دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین ارتفاع و مرگ های خودکشی، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی در سطح بیمار و مکانی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی ارتباط بین ارتفاع و مرگ های خودکشی، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی در میان جانبازان در سطح بیمار و مکانی

عنوان انگلیسی مقاله:

An examination of the association between altitude and suicide deaths, suicide attempts, and suicidal ideation among veterans at both the patient and geospatial level

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – روانشناسی عمومی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Psychiatric Research
کلمات کلیدی ارتفاع – مرگ و میر خودکشی – افکار خودکشی – اقدام به خودکشی – مکانی، کهنه سربازان – خودکشی مرتبط با سلاح های گرم – متغیرهای تعدیل شده
کلمات کلیدی انگلیسی Altitude – Suicide mortality – Suicide ideation – Suicide attempts – Geospatial – Veterans – Firearms related suicide – Adjusted variables – Mental health
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Xiange Wang – Rafael Zamora-Resendiz – Courtney D. Shelley – Carrie Manore – Xinlian Liu
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۲۲-۳۹۵۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jpsychires.2022.07.017
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022395622003818
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۸۲۵ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۴۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۵۶۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۵۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۸ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است  
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

خلاصه

۱ مقدمه

۲ داده ها و روش ها

۳ نتایج

۴ بحث

منابع

 

بخشی از ترجمه

خلاصه
      کهنه سربازان ایالات متحده و به طور کلی آمریکایی ها تحت تأثیر خودکشی قرار دارند که یک مسئله جدی بهداشت عمومی است. عوامل متعددی، از جمله ارتفاع، جمعیت شناختی، بالینی، بیولوژیکی و جغرافیایی با خطر خودکشی و رفتار خودکشی مرتبط هستند. با این حال، ماهیت دقیق ارتباط بین ارتفاع و خودکشی هنوز ناشناخته است تا حدی به این دلیل که تحقیقات قبلی فقط از داده‌های سطح فردی یا داده‌های مکانی استفاده کرده‌اند، نه از هر دو. طیف کامل افکار و اعمال خودکشی، از افکار خودکشی گرفته تا مرگ و میر خودکشی، در مطالعات قبلی مورد توجه قرار نگرفته است. بر این اساس، هدف مطالعه حاضر ارزیابی کامل رابطه بین ارتفاع و مرگ و میر خودکشی، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی در میان کهنه‌سربازان ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ با استفاده از داده‌های جغرافیایی (کد پستی و شهرستانی) و داده‌های سطح فردی بود. یافته‌های ما نشان می‌دهد که با استفاده از انواع تحلیل‌های آماری و حتی پس از تعدیل متغیرهای کمکی معنی‌دار مانند درآمد متوسط خانوار، سن بالای ۵۰ سال، جنسیت مرد، غیر سفیدپوست، نژاد اسپانیایی تبار و تراکم جمعیت، رابطه معناداری بین ارتفاع و میزان خودکشی در تمام سطوح تحقیق وجود دارد. ما نشان می‌دهیم که ارتفاع و اقدام به خودکشی همبستگی مثبت دارند، به‌ویژه زمانی که متغیرهای کمکی را کنترل می‌کنیم و اینکه ارتفاع و افکار خودکشی و همچنین ترکیبی از خودکشی، اقدام به خودکشی و افکار خودکشی، فقط به طور جزئی همبستگی دارند.

 

داده ها و روش ها
     ما جانبازانی را شناسایی کردیم که: ۱) در اثر خودکشی جان باختند. ۲) اقدام به خودکشی؛ و ۳) با استفاده از کدهای طبقه بندی بین المللی بیماری (ICD) از انبار داده های شرکتی )VA CDW) و داده های شاخص ملی مرگ (NDI) افکار خودکشی داشتند. این مطالعه شامل ۱۴ میلیون جانباز بود که برای مراقبت های VHA (اداره سلامت کهنه سربازان) ثبت نام کرده بودند و داده های پرونده سلامت الکترونیکی (EHR) را از دو یا چند بازدید بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ داشتند. ما داده‌های SMR را از NDI به‌دست آوردیم که شامل داده‌های مرگ و میر جانبازان VHA ساکن ایالات متحده است. میزان مرگ و میر خودکشی با استفاده از کدهای ICD نسخه ۱۰ ICD-10 X60-84، Y87.0 محاسبه شد. ما داده‌های مربوط به تلاش‌های خودکشی را از CDW با استفاده از کدهای ICD-9 E95 و ICD-10 T14.91 جمع‌آوری کردیم. ما اطلاعات مربوط به افکار خودکشی را از CDW با استفاده از کدهای ICD-9 V62.84 و ICD-10 کدهای R45.851 به دست آوردیم.

 

تجزیه و تحلیل سطح شهرستان و سطح کد پستی
     برای هر ویزیت سرپایی، VHA آدرس جانبازان را ثبت می‌کند که ما از آن برای دریافت کدهای FIPS کانتی مربوطه آن‌ها استفاده می‌کنیم که به‌طور منحصربه‌فرد مناطق جغرافیایی را مشخص می‌کند. برای به دست آوردن نتایج در سطح شهرستان، موارد خودکشی را در هر شهرستان جمع‌بندی کردیم. برای اجتناب از شهرستان‌هایی با موارد صفر یا کم، از داده‌های انباشته‌شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ استفاده کردیم. ما از مجموعه داده‌های ارتفاع ملی (مطالعه زمین‌شناسی ایالات متحده) برای تعیین ارتفاع شهرستان محل اقامت هر بیمار استفاده کردیم که شامل ۳۱۴۳ FIPS شهرستان است. میانگین چندضلعی ها برای محاسبه ارتفاع برای هر شهرستان استفاده شد. در حالی که USGS میانگین ارتفاع شهرستان ها را ندارد، اما فهرستی از تمام مکان های پرجمعیت را ارائه می دهد که می توانند بر اساس شهرستان مرتب شوند و دارای مقادیر ارتفاع هستند. بر اساس آن لیست، ما میانگین ارتفاعات شهرستان را محاسبه کردیم. ما از مجموعه داده های ارتفاع ملی که شامل ۴۲۶۳۱ کد پستی است، به روشی مشابه برای تجزیه و تحلیل سطح کد پستی استفاده کردیم.

 

مدل رگرسیون خطی
برای تعیین تاثیر هر یک از متغیرهای کمکی بر نرخ های خاص خودکشی (به عنوان مثال، مرگ های خودکشی، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی، یا ترکیبی از رویدادها)، از یک مدل رگرسیون خطی استفاده کردیم. سپس نتایج حاصل را توسط آن متغیرهای کمکی در سطح شهرستان و کد پستی تنظیم کردیم. در زیر نحوه تعیین نرخ تعدیل شده مخصوص خودکشی (adjusted SSR) آمده است:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا