دانلود ترجمه مقاله رضایت شغلی: تحلیل دانش و عملکرد در یک جمعیت تحصیلکرده (ام دی پی آی ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ام دی پی آی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

رضایت شغلی: تجزیه و تحلیل دانش، نگرش و عملکرد در یک جمعیت تحصیلکرده

عنوان انگلیسی مقاله:

Job Satisfaction: Knowledge, Attitudes, and Practices Analysis in a Well-Educated Population

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ام دی پی آی – MDPI
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی – مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی صنعتی و سازمانی – مدیریت کسب و کار – مدیریت منابع انسانی – منابع انسانی و روابط کار
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Environmental Research and Public Health
کلمات کلیدی رضایت شغلی – دانش – نگرش – شیوه – نظرسنجی مقطعی
کلمات کلیدی انگلیسی job satisfaction – knowledge – attitude – practice – cross-sectional survey
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Paolo Montuori – Michele Sorrentino -, Pasquale Sarnacchiaro – Fabiana Di Duca – Alfonso Nardo
شناسه شاپا یا ISSN ۱۶۶۰-۴۶۰۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.3390/ijerph192114214
لینک سایت مرجع https://www.mdpi.com/1660-4601/19/21/14214
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۵۳۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۳۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۸۱۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه دارد  
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۷۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۷ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ مواد و روش ها

۳ نتایج و بحث

۴ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

رضایت شغلی، تاثیر زیادی بر کیفیت کلی زندگی از جمله روابط اجتماعی، ارتباط خانوادگی و وضعیت سلامت درک شده دارد، بر عملکرد شغلی، غیبت از کار و جابجایی شغلی نیز اثرگذار است. طی چند دهه گذشته، توجه به این موضوع به طور مستمر افزایش یافته است. هدف این مطالعه، تحلیل همزمان دانش، نگرش ها و شیوه ها نسبت به رضایت شغلی در یک جامعه کلی در یک منطقه کلان شهر است. داده‌های به‌دست‌آمده از ۱۰۴۳ پرسشنامه – که به افرادی با میانگین سنی ۳۵٫۲۴ سال توزیع شد – نشان داد که تنها ۳۰% افراد از شغل خود راضی هستند. علاوه بر این، از میان تمام نمونه‌ آزمون شده، ۱۲% از مافوق خود می ترسیدند یا غالبا ارعاب داشتند و ۲۳% هنگام بیدار شدن برای رفتن به سر کار، ناراحت بودند. ظاهرا، وضعیت تاهل و داشتن فرزند، عامل مهمی است که از طریق بدترین رفتارها، بر رضایت شغلی تأثیر منفی دارد. تحلیل رگرسیون خطی چندگانه نشان می دهد که چگونه دانش با شیوه ها ارتباط منفی دارد؛ گرچه این رابطه در یک رگرسیون خطی ساده وجود ندارد، نشان دهنده نقش میانجی نگرش ها در شکل گیری شیوه ها است. در مقابل، نگرش‌ها، با دانش و شیوه ها ارتباط دارند، بر رضایت درک شده تأثیر زیادی دارند و ما را هدایت می کند تا مداخله پیشنهادی خود را به سوی ذهن‌آگاهی سوق دهیم و مقررات رفاهی را برای زوج‌های دارای فرزند بهبود دهیم.

 

مواد و روش ها
مشارکت کنندگان و روش
این مطالعه مقطعی از نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ در منطقه کلان شهر ناپل، جنوب ایتالیا، در میان مکان‌های کاری، دانشگاه‌ها و مراکز عمومی انجام شد. هیچ طبقه خاصی از شرکت کنندگان انتخاب نشدند. در پرسشنامه، پاسخ دهندگان شغل خود را با انتخاب گزینه های زیر نشان دادند: وکیل، معمار، مهندس، پزشک، حسابدار، کارآفرین، معلم، مجری قانون، تاجر، دانشجو، کارمند، کارگر ، بیکار، و غیره. جدول ۱ طبقه های تعیین شده توسط شرکت کنندگان را نشان می دهد. معیارهای ورود به مطالعه ملزم می کند که پاسخ دهندگان یک جامعه کلی بالاتر از ۱۸ سال باشند، به یکی از طبقه های شغلی فهرست شده در جدول ۱ تعلق داشته باشند و ساکن منطقه شهری ناپل باشند. هر شرکت کننده به طور مستقیم یک پرسشنامه (در صورت درخواست از نویسنده همکار می توان به آن دسترسی داشت) دریافت کرد و در زمان پر کردن پرسشنامه، هدف مطالعه و ناشناس بودن و محرمانگی روش جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده، به صورت نوشتاری، آنهم در بخش مقدمه پرسشنامه و به صورت شفاهی به هر یک از شرکت کنندگان، توضیح داده شد. پرسشنامه شامل اطلاعات اولیه در مورد شرکت کنندگان (سن، جنسیت، فرزندان، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، حرفه، عادات سیگار کشیدن) و در کل ۳۷ سوال به سه مجموعه سوال درباره دانش، نگرش و رفتارهای مربوط به رضایت شغلی آنها، تفکیک شد. ساختار پرسشنامه مطابق مدل پیشنهادی KAP انجام شد[۲۸]، که به طور خلاصه به چهار مرحله تقسیم شد: (۱) ایجاد پروتکل نظرسنجی (۲) آماده کردن نظرسنجی؛ (۳) دنبال کردن پیمایش KAP در میدان؛ (۴) تحلیل داده ها و ارائه گزارش نظرسنجی. برای تدوین پرسشنامه، ابتدا سوالات تحقیق بر اساس “اهداف مطالعه” انجام شد تا سوالات تحقیق، مطابق مدل نظرسنجی KAP [28] طرح شود، دانش به عنوان مجموعه ای از ادراک ، دانش و “علم” ، در حالیکه نگرش به عنوان یک روش از زیستن، یک وضعیت در نظر گرفته شد. سپس، با حذف سوالاتی که به اطلاعات غیر ضروری نیاز داشت، سوالات تحقیق تا حدودی کاهش یافت. زمانی که مرحله بالا نیز انجام می شود، سوالات دشوار یاتغییر داده شد/ یا حذف شدند(از سوالات بسته استفاده شده است، بخاطر اینکه یکی از مهمترین مواردی که تناسب سوالات را افزایش می دهد این است که سوالات بسته باشند). دانش و نگرش بر روی مقیاس سه نقطه ای لیکرت با گزینه‌های “موافق”، “نامطمئن” و “مخالف” ارزیابی شد، در حالیکه سوالات مربوط به رفتارها، در قالب چهار پاسخ، “هرگز”، “گاهی اوقات”، ” غالبا” و “بله/همیشه” بود. همچنین، یک مطالعه آزمایشی برای آزمون پرسشنامه و تأیید پایایی سؤالات انجام شد. در نهایت، تمام پرسشنامه های جمع آوری شده با ارائه پاسخ های کدگذاری شده در یک صفحه اکسل(MS Office) دیجیتالی شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا