دانلود ترجمه مقاله همبستگی بین سطوح استرس در دانشجویان و انگیزه آنها برای تحصیل (هینداوی ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه هینداوی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۵ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

همبستگی بین سطوح استرس در دانشجویان مقطع کارشناسی پزشکی و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی

عنوان انگلیسی مقاله:

The Correlation between Stress Levels among Undergraduate Medical Students and Their Motivation for Studying Medicine

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه هینداوی – Hindawi
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۵ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – روانشناسی صنعتی و سازمانی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Education Research International
نمایه (index) scopus – Master Journal List – DOAJ
نویسندگان Amna A. Alotiby
شناسه شاپا یا ISSN ۲۰۹۰-۴۰۰۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1155/2022/1605435
لینک سایت مرجع https://www.hindawi.com/journals/edri/2022/1605435/
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱٫۷۶۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۳۶۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q3 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۳۸

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۲ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ مواد و روش ها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ محدودیت ها

۶ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف. این مطالعه در نظر دارد تا رابطه میان انگیزه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی برای مطالعه این رشته، و سطح استرس آن¬ها را در کشور عربستان سعودی بررسی کند. این رابطه در گذشته به صورت جدی بررسی نشده است اما این تحقیق برای کمک به بهبود عملکرد دانشجویان در فضای تحصیلی، و همچنین محافظت از آن¬ها در برابر فرسودگی تحصیلی لازم و ضروری است. روش. پرسشنامه¬ای طراحی شد، و در پلتفرم¬های رسانه-های اجتماعی رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه اُمُ القری مکه در عربستان سعودی به اشتراک گذاشته شد. ۵۷۲ دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پزشکی که در حال حاضر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، جامعه آماری این مطالعه را تشکیل دادند. جدول بندی متقاطع به منظور تعیین توزیع سطوح استرس دانشجویان بر اساس داده¬های شخصی و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی با استفاده از آزمون کای اسکوئر پیرسون برای ارزیابی اهمیت انجام شد. نتایچ. رابطه معناداری (P ¬= ۰٫۰۴۹) میان انگیزه دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی و سطح استرس آن¬¬ها مشاهده شد. دانشجویانی که به واسطه انگیزه درونی به پیش می¬ روند، نسبت به همکلاسی¬ها و همتایان خود دارای سطوح پایین‌تری از استرس بودند، این در حالی است که تحصیل صرفا به واسطه انگیزه بیرونی منجر به افزایش سطوح استرس می شد. علاوه بر این، دانشجویان دختر مسن¬تر و همچنین دانشجویانی که در حال گذراندن سال¬های آخر( سال¬های ۴ و ۵) تحصیل خود بودند، بیشتر در معرض استرس قرار داشتند. نتیجه¬گیری. سطوح استرس میان دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی با انگیزه آن¬ها برای تحصیل در این رشته در ارتباط است. نیاز است که انگیزه درونی دانشجویان تقویت شود، که این امر به دانشجویان کمک می کند تا دیدگاه مثبت تری به دستاوردهای خود داشته و از آنها در برابر فرسودگی تحصیلی محافظت می کند.

 

مواد و روش ها
طراحی مطالعه و جامعه آماری. این مطالعه توصیفی و مقطعی با استفاده از پرسشنامه آنلاین از ۲۱ آگوست ۲۰۲۰ تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد. دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی و دانشجویان مقطع کارشناسی جراحی، در دانشکده پزشکی دانشگاه ام القوری (MedUQU)، شهر مکه، عربستان سعودی، جامعه هدف این مطالعه را تشکیل دادند. شرکت در این مطالعه داوطلبانه بوده و جذب دانشجویان از طریق رسانه¬های اجتماعی و ایمیل¬های رسمی انجام شده و لینک پرسشنامه از طریق گروه‌های توییتر، اسنپ چت و واتس‌اپ در اختیار همه دانشجویان پزشکی دانشکده MedUQU قرار گرفت. صفحه نخست پرسشنامه شامل هدف مطالعه، مدت زمان تقریبی تکمیل پرسشنامه، و یک فرم ابراز رضایت آگاهانه برای شرکت در نظرسنجی بود. در نهایت ۵۷۲ نفر از دانشجویان پزشکی در این مطالعه شرکت کردند.

 

ساختار پرسشنامه. یک پرسشنامه اصلاح شده آنلاین با استفاده از قابلیت Google Form طراحی شد. این پرسشنامه اصلاح شده بر اساس نمونه¬هایی که در مطالعات گذشته منتشر شده بود [۸، ۱۴] الگوبرداری شد و مورد تایید کمیته اخلاق زیست پزشکی دانشکده پزشکی، دانشگاه ام القوری را نیز قرار گرفت(کد تایید: HAPO-02-K-012-2020-08-430). پرسشنامه شامل ۱۴ آیتم در دو بخش بود. بخش اول شامل اطلاعات کلی شرکت کنندگان، مانند جنسیت، سن، سال تحصیلی و انگیزه آن¬ها از تحصیل در رشته پزشکی بود. بخش دوم از مقياس روانشناسی فشار رواني كسلر(K10) به منظور ارزیابی سطوح استرس دانشجویان رشته پزشکی استفاده شد [۱۵]. پرسشنامه شامل ۱۰ سوال درباره وضعیت عاطفی دانشجویان بوده و پاسخ سوالات نیز به صورت مقیاس ۵ درجه¬ای از گزینه ۱(هیچوقت) تا گزینه ۵(همیشه) تشکیل شده بود.

 

تجزیه و تحلیل داده¬ ها. داده¬های جمع آوری شده، بازنگری، و سپس برای تجزیه و تحلیل به ورژن ۲۱ نرم افزار تحلیل آماری علوم اجتماعی(SPASS) وارد شدند. تمام روش های آماری مورد استفاده، دو دامنه¬ای با سطح آلفای برابر ۰٫۰۵ و با مقدار P کمتر یا مساوی ۰٫۰۵ در نظر گرفته شدند. بر اساس نمرات و امتیازات K10، نمرات ۱۰ آیتم جمع شده، و کمترین حد نمره ۱۰ و حداکثر آن ۵۰ بدست آمد. نمرات و امتیازات پایین حاکی از سطوح پایین اضطراب روانشناختی و نمرات بالا نیز نشان دهنده سطوح بالای اضطراب روانشناختی می باشد. سطوح استرس دانشجویان به صورت زیر طبقه بندی شد: (۱۰-۱۹ احتمالاً مطلوب)، (۲۰-۲۴ احتمال وجود یک اختلال خفیف)، (۲۵-۲۹ احتمال وجود یک اختلال متوسط)، و (۳۰-۵۰ احتمال وجود اختلال شدید). تجزیه و تحلیل توصیفی با استفاده توزیع فراوانی و درصد برای متغیرهای مطالعه، شامل داده¬های شخصی دانشجویان، انگیزه آن¬ها از تحصیل در رشته پزشکی، و نحوه توزیع آیتم اضطراب K10 انجام شد. جدول بندی متقاطع به منظور نشان دادن توزیع سطوح استرس دانشجویان بر اساس داده¬های شخصی و انگیزه آن¬ها از مطالعه پزشکی با استفاده از آزمون کای دو پیرسون(Pearson chi-square test) برای تعیین اعتبار و معناداری، انجام شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا