴ ماهگی (۲۳۷۳ نفر) برای پیگیری‌ ها وارد مطالعه شدند.

 

پروتکل مطالعه توسط کمیته اخلاق پژوهشی سازمانی بیمارستان شین هوا وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای تأیید شد. فرم رضایت آگاهانه از تمامی شرکت کنندگان اخذ شد.

 

۲-۲ ارزیابی سلامت روان مادر
سلامت روان مادر در سه ماهه دوم بارداری با استفاده از مقیاس افسردگی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک (CES-D) مورد ارزیابی قرار گرفت که به سه دسته طبقه بندی شد: ۱) “<16” (بدون علائم افسردگی)، ۲) ۱۹~۱۶ (میل به افسردگی) و ۳) ≥۲۰ (افسرده). همچنین از مقیاس اضطراب زونگ (SAS) (Zung, 1971) و مقیاس استرس ادراک شده (PSS) [8] استفاده کردیم. زنان “بدون علائم اضطراب” با نمره SAS <50، “اضطراب خفیف” با نمره SAS=50-59، “اضطراب متوسط” با نمره SAS=60-69 و “اضطراب شدید” با نمره SAS ≥ ۷۰ در نظر گرفته شدند. مجموع نمرات PSS=15 یا بالاتر معادل استرس بالای مادری در نظر گرفته شد (Gholipoor et al., 2017; Wu et al., 2022) . همچنین سیستم مقیاس افسردگی پس از زایمان ادینبرگ (EPDS) برای ارزیابی افسردگی پس از زایمان در ۴۲ روز پس از زایمان، با نمره ≥ ۱۰ به عنوان افسردگی پس از زایمان در نظر گرفته و استفاده شد (Cox et al., 1987) . نسخه چینی این سه سیستم نمره دهی استاندارد شده با اعتبار مناسبی کالیبره شده بودند (Lau et al., 2010; Sun et al., 2017; Wang et al., 2011; Wang, 1984).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا