دانلود ترجمه مقاله دورکاری اجباری: اثر استرس ناشی از پلت فرم دیجیتال بر رفاه ذهنی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۱۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۴۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

دورکاری اجباری: اثر استرس ناشی از پلت فرم دیجیتال و تجربه کار از راه دور بر فرسودگی فناوری و رفاه ذهنی

عنوان انگلیسی مقاله:

Enforced remote working: The impact of digital platform-induced stress and remote working experience on technology exhaustion and subjective wellbeing

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی فناوری اطلاعات – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت فناوری اطلاعات – روانشناسی صنعتی و سازمانی – مدیریت تکنولوژی – نوآوری تکنولوژی – اینترنت و شبکه های گسترده
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی تکنواسترس – پلتفرم های دیجیتال – دورکاری اجباری – کووید ۱۹ – آستانه تحمل و تاب آوری – رفاه ذهنی
کلمات کلیدی انگلیسی Technostress – Digital platforms – Enforced remote work – COVID-19 – Resilience – Subjective wellbeing
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR
نویسندگان Pallavi Singh – Hillol Bala – Bidit Lal Dey – Raffaele Filieri
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.07.002
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296322006099
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۰۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۱۷ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۳۱۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه دارد  
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۴۹۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۴۹ (۸ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- مرور ادبیات تحقیقی

۳- مبنای نظری و فرضیه سازی

۴- روش

۵ نتیجه

۵- نتیجه گیری

ضمیمه A: گویه ها و نتایج CFA

ضمیمه B: نتایج EFA

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     پاندمی کووید ۱۹ افراد زیادی را مجبور کرد تا از خانه کار خود را انجام دهند. درهمین زمان، جذب استفاده از پلتفرم دیجیتال برای اهداف شخصی نیز وجود داشته است. استفاده ی بیش از حد از تکنولوژی هم برای فعالیت های کاری (شغلی) و هم شخصی می تواند منجر به تکنواسترس گردد. علی رغم توجه روز افزون به تکنواسترس، تحقیقات اندکی روی تأثیرات استفاده از تکنولوژی کاری و شخصی همگام با هم به ویژه در طول بحرانی مثل پاندمی کووید ۱۹ وجود دارد. این مقاله با استفاده از نمونه ای متشکل از ۳۰۶ کارمند به بررسی این شکاف تحقیقاتی می پردازد. یافته ها حاکی از این هستند که چطور پلتفرم های دیجیتال کاری و شخصی در طول دوره ی دورکاری اجباری تکنواسترس را موجب می شوند، که به نوبه ی خود فشار و تنش های روانی مثل فرسودگی تکنولوژی را افزایش داده و رفاه ذهنی را کاهش می دهد. نتایج این مطالعه نیز نشان می دهند که کارکنانی با تجربه ی قبلی دورکاری بهتر می توانند با تکنواسترس کنار بیایند، درحالیکه کارکنانی که با تاب آوری و آستانه ی تحمل بالا در زمان فرسودگی تکنولوژی ناشی از تکنواسترس در بستر دورکاری اجباری کاهش رفاه را تجربه می کنند.

 

مرور ادبیات تحقیقی
دورکاری اجباری
     ماهیت و تأثیر دورکاری که خارج از بیشتر موقعیت های سازمانی مرسوم انجام می گیرند به طور قابل ملاحظه ای فرق می کند (مولکی و همکاران، ۲۰۰۹). دورکاری نوع خاصی از الگوی کاری منعطف است که کار کردن بدون نیاز به یک فضای ثابت یا مرزهای زمانی را نشان می دهد (سوگا و همکاران، ۲۰۲۲). از یک سو، دورکاری به دلیل استقلال محسوسی که دارد و انعطاف پذیری اش اغلب مورد توجه و استقبال سازمان ها و کارکنان قرار می گیرد، که ثابت شده عملکرد (کلیهر و اندرسون، ۲۰۱۰) و رفاه کارکنان (شارما و همکاران، ۲۰۲۰؛ چارالامپوس و همکاران، ۲۰۱۹) را بالا می برد. با این وجود، دورکاری غالبا یک تغییر جزئی تا کامل فرهنگ و شیوه ی کاری سازمانی را دربرمی گیرد، از جمله زیرساخت و مداخله تکنولوژیکی مناسب. گسترش و رواج تکنولوژی های مختلف، از جمله پلتفرم های دیجیتال – که دورکاری را در سال های اخیر تسهیل کرده و پرورش داده اند (ترهوون و وان زونن، ۲۰۱۵؛ میتلند و تامسون، ۲۰۱۴) – کارگران را با چالش های اساسی مواجه می کند، مثل گرایش به اهمال کاری، انزوا و گوشه گیری، ارتباط بیهوده، و تضاد و تعارضات کار از خانه (وانگ و همکاران، ۲۰۲۱؛ گاجندران و هریسون، ۲۰۰۷؛ بارسنس و همکاران، ۲۰۰۵).

 

     مزایا و چالش های شکل های مختلف الگوهای منعطف کار از جمله دورکاری به دلیل تعداد عواملی مثل هنجارهای صنعت، نقش شغل، منابع سازمانی، و استراتژی، به طور گسترده ای متفاوت هستند (سوگا و همکاران، ۲۰۲۲؛ کارکولیان و همکاران، ۲۰۱۶). برای نمونه، بسیاری از متخصصان IT به دلیل ماهیت شغلشان، معمولا مزایای آن را تجربه می کنند، که این مسئله احتمالا برای سیار مشاغل و حرفه هایی که آزادی عمل جزئی یا هیچ آزادی عملی برای کار مجازی ارائه می کنند صدق نکند. همچنین، کارکنان در حوزه ی فروش، تعمیر و نگهداری، برای مثال، عمدتا نسبت به دفاتر شرکت ها یا دفاتر مرکزی از راه دور کار می کنند، اما از خانه کار نمی کنند. از این رو، همه ی کارهای از راه دور به معنای کار از خانه نیستند.

 

     این مطالعه، با تمرکز روی مفهوم نوپای کار اجباری از خانه که به واسطه ی شیوع پاندمی مطرح شده، دیدگاه مهم تازه ای را در مورد کار از راه دور ارائه می کند (وایزنگر و همکاران، ۲۰۲۰؛ ژانگ و همکاران، ۲۰۲۰). به دلیل قرنطینه عمومی و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، سازمان های زیادی ناگهان به سمت کار از راه دور بدون داشتن تجربه یا آمادگی قبلی تغییر رویه دادند(ماریانی و کاستالدو، ۲۰۲۰). این موقعیت دورکاری اجباری نامیده می شود (اندرسون و کلیهر، ۲۰۲۰؛ ژانگ و همکاران، ۲۰۲۱)، که حاکی از این است که سازمان ها، به دلیل الزامات جدید و یا توصیه ی سختگیرانه برای ماندن در خانه (یا حتی قرنطینه)، می بایست سریعا پلتفرم های دیجیتال جدید اتخاذ کرده، شیوه های کسب و کار و ارتباطات خود را تغییر داده، و از کارکنان خود پشتیبانی فنی و زیرساختی کنند (وایزنگر و همکاران، ۲۰۲۰). این بستر – که آن را از کار از راه دور قبل از کووید ۱۹ متمایز می کند مثل دورکاری منعطف – انتقال ناگهانی، برنامه ریزی نشده به کار مجازی را به تصویر می کشد، جایی که بسیاری از کارکنان با آموزش قبلی محدود یا بدون هیچ آموزشی رها شده اند. همچنین، ابزار زیادی برای مقابله با فضاهای کاری نامطلوب در خانه، و چالش های مربوطه مثل تعطیلی مدارس و مهدکودک ها و مسئولیت های غیرمنتظره والدین لازم است (لارسون و همکاران، ۲۰۲۰؛ ورما و گوستافسون، ۲۰۲۰). این موقعیت اجباری کار از خانه معمولا الگوها و سبک کل خانواده ها را مختل می کند، لذا تنش کارگر را افزایش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا