دانلود ترجمه مقاله زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۷ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه: مروری بر مسائل آموزش کودکان تیزهوش و استثنایی

عنوان انگلیسی مقاله:

The education context for twice-exceptional students: An overview of issues in special and gifted education

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله علوم تربیتیروانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی و آموزش کودکان استثناییمدیریت و برنامه ریزی آموزشی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Neurobiology of Learning and Memory
کلمات کلیدی استثنایی دوگانه – آموزش ویژه – آموزش کودکان تیزهوش و نخبه – نظام های پشتیبانی چندسطحی
کلمات کلیدی انگلیسی Twice-exceptionality – Special education – Gifted and talented education – Multitiered systems of support
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Seth King
شناسه شاپا یا ISSN ۱۰۷۴-۷۴۲۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.nlm.2022.107659
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۸۹۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۲۵ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۰۵۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر ندارد
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۲۲۷
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۴ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است  
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- آموزش ویژه

۳- آموزش تیزهوشان و نخبگان

۴- دیدگاه ها درباره ی علوم اعصاب و آموزش استثنایی دوگانه

۵- نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     کودکان استثنایی دوگانه که دارای یک ناتوانایی و حوزه هایی با توانایی بالا هستند نیازمند گستره ی متنوعی از پشتیبانی و خدمات غنی سازی هستند. با وجود این، خدمات مرتبط با آموزش ویژه و دوره های تحصیلی تیزهوشان موانع متعددی پیش روی آموزش مناسب برای دانش آموزان استثنایی دوگانه قرار می دهند. در این مقاله، نگارنده به طور مختصر تجربیات خود به عنوان یک کودک استثنایی دوگانه را بازگو می کند و تجربیات دانش آموزان استثنایی دوگانه و خانواده هایشان که در نشست علوم اعصاب استثنایی های دوگانه در سال ۲۰۲۱ ارائه شدند را در میان می گذارد. چالش های مرتبط با فراهم سازی آموزش ویژه و تیزهوشان برای دانش آموزان استثنایی دوگانه نیز توصیف می شود. نقش علوم اعصاب در آموزش، از آنجا که با دانش آموزان استثنایی دوگانه مرتبط است، نیز مورد بحث قرار می گیرد. اگرچه بسیاری از موانع آموزش کارامد برای کودکان استثنایی دوگانه دارای سرشتی نظام مند هستند، اصلاحات در سطح مدرسه، و نیز پیشرفت های علمی، این قابلیت را دارند که برای این قشر بهبود پیدا کنند.

 

هدف
     همان گونه که از ارائه ها در نشست استثنایی های دوگانه در مقاله های ارائه شده در این شماره ی ویژه از عصب زیست شناسی یادگیری و حافظه پیداست، علوم اعصاب از این قابلیت برخوردار است که به درک، شناسایی، و آموزش به دانش آموزان استثنایی دوگانه کمک کند (برای نمونه، گیلگر و اولولاده، ۲۰۱۳؛ کلیمن و همکاران، ۲۰۱۳). با وجود این، پیشرفت ها در این حوزه در بافتی رخ می دهد که در آن دانش آموزان استثنایی دوگانه خدمات آموزشی دریافت می کنند. تجربیات شخصی من و تجربیات افراد استثنایی دوگانه و خانواده هایشان دلالت بر آن دارد که پشتیبانی های مرتبط با تشخیص ناتوانی و فعالیت های غنی سازی مرتبط با آموزش تیزهوشان اغلب مستقل هستند یا به کل برگزار نمی شوند، امری که منجر به پیامدهایی نامطلوبی برای این قشر می شود (ریس و همکاران، ۲۰۱۴). هدف از این مقاله، توصیف مشخصات آموزش ویژه و تیزهوشان و نمونه است، با تأکید بر ویژگی هایی که مانع از تأمین خدمات برای دانش آموزان استثنایی دوگانه می شود. این مقاله با یک بحث کوتاه و مختصر درباره ی یکپارچه سازی بالقوه ی پژوهش های علوم اعصاب و آموزش به پایان می رسد.

 

آموزش ویژه
مرور کلی
      آموزش ویژه به دوره های تحصیلی اشاره دارد که شامل مجموعه ای از پشتیبانی ها (مانند آموزش، حمل و نقل، دوره ی پس از دبیرستان) است که در سطح گستره ای از حوزه های خدماتی (مانند کلاس درس، اتاق منابع، خانه؛ فرانسیسکو و همکاران، ۲۰۲۰) اجرا می شوند. آموزش ویژه، حقی که در آغاز در سال ۱۹۷۵ به رسمیت شناخته شد و متعاقباً از طریق مجموعه ای از مجوزهای مجدد و اصلاحات شامل افراد برخوردار از قانون آموزش ناتوانی ها (IDEA) گسترش پیدا کرد، خدمات رایگان و اختصاصی برای افراد واجدشرایط از بدو تولد تا سن ۲۱ سالگی با پشتیبانی مالی فدرال فراهم می آورد (یل و همکاران، ۲۰۱۱). حفاظت های بیش تر تحت این قانون شامل حق افراد برای دریافت خدمات در محیطی با محدودیت های کم تر—پاسخی به سیاست های تاریخی که افراد دچار ناتوانی را از جمعیت عامه جدا می کنند—و نیز حقوق فرایندهای گوناگون که جزئیات قابل توجهی پیرامون چگونگی ارائه ی خدمات به دریافت کنندگان و ذینفعان ارائه می کنند (وینزر، ۲۰۱۴)، است.

 

     IDEA همچنین دوره ی تحصیلی اختصاصی به عنوان ابزار اصلی برای تصمیم گیری درباره ی ماهیت، طول مدت، مکان، و اهداف ارائه ی خدمات دایر کرد و همچنین مقرر کرد که دریافت کنندگان می بایستی یک نقش اصلی در تدوین و ارزیابی اهداف سنجش پذیر داشته باشند (روبل و همکاران، ۲۰۱۰). اگرچه میزان آموزش ویژه ی لازم برای فراهم آوردن خدمات بهینه محل بحث و مناقشه بوده است، دادگاه عالی اخیراً اهمیت فراهم کردن مزایای معنی دار برای دانش آموزان در تصمیم مهم ناحیه ی آموزش و پرورش شهرستان اندرو داگلاس (۲۰۱۷) را تأیید کرد (یل و باتیمن، ۲۰۱۹). IDEA همچنین ایالت ها را ملزم می کند که دانش آموزانی که ممکن است نیاز به آموزش ویژه داشته باشند (یعنی جست وجوی کودکان) را بیابند و واجد شرایط بودن برای خدمات به رضایت والدین، وجود یک ناتوانایی طبق تعریف IDEA، و یک نیاز قابل ارائه برای آموزش ویژه با توجه به تأثیر منفی ناتوانایی، بستگی دارد (زیرکل، ۲۰۱۷).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا