دانلود ترجمه مقاله پارامترهای کلیدی موثر بر توسعه انرژی بادی ساحلی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۱ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

پارامترهای کلیدی موثر بر توسعه انرژی بادی ساحلی: مطالعه موردی از منطقه دریای شمال آلمان

عنوان انگلیسی مقاله:

Key factors influencing onshore wind energy development: A case study from the German North Sea region

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی انرژی
گرایش های مرتبط با این مقاله انرژی های تجدیدپذیرفناوری انرژیانرژی و محیط زیست
چاپ شده در مجله (ژورنال) Energy Policy
کلمات کلیدی انرژی بادی ساحلی – توسعه انرژی بادی – تحلیل چندمعیاره تصمیم – حذف تدریجی زغال سنگ – SWOT-AHP
کلمات کلیدی انگلیسی Onshore wind energy – Wind energy development – Multi-criteria decision analysis – Coal phase-out – SWOT-AHP
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Theresa Kiunke – Natalia Gemignani – Pedro Malheiro – Thomas Brudermann
شناسه شاپا یا ISSN ۰۳۰۱-۴۲۱۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.enpol.2022.112962
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۷٫۳۷۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۳۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۱۲۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۲۸۰
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۲ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- روش ها

۳- نتایج

۴- بحث و گفتمان

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف از انجام این مقاله شناسایی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده برای توسعه ی انرژی بادی ساحلی نزدیک مناطق طبیعی حفاظت شده، به ویژه در منطقه ی منطقه ی وادن زا در Lower Saxony است. یک رویکرد تحقیقات کاربردی برای ایجاد ارتباط بین جنبه های فردی فناوری انرژی بادی و ایجاد یک دیدگاه میان رشته ای در خصوص بسط و گسترش انرژی بادی بکار گرفته شد. در همین راستا، عوامل تسهیل کننده و بازدارنده ی مربوطه شناسایی شده و سپس توسط گروهی از کارشناسان دانشگاهی تأیید شدند. عوامل اصلی در چارچوبی از نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدید ها گروه بندی شدند. در مرحله ی بعد، نمونه ای از کارشناسان در بخش انرژی بادی اهمیت نسبی عوامل و فاکتورهای کلیدی را را با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی را بررسی کردند. نتایج نشان می دهند که فاکتورها و عواملی که بسط و گسترش انرژی بادی را به صورت مثبت تحت تأثیر قرار می دهند از عوامل بازدارنده بیشتر می باشند. نیروی برق حاصل از باد احتمالا از فرصت هایی مثل تغییر آب و هوا واز نقاط قوت مختص به صنعت، برای نمونه رقابت پذیری باد در بازار برق آلمان بهره می برد. موانع و عدم قطعیت هایی که توسعه ی این بخش را تحت تأثیر قرار می دهند به قوانین سختگیرانه محاظت زیست محیطی و فرصت های فضایی محدود برای پروژه های جدید مربوط می شوند. نهایتا، استراتژی های سیاست گذاری و خط مشی اولیه تدوین شدند که درصدد پرورش نقاط قوت و فرصت های توسعه ی انرژی بادی و کاهش نقاط ضعف و تهدیدها هستند.

نقش انرژی بادی در انتقال انرژی آلمان
     تغییر و تحول انرژی پایدار آلمان با معرفی قانون انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۰۰ به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است و ارائه ی ۲۰ ساله ی تعرفه های خوراکی جذاب رشد انرژی بادی و خورشیدی را به طور مثبت تحت تأثیر قرار داده است (آننرستال، ۲۰۱۷). این قانون مطابق با اساسنامه مقرر می کند که کل برق تولیدی و مصرفی آلمان باید تا سال ۲۰۵۰ از لحاظ گاز گلخانه ای خنثی باشد (EEG، ۲۰۲۱)، که بدین ترتیب تقاضا این است که ۶۵% از برق مصرفی در ۲۰۳۰ از طریق منابع انرژی تأمین می شود. مطابق با جامعه ی فراونهوفر، انرژی های تجدیدپذیر ۵۰٫۹% ترکیب برق در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می دهند (نمودارهای انرژی، ۲۰۲۱). برای نخستین بار، منابع انرژی بادی، خورشیدی و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر از انرژی سوخت فسیلی پیشی گرفته اند (گزارش استورم، ۲۰۲۱). در ۲۷%، انرژی بادی بیشترین سهم را در انرژی سبز دارد، که بیشتر از یک چهارم کل برق آلمان را در سال ۲۰۲۰ تولید کرد. تا پایان سال ۲۰۲۰، ۳۱۱۰۹ توربین بادی نصب شده در آلمان وجود دارند که تقریبا سه برابر بیشتر از سال ۲۰۰۰ بود (باندسریجرانگ، ۲۰۲۱). با توجه به شرایط باد که از لحاظ طبیعی مطلوب تر هستند، اکثر پارک های (نیروگاه های) بادی در منطقه ی شمالی آلمان واقع شده اند (جانگ و همکاران، ۲۰۱۸). منطقه ی Lower Saxony تا به امروز بزرگترین سهم را با ۶۳۵۲ توربین بادی نصب شده دارد (استاتیستا، ۲۰۲۱). هرچند سهم انرژی بادی در کل سبد جریان برق سالانه در حال رشد است، بسط و گسترش سالانه ی انرژی بادی آلمان از لحاظ توربین های نهایی تازه ساز ارقامی که خیلی معقول و مطلوب نیستند را منعکس می کند. رشد سالانه ی توربین های بادی از سال ۲۰۱۷، سالی که فرآیندهای مناقصه عرضه شدند، به شکل چشمگیری کاهش یافته است. یک طرح مناقطه مکانیزمی رقابتی است که با آن مقامات مسئول ظرفیت نصب نیروگاه های بادی موجود برای پیشنهاد مزایده را از طریق کسب و کارهای انرژی بادی به اطلاع عموم می رسانند (باندسنتزاگنتور، ۲۰۲۱). مطابق با بادگیر دویچه (۲۰۲۰)، ۷۵% توربین کمتر در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۷ به شبکه متصل بودند. این کاهش شدید توسعه هدف بلند مدت محافظت از اقلیم و آب و هوا را تهدید می کند (گوآن، ۲۰۲۰) و لذا مستلزم ارزیابی عمیقتر عواملی است که مانع توسعه و گسترش انرژی بادی و تسهیل آن می شوند.

 

     ادبیات تحقیقی علمی با توجه به بسط انرژی بادی به عنوان یک محرک ضروری انتقال انرژی (Energiewende) گسترده می باشد. می توان آن را به عنوان یک موضوع تحقیقاتی بسیار بحث برانگیز و چندرشته ای مشخص کرد. محققان در حوزه ی انرژی باد ساحلی را به عنوان یک منبع انرژی سبز نویدبخش درنظر می گیرند که از لحاظ هزینه های تولید مستقیما با سوخت های فسیلی رقابت می کند (ماسوروفسکی و همکاران، ۲۰۱۶؛ کروننبروک و هنکه، ۲۰۲۰). با این حال، همانطور که در ادامه صحبت شده، چالش های متعددی وجود دارند که کماکان باید رفع شوند. درنتیجه، کارشناسان از رشته های علمی مختلف عزم خود را جزم کرده اند تا حوزه های مشخص و پارامترهای توسعه ی انرژی بادی ساحلی در کشورهای غربی را بررسی کنند. به طور کلی، سه کانون توجه تحقیقاتی را می توان نام گذاری کرد که مجموعه ی گسترده ای از پتانسیل ها و چالش های مرتبط با مورد آلمان را پوشش می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا