دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین رسانه اجتماعی، ساختار شخصیت و بروز افسردگی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۷ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی، ساختار شخصیت و بروز افسردگی

عنوان انگلیسی مقاله:

Associations between social media use, personality structure, and development of depression

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی – اینترنت و شبکه های گسترده
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Affective Disorders Reports
کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی – شخصیت – افسردگی – جوانی
کلمات کلیدی انگلیسی Social media – Personality – Depression – Young adulthood
نمایه (index) Scopus – DOAJ
نویسندگان Renae A. Merrill – Chunhua Cao – Brian A. Primack
شناسه شاپا یا ISSN ۲۶۶۶-۹۱۵۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jadr.2022.100385
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666915322000762
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۴۹۴

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۹ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ روش

۲ نتایج

۳ بحث

۴ محدودیتها

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     پیش زمینه: در حالیکه مطالعات طولی تداعی بین توسعه افسردگی و استفاده از رسانه های اجتماعی را نشان داده اند، اما معلوم نیست که آیا این تداعی ها در بین افرادی با ویژگیهای شخصیتی مختلف متفاوتند یا خیر.
روشها: داده ها از یک نمونه ملی شامل ۹۷۸ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال به دست آمدند. معیارهای مورد استفاده در آن عبارتند از مقیاس ۱۰ گویه ای پنج عامل بزرگ برای ارزیابی شخصیت، پرسشنامه سلامت بیمار برای ارزیابی افسردگی، و استفاده خود گزارش شده از ۱۰ پلتفرم برتر رسانه های اجتماعی. رگرسیون لجستیک، تداعی های بین هر یک از ویژگیهای شخصیتی ( با وجدانی، گشودگی به تجربه، توافق پذیری، برون‌گرایی، و روان رنجوری)، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و توسعه افسردگی را طی ۶ ماه مشخص کرد.
یافته ها: در تحلیلهای چند متغیره که با توجه به همه متغیرهای کمکی تعدیل شده بود، احتمال بروز افسردگی در افراد دارای توافق پذیری بالا در مقایسه با افرادی با توافق پذیری پایین، ۴۹% کمتر بود (OR=0.51, 95% CI=0.33, 0.80). افرادی که سطح روان رنجوری بالایی داشتند در مقایسه با آنهایی که روان رنجوری پایینی داشتند دو برابر بیشتر احتمال ابتلا به افسردگی را نشان دادند (OR=2.46, 95% CI=1.57, 3.87).. در مورد هر ویژگی شخصیتی، افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی ارتباط معنی داری با بروز افسردگی داشت. عبارات تعاملی نشان دادتد که تداعی های بین استفاده از رسانه های اجتماعی و توسعه افسردگی هیچ تفاوتی را با توجه به هر یک از ویژگیهای شخصیتی، نشان ندادند.
محدودیتها: از آنجاییکه ما افرادی در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال را ارزیابی کرده ایم، نمی توانیم نتایج آن را به سایر گروه های سنی تعمیم دهیم.
نتیجه گیری: این حقیقت که روان رنجوری و توافق پذیری، خطرات مختلفی را در رابطه با بروز افسردگی به همراه دارد، شاید بتواند در هدف قرار دادن جمعیتهای پرمخاطره به پزشکان کمک کند. از آنجاییکه استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد همه ویژگیهای شخصیتی بشدت با توسعه افسردگی مرتبط بود، شاید مفید باشد که مداخلات بطور کلی کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی را صرف نظر از نوع شخصیت هدف قرار دهند.

 

روش
طرح پژوهشی، روشها و شرکت کنندگان
     جذب و پذیرش شرکت کنندگان با استفاده از سرویس نمونه گیری کوالتریکس از مارس تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ انجام شد. این شرکت کنندگان دو بار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند، یک بار در ابتدای مطالعه و بار دیگر حدود ۶ ماه بعد. تحقیقات پیشین انجام شده در رابطه با افسردگی، و همچنین سایر وضعیتهای مرتبط با سلامت روان، عموما از بازه های زمانی مشابهی استفاده کرده اند (به عنوان مثال، Angstman و همکاران، ۲۰۱۲؛ Blomdahl و همکاران، ۲۰۲۱؛ Craske و همکاران، ۲۰۱۹). بررسی افسردگی پس از ۶ ماه به لحاظ بالینی مورد تایید قرار گرفت. برای مثال، CMS (مراکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان) در سیستم پرداخت تشویقی مبتنی بر شایستگی (MIPS) خود مشخص کرد که لازم است عواقب افسردگی در ۶ ماه بعد مورد بررسی قرار گیرد (مراکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان ۲۰۱۹). میانگین دقیق و انحراف معیار آنها به ترتیب ۱۷۰ روز (۵٫۷ ماه) و ۵۱ روز (۱٫۷ ماه) بود. کوالتریکس با ارائه دهندگان پنل وب بنیاد شریک است و تخصص لازم برای جمع آوری داده های نظرسنجی از بین گروه های مختلف پاسخ دهندگان را دارد (Ibarra و همکاران، ۲۰۱۸). از روش نمونه گیری “شروع متعادل” برای جذب شرکت کنندگانی که از نظر سن، جنسیت، نژاد، ناحیه جغرافیایی، تحصیلات و درآمد خانواده نشاندهنده جمعیت ایالات متحده بودند استفاده شد. لازم بود که شرکت کنندگان ۱۸ تا ۳۰سال داشته باشند، دارای توانایی خواندن انگلیسی باشند و بتوانند پاسخ خود را با استفاده از یک رابط آنلاین ضبط کنند. امضای فرم رضایت آگاهانه لازم بود، و تحقیق توسط هیئت بررسی نهادی دانشگاه پیتزبورگ مورد تایید قرار گرفت. به شرکت کنندگان بابت وقتی که در این مطالعه گذاشته بودند، مشوقهای نقد شدنی مانند کارتهای هدیه داده شد.

 

معیارها
افسردگی
     افسردگی در بررسی اولیه و مطالعه پیگیری با استفاده از پرسشنامه ۹ گویه ای سلامت بیمار (PHQ-9) مورد ارزیابی قرار گرفت. این پرسشنامه شامل سوالاتی در مورد احساسات و/ یا تجربیات افسردگی در ۲ هفته گذشته بود، مثلا “فکر می کردید که بهتر است بمیرید یا به خود صدمه بزنید.” برای همه گویه ها، گزینه های پاسخ از “هیچ” (۰) تا “همیشه” (۳) بود که دو گزینه دیگر نیز در وسط اینها وجود داشت. پس از آن هر ۹ پاسخ برای ایجاد مقیاسی که از ۰ تا ۲۷ متغیر بود با هم جمع بندی شدند. افسردگی با استفاده از نقطه برش ۱۰ که قبلا تایید شده بود به دو صورت بله یا خیر (۱۰ و بالاتر در گروه افسرده، ۰-۹ در گروه غیر افسرده) طبقه بندی شد (انجمن روانپزشکی آمریکا، ۲۰۱۳).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا