دانلود ترجمه مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۶ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II در ملیت هان چینی

عنوان انگلیسی مقاله:

Verbal learning, working memory, and attention/vigilance may be candidate phenotypes of bipolar II depression in Chinese Han nationality

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسیپزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینیروانپزشکیمغز و اعصاب
چاپ شده در مجله (ژورنال) Acta Psychologica
کلمات کلیدی افسردگی دوقطبی نوع II – عملکرد شناختی – اندوفنوتیپ ها
کلمات کلیدی انگلیسی Bipolar II depression – Cognitive function – Endophenotypes
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Zhizhong Hu – Maorong Hu – Xin Yuan – Huijuan Yu – Jingzhi Zou – Yanyan Zhang
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۰۱-۶۹۱۸
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103563
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۹۷۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۷۳۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۲۸۲
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۵ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ موضوعات و روشها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     اهداف: افسردگی دوقطبی نوع II (BD-II) زیرمجموعه ای از اختلال دوقطبی است که نشانه های بالینی مهم آن شامل دوره های افسردگی عود کننده، شیدایی و افسردگی تکرار شونده می باشد. هدف از این مطالعه این است که عملکرد شناختی بیماران مبتلا به BD-II را با عملکرد شناختی خواهر و برادر های سالم و گروه کنترل مقایسه کند تا فنوتیپ درونی مرتبط با BD-II را در زمینه عملکرد شناختی مورد بررسی قرار دهد.
روش ها: ۶۶ بیمار مبتلا به BD-II، ۵۸ خواهر و برادر سالم، و ۵۵ فرد سالم در گروه کنترل با استفاده از آزمون ساخت دنباله (TMT)، آزمون رمزگذاری نماد- رقم (DSCT)، روانی طبقه، آزمون تجدید نظر شده یادگیری کلامی هاپکینز (HVLTR)، آزمون خلاصه حافظه دیداری فضایی بازبینی شده (BVMT-R)، مقیاس حافظه وکسلر نسخه سوم، زیرآزمون فراخنای فضایی (WMS III SS)، مازهای باتری ارزیابی عصب روانشناختی (NABM)، آزمون عملکرد مداوم، و جفت های همسان (CPT-IP) مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج: بیماران مبتلا به BD-II نقص‌ های شناختی متعددی را در یادگیری دیداری، استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش از خود نشان دادند. خواهر و برادرهای سالم در استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش دارای برخی نقص های شناختی بودند. و بین این سه گروه از نظر استدلال و حل مسئله تفاوت های قابل توجهی مشاهده شد.
نتیجه گیری: یادگیری کلامی، حافظه فعال، و توجه/مراقبت ممکن است اندوفنوتیپ های بالقوه ای باشند که می توانند BD-II را در مراحل اولیه آن در ملیت هان چین شناسایی کنند.

 

 

موضوعات و روشها
شرکت کنندگان
گروه BD-II: بیماران مبتلا بهII BD- طی یک دوره از ژانویه ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ در بخش پزشكي روان تني اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ** مورد درمان قرار گرفتند. شرایط پذیرش آنها در مطالعه از این قرار بود: (۱) مطابقت با معیارهای تشخیصی DSM-5 BD؛ (۲) دارای سن ۱۷ تا ۵۵ سال؛ (۳) ۲۴ گویه از مقیاس افسردگی همیلتون (HAMD 24) ≤۲۰؛ (۴) مقیاس رتبه بندی شیدایی یانگ (YMRS) >6؛ (۵) تحصیلات در مقطع ابتدایی؛ (۶) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (۷) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه نیز به شرح زیر است: (۱) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (۲) بیماری سیستم ایمنی؛ (۳) اختلال وسواس فکری جبری؛ (۴) اسکیزوفرنی؛ و (۵) کم توانی ذهنی. همه بیماران در این گروه توسط دو روانپزشک معاینه شدند که یکی از آنها معاونت مدرسه متوسطه یا مقطع بالاتر را بر عهده داشت. بیماران بار دیگر معاینه شدند و با ارزیابی روانشناختی مناسب، برای پذیرش در گروه غربالگری شدند. در کل، ۶۶ نفر در این گروه ثبت نام شدند.

گروه خواهر و برادرهای سالم: خواهر و برادرهای گروه BD. معیارهای پذیرش در مطالعه به شرح زیر است: (۱) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (۲) دارای سن ۱۷ تا ۵۵ سال؛ (۳) HAMD24 >8؛ (۴) YMRS <6؛ (۵) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (۶) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (۷) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (۱) بیماریهای سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (۲) بیماریهای سیستم ایمنی؛ و (۳) سوء مصرف مواد. در کل، ۵۸ نفر در این گروه ثبت نام کردند.

 

     گروه کنترل سالم: افراد سالم طی ژانویه ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ از طریق بروشورها و معرفی اینترنتی جذب شدند. شرایط پذیرش بدین شرح است: (۱) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (۲) دارای سن ۱۷ تا ۵۵ سال؛ (۳) HAMD24 >8؛ (۴) YMRS <6؛ (۵) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (۶) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (۷) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (۱) سابقه شخصی و خانوادگی بیماری روانی؛ (۲) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (۳) بیماری سیستم ایمنی؛ و (۴) سوء مصرف مواد. در کل، ۵۵ نفر در این گروه ثبت نام کردند.

 

     این مطالعه برای غیرمحتمل پنداشتن تاثیر داروها بر عملکرد شناختی، از بیماران مرحله اول و درمان نشده استفاده کرده است. همه سوژه ها توسط یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی مجرب، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در یک اتاق ارزیابی روانشناختی دنج و راحت مورد معاینه قرار گرفتند. این مطالعه توسط کمیته اخلاق اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه نانچانگ تایید شد و همه سوژه ها فرم رضایت آگاهانه را امضا کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا