دانلود ترجمه مقاله اندوفنوتیپ های اقدام به خودکشی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۶ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اندوفنوتیپ های اقدام به خودکشی: پیش بینی اقدام به خودکشی در زنان با نمایه های پنهان پرخاشگری و تکانشگری کودک و نوجوان

عنوان انگلیسی مقاله:

Suicide attempt endophenotypes: Latent profiles of child and adolescent aggression and impulsivity differentially predict suicide attempt in females

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
چاپ شده در مجله (ژورنال) Preventive Medicine Reports
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ – PubMed Central
نویسندگان Rashelle J. Musci – Elizabeth D. Ballard – Emma K. Stapp – Leslie Adams
شناسه شاپا یا ISSN ۲۲۱۱-۳۳۵۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.pmedr.2022.101829
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S221133552200136X
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۲٫۶۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۳۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۸۲۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۰۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۷ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ پیامدها و دستاوردها

۲ روش

۳ نتایج

۴ برشمارش رده

۵ مسیرهای پرخاشگرانه – تکانشی در مردان

۶ مسیرهای پرخاشگرانه – تکانشی در زنان

۷ بحث

فهرست منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     خودکشی یکی از عوامل اصلی مرگ جونان محسوب می شود. شناسایی اهداف اولیه پیشگیری برای کاهش خودکشی های بعدی برای بهداشت عمومی یک اولویت به شمار می رود. تکانشگری و پرخاشگری در اوایل دوران کودکی نشان دهنده آندوفنوتیپ های کاندیدای پیشگیری اولیه قابل اجرا برای رفتار خودکشی های بعدی می باشد. هدف ما درک ارتباط مسیرهای پرخاشگری و تکانشگری با پیامدهای سلامت روان در راستای آگاهی بخشی درباره اقدامات پیشگیرانه آتی است. شرکت کنندگان بخشی از گروه طولی آزمون مداخله پیشگیرانه (۵۹۷ = n) و عمدتاً سیاهپوست بودند. آن ها از نظر رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی سالانه پایه های ۱اُم – ۳اُم و ۶اُم – ۱۲اُم ارزیابی گشته و داده های سلامت روان از طریق خوداظهاری پایه ۶اُم ارائه شدند. نیمرخ پنهان طولی رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی مردان و زنان استخراج شده و در تعیین نیمرخ های مرتبط با اقدام به خودکشی در ظی عمر و تحقق معیارهای تشخیصی اختلال افسردگی عمده استفاده گردید. دو رده تکانشگری و پرخاشگری برای مردان به دست آمد که با رفتارهای اندک یا رفتارهای متوسط تا زیاد در دوران رشد مشخص می گردد. سه رده برای زنان وجود داشت که یکی از آن ها با الگوی مواج رفتارها مشخص می گردد. برای زنان، رده رفتارهای شدید با خطر معنی دار اقدام به خودکشی ارتباط داشت (والد = ۶.۰۱، ۰٫۰۵ = p). رابطه ای در قبال مردان و یا تشخیص MDD مشاهده نشد. مدل آندوفنوتیپ تکانشگری و پرخاشگری در پیش بینی اقدام به خودکشی های بعدی زنان برخلاف مردان تایید شد. نتایج حاکی از اهمیت ارزیابی تفاوت های جنسی در تحقیقات خودکشی و شناسایی بالقوه زنان در معرض خطر برای رفتارهای خودکشی های بعدی در مدارس است.

 

روش
شرکت کنندگان و روندها
     داده ها از مطالعه طولی مرکز تحقیقات پیشگیری و مداخله جانز هاپکینز گردآوری شد. نمونه اصلی مطالعه شامل ۷۹۸ کودک (تقریباً ۶ ساله) بود که در سال تحصیلی ۱۹۹۴ – ۱۳۹۳ در نُه مدرسه ابتدایی دولتی شهر بالتیمور در سال ۱۹۹۳ به همراه مراقبان وارد مقطع اول شدند. ششصد و هفتاد و هشت نفر از نمونه بزرگ ۷۹۸ نفری برای رتبه بندی رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی از سوی معلمان در دسترس بودند. کودکان در یک آزمون مداخله پیشگیرانه کلی با هدف آموزش زودهنگام و رفتار پرخاشگرانه / مخرب به کار گرفته شدند (یالونگو و همکاران، ۱۹۹۹). یکی از دو شرایط مداخله، مبتنی بر کلاس بود و شامل ترکیبی از بازی رفتار خوب و یادگیری مهارت و شرط دوم شامل مداخله مشارکت خانواده – مدرسه بود. مداخلات در طی سال اول پس از ارزیابی پیش آزمون در اوایل پاییز انجام شد (یالونگو و همکاران، ۱۹۹۹). رضایتنامه کتبی از اولیای قانونی هر شرکت کننده اخذ گردید و موافقت شرکت کنندگان ۱۷ ساله جلب شد. در سن ۱۸ سال و بالاتر، از شرکت کنندگان برای کلیه ارزیابی های بعدی رضایتنامه کتبی اخذ شد. آزمون های اولیه و پیگیری های بعدی توسط هیات بازبینی سازمانی دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ تایید گردید.

 

معیارها
     اطلاعات جمعیت شناختی. نژاد، جنسیت، و وضعیت تغذیه رایگان یا محدود، پروکسی وضعیت اقتصادی – اجتماعی (SES) (انسمینگر و همکاران، ۲۰۰۰)، از سوابق مدرسه به دست آمد. مشکلات خانوادگی توسط والدین در پاییز سال اول و با استفاده از ۹ گویه: مرگ والدین، جدایی طولانی مدت والدین، مشکلات ازدواج، طلاق، مشکلات مالی، مصرف مواد، مشکلات حقوقی و مشکلات ذهنی / جسمی گزارش شدند. گویه ها از صفر (نه اصلاً) تا ۳ (زیاد) امتیازدهی شده و سپس در قالب یک متغیر دوتایی (۰ در برابر ۳-۱) ثبت شدند. ۹ گویه در قالب یک نمره مشکلات خانوادگی (محدوده ۹ – ۰) خلاصه شدند.

 

     پرخاشگری و تکانشگری. از نسخه بازبینی شده مشاهدات معلم درباره سازگاری با کلاس (TOCA-R) جهت ارزیابی رفتار پرخاشگرانه شرکت کنندگان و تکانشگری در بهار و برای مقاطع ۱ تا ۳ استفاده شد (ورتامر – لارسون و همکاران، ۱۹۹۱). معلمان گزارش معلم درباره چک لیست رفتاری کلاس (TRCBC) را که اقتباسی از TOCA-R برای نوجوانان است در بهار برای مقاطع ۶ تا ۱۲ تکمیل نمودند. هر دو معیار دارای گویه هایی از قبیل “آسیب یا صدمه جسمی به دیگران” و “شروع دعوا با همکلاسی ها” برای ارزیابی پرخاشگری بود. معلمان رفتار دانش آموزان را بر اساس مقیاس شش امتیازی لیکرت از “تقریباً هرگز” تا “همیشه” رتبه بندی کردند. ضریب آلفای خرده مقیاس های TOCA-R عبارتند از: ۰٫۹۲ (پرخاشگری) و ۰٫۷۸ (تکانشگری). به همین ترتیب، ضریب خرده مقیاس های TRCBC در مدرسه راهنمایی عبارتند از: ۰٫۹۱ (رفتار پرخاشگرانه) و ۰٫۷۹ (تکانشگری). برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پایایی و روایی به پتراس و همکاران (۲۰۱۱) مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا