دانلود ترجمه مقاله آنالیز مبتنی بر داده از روند تحقیقات جهانی در تصویر پزشکی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۳ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

آنالیز مبتنی بر داده از روند تحقیقات جهانی در تصویر پزشکی: یک نظرسنجی

عنوان انگلیسی مقاله:

A data-driven analysis of global research trends in medical image: A survey

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله پردازش تصاویر پزشکی – سایبرنتیک پزشکی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Neurocomputing
کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده – روندهای پژوهشی جهانی – تصویربرداری پزشکی – روش های مبتنی بر شبکه
کلمات کلیدی انگلیسی Data-driven analysis – Global research trends – Medical image – Network-based methods
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Chao Fan – Kai Hu – Yuyi Yuan – Yu Li
شناسه شاپا یا ISSN ۰۹۲۵-۲۳۱۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.neucom.2022.10.047
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0925231222013285
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۱۹۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۵۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۶۶۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۸۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۲ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ جمع آوری داده ها

۳ روش شناسی (متودولوژی)

۴ تجزیه و تحلیل پایه علم سنجی

۵ تجزیه و تحلیل شبکه

۶ بحث

۷ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

با گسترش هوش مصنوعی و تجهیزات محاسباتی با کارایی بالا، فناوری های جدید تأثیرات بسزایی بر پژوهش های تصویربرداری پزشکی دارند. با این وجود تشخیص مواردی نظیر اینکه چه زمانی موضوعات پژوهشی نوین تظاهر می‌یابند، نویسندگان تأثیرگذار چه کسانی هستند و انتشارات مرتبط چگونه بر جامعه دانشگاهی تأثیر می‌گذارد دشوار است. برای رسیدن به روندهای پژوهشی سراسری، روش‌ های مرسوم بررسی متون برای کسب اطلاعات کافی نیستند. در این مورد تحلیل مبتنی بر داده، رویکرد کمی نوینی برای مطالعه روند پژوهشی ارائه می دهد. در این بررسی از چندین نمایه متن‌ سنجی بنیادی برای توصیف روندهای کلی پژوهشی تصاویر پزشکی از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۲ از جمله خروجی سالانه، مجلات فعال، نویسندگان تاثیرگذار، مؤسسات فعال و کشورهای عمده استفاده شده است. همچنین از شیوه های مبتنی بر شبکه برای تجزیه و تحلیل ارتباط درونی هم‌واژه ها، هم‌نویسندگی، و هم‌استنادی استفاده شد تا نقاط مهم جامعه دانشگاهی را پیدا کرده و روندهای کلی پژوهشی توضیح داده شوند. برخی از نتایج نهایی به شرح زیر است: (۱) پژوهش تصویربرداری پزشکی حال حاضر روندی صعودی را طی می کند. تعداد انتشارات در حیطه تصویربرداری پزشکی از سال ۲۰۱۵ با پیشرفت های فراوان در یادگیری عمیق افزایش یافته است. یادگیری عمیق و شبکه های عصبی پیچیده (CNN) هر دو کلیدواژه پژوهشی متداولی در سال های اخیر هستند. (۲) تراکنش های IEEE در تصویربرداری پزشکی (IEEE Transactions on Medical Imaging) تأثیرگذارترین مجله از نظر امتیاز استناد منطقه ای (TLCS)، مجموع امتیازات استناد جهانی (TGCS) و تحلیل تصاویر پزشکی است. همچنین مجلات Neurocomputing و Information Fusion در جامعه پژوهشی منطقه ای به خوبی شناخته شده اند. (۳) Van Ginneken B و Aerts HJWL در بررسی TLCS و TGCS پژوهشگران کاندید هستند. (۴) ایالات متحده آمریکا کشوری پیشرو در پژوهش های تصویربرداری پزشکی است. از دیگر کشورهای تاثیرگذار می توان چین، هند، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا، هلند، استرالیا، ایتالیا، کره جنوبی و سوئیس را نام برد. موثرترین موسسات نظیر هاروارد، یومیچ، استنفورد، UPenn، UNC، CAS، SJTU، UCL، UofT، RU، (۳) Van از این کشورها هستند. (۵) استفاده از فناوری‌ های هوش مصنوعی به خصوص CNN، مطالعات کلی تصویربرداری پزشکی را از سال ۲۰۱۵ به بعد به‌ طور چشمگیری ترقی داده است. همکاری های بین رشته ای در میان متخصصان رشته های مختلف متداول تر خواهد شد. می‌توان استنباط کرد که تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی و کاربرد مبتنی بر یادگیری عمیق در آینده نه چندان دور با بهبود الگوریتم‌ ها و استفاده از تجهیزات محاسباتی با کارایی بالا همچنان زمینه‌ پژوهشی پر از پیشرفت خواهد بود.

 

۲ جمع آوری داده ها
پایگاه های داده متعددی نظیر Web of Science (WOS)، Scopus، Embase و غیره را می توان به عنوان منابع داده های کتاب سنجی انتخاب کرد. در این مقاله، داده ها از مجموعه اصلی WOS (پایگاه داده جامع و شناخته شده ای که انتشارات آکادمیک استاندارد ارائه می دهد) به دست آمدند [۲۱]. همچنین داده‌ها را از پایگاه داده گسترش یافته فهرست استنادی علوم WOS اصلاح شدند. شاخص استنادی علوم (SCI) به دلیل فرآیند انتخاب دقیق آن به عنوان یک ابزار نمایه سازی استنادی متون علمی معتبر و با کیفیت شناخته می شود [۲۲]. شاخص استنادی توسعه یافته علوم (SCI-E)، نسخه توسعه یافته ای از SCI است که تعداد بیشتری از مقالات مهم را پوشش می دهد که به وسیله SCI نمایه نشده اند. این پایگاه داده همچنین برای تجزیه و تحلیل کتاب سنجی در مقالات مروری گذشته استفاده می شده است [۱۷,۲۱,۲۲]. معیارهای جستجوی (سرچ) مورد استفاده در این مقاله در جدول ۱ نشان داده شده اند. چندین عبارت مرتبط با تصویربرداری پزشکی به عنوان سوال سرچ تعیین شد. بازه زمانی سرچ از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۲ (۳۰ سال) بود. همچنین تا حدامکان سعی کردیم نوع “مقاله” را در پایگاه داده SCIE در همه زبان های موجود به دست آوریم چرا که اکثر مقالات آکادمیک شناخته شده در قالب مقاله منتشر می شوند [۱۹]. دسترسی به پایگاه داده ذکر شده در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ بود. در مجموع ۱۹۷۶۲ مورد مربوط به تصویربرداری پزشکی طی ۳۰ سال گذشته از WOS به دست آمد. از بین این مطالب، ۹۸٫۰۲ درصد مقالات (۱۹۳۷۱) به زبان انگلیسی نوشته شده بودند. مقالات دیگر زبان ها بر اساس تعداد عبارتند از: فرانسوی (۲۱۸)، آلمانی (۶۸)، چینی (۵۰)، اسپانیایی (۲۲)، هلندی (۹)، ترکی (۵)، کره ای (۴)، پرتغالی (۴)، ژاپنی (۳)، لهستانی ( ۳) و چند زبان دیگر.

 

 

تجزیه و تحلیل و مصور سازی داده های استخراج شده توسط تعداد زیادی از ابزارهای کتاب سنجی و شبکه نظیر HistCite، Pajek، VOSviewer، Gephi و CiteSpace قابل انجام است. این مطالعه با برنامه نویسی و استفاده از HistCite [23]، VOSviewer [24]، و CiteSpace [25]، سعی در درک روندهای کلی در پژوهش های تصویربرداری پزشکی دارد.

 

روش شناسی (متودولوژی)
هم تجزیه و تحلیل پایه کتاب سنجی و هم تجزیه و تحلیل شبکه برای درک روندهای کلی پژوهش های آکادمیک و فهم مباحث روز در زمینه تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار گرفتند. در این بخش، ابتدا شاخص های عددی معرفی می شوند تا به مخاطب کمک کنند برخی از مفاهیم مهم در تجزیه و تحلیل قسمت بعدی را درک کنند. سپس روش‌ های مبتنی بر شبکه با تحلیل کلمات مشترک، نویسندگی مشترک و هم استنادی بیان شده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا