دانلود ترجمه مقاله ابعاد جهت گیری کارآفرینی و عملکرد شرکت ها با تکنولوژی پیشرفته و پایین (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ابعاد جهت گیری کارآفرینی و عملکرد شرکت های با تکنولوژی پیشرفته و تکنولوژی پایین: یک روش پیکربندی

عنوان انگلیسی مقاله:

Entrepreneurial orientation dimensions and the performance of high-tech and low-tech firms: A configurational approach

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کارمدیریت عملکردکارآفرینیمدیریت تکنولوژینوآوری تکنولوژیمدیریت فناوری اطلاعات
چاپ شده در مجله (ژورنال) European Management Journal
کلمات کلیدی گرایش کارآفرینانه – رویکرد پیکربندی – شرکت های کوچک و متوسط (SMEe)عملکرد شرکت – تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی (fsQCA)
کلمات کلیدی انگلیسی Entrepreneurial orientation – Configurational approach – Small and medium-sized enterprises (SMEs) – Firm performance – fsQCA
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Shuangfa Huang – Qihai Huang – Danny Soetanto
شناسه شاپا یا ISSN ۰۲۶۳-۲۳۷۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.emj.2022.03.002
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۶٫۶۱۵ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۹ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۴۷۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه دارد  
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۱۹۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۵ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ پیش زمین های تئوری
۳ متد
۴ نتیجه گیری
۵ مباحثه و نتیجه گیری
تقدیم تشکرها
ضمیمه ۱٫ سوالات نظرسنجی
ضمیمه ۲٫ جداول درستی
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     به منظور بررسی چگونگی تاثیر پیکربندی ابعاد گرایش کارآفرینانه (نوآوری، ریسک پذیری و پیشگامی) بر بهبود یا تضعیف عملکرد شرکت ها و بررسی پیکربندی های متفاوت در حوزه های مختلف شرکت ها، آزمون های خود را بر اساس دیدگاه گرایش کارآفرینانه انجام دادیم. در تحقیقات خود رویکرد پیکربندی را اتخاذ نموده و برای بررسی نمونه مطالعاتی که ۱۱۰ شرکت کوچک و متوسط بریتانیایی را در بر دارد، تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی (fsQCA) را به کار بردیم. یافته های ما نشان می دهد که وجود سه پیکربندی می تواند موجب بهبود عملکرد شرکت شود اما تبدیل آن به چهار پیکربندی عملکرد شرکت را تقلیل می نماید، بنابراین می توان گفت همانطور که ابعاد گرایش کارآفرینانه می تواند به عملکرد شرکت کمک نماید به همان میزان نیز می تواند مانعی برای عملکرد مناسب شرکت باشد. علاوه بر این، برای شرکت هایی که از فناوری پیشرفته ای برخوردار هستند و شرکت هایی که فناوری ابتدایی دارند پیکربندی های متمایزی نتیجه بخش خواهند بود، و این امر دال بر آن است که میزان تاثیر ابعاد گرایش کارآفرینانه بر عملکرد شرکت به ماهیت شرکت بستگی دارد. یافته های این مطالعه در رابطه با نحوه پیکربندی سبد فعالیت های کارآفرینانه شرکت ها که با هدف دستیابی به عملکرد برتر انجام می شود، رهنمون های مفیدی در اختیار مدیران قرار می دهد.

 

پیش زمین های تئوری
گرایش کارآفرینانه و عملکرد شرکت: رویکرد پیکربندی
     تحقیقات پیشین به دو صورت مفهوم گرایش کارآفرینانه را تعریف کرده است: گرایش کارآفرینانه تک بعدی و چند بعدی. رویکرد گرایش کارآفرینانه تک بعدی «بر آنچه میان شرکت های کارآفرین رایج است» تمرکز دارد (کوین و ولز، ۲۰۱۹، صفحه ۴). محققانی که از این رویکرد پیروی می کنند، گرایش کارآفرینانه را با تجمیع نوآوری، ریسک پذیری و پیشگامی به کار می گیرند. برای مثال، در بررسی سیستماتیک ۵۱ پژوهش، راچ و همکارانش (۲۰۰۹) دریافتند که گرایش کارآفرینانه تک بعدی به شکل قابل توجهی با عملکرد شرکت مرتبط است. در مقابل، در رویکرد گرایش کارآفرینانه چند بعدی «تمرکز بر این است که چگونه شرکت های کارآفرین می توانند متفاوت عمل کنند» (کوین و ولز، ۲۰۱۹، صفحه ۴). محققانی که از رویکرد گرایش کارآفرینانه چند بعدی پیروی می کنند، هر سه بعد گرایش کارآفرینانه را به طور مستقل بررسی می نمایند. برای مثال، کرایزر و همکارانش (۲۰۱۳) دریافتند که هر یک از سه بعد گرایش کارآفرینانه تاثیر متفاوتی بر عملکرد شرکت دارند. در کل هر دو دیدگاه تک بعدی و چند بعدی توجیه پذیر و مقبول هستند زیرا هر یک بر پدیده های مختلفی تاکید دارند (کوین و ولز، ۲۰۱۹؛ گوپتا و ولز، ۲۰۱۷).

 

     در سال های اخیر، تحقیقات بیشتری خواستار انجام مطالعاتی در جهت بررسی گرایش کارآفرینانه از دیدگاه پیکربندی بوده اند (ولز، ۲۰۱۶؛ کوین و ولز، ۲۰۱۹). یکی از دلایل آن این است که فعالیت های کارآفرینانه پرهزینه و پر زحمت هستند (لومپکین و دس، ۱۹۹۶)، به این معنا که به دلیل دسترسی محدود شرکت ها به منابع ممکن است قادر نباشند هر سه فعالیت را به طور همزمان دنبال کنند. به عبارت دیگر، لازم است شرکت ها برای فعالیت های کارآفرینی پیکربندی های استراتژیکی لحاظ کنند تا از استفاده بیش از حد منابع محدودی که در اختیار دارند جلوگیری نمایند. دلیل دیگر این است که فعالیت های کارآفرینانه می توانند به صورت ترکیبی بر سازمان ها تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال، نتایج حاصل از نوآوری به این بستگی دارد که محصولات یا خدمات جدید با چه سرعتی (پیشگامی) به بازار عرضه می شوند (اوانسشیتزکی و همکاران، ۲۰۱۲؛ کانکورتاران و همکاران، ۲۰۱۳). در واقع، شواهد حاکی از آن است که نوآوری و پیشگامی تاثیر مشترکی بر عملکرد شرکت دارند (لومبرگ و همکاران، ۲۰۱۶). بنابراین، علاوه بر بررسی تاثیرات مشترک (گرایش کارآفرینانه تک بعدی) یا اثرات مستقل نوآوری، ریسک پذیری و پیشگامی بر سازمان ها، لازم است این مسئله را که چگونه پیکربندی های سه بعدی می‌توانند بر عملکرد شرکت تاثیر گذار باشند را نیز در نظر داشته باشیم.

 

     اگر چه این مسئله به خوبی پذیرفته شده است که گرایش کارآفرینانه می تواند به عملکرد شرکت کمک کند (راچ و همکاران، ۲۰۰۹)، اما تحقیقات نوظهور نشان داده اند که گرایش کارآفرینانه همیشه هم منجر به بهبود عملکرد شرکت نخواهد شد. به بیانی دقیق تر، بر اساس رویکرد بررسی گرایش کارآفرینانه به عنوان یک تجربه علمی که توسط ویکلاند و شفرد (۲۰۱۱) ارائه شده است، گرایش کارآفرینانه منجر به تغییراتی در عملکرد شرکت خواهد شد که ممکن است به موفقیت و یا حتی شکست شرکت بیانجامد. به عبارت دیگر، گرایش کارآفرینانه به سان شمشیر دولبه عمل می کند که هم می تواند منجر به بهبود عملکرد شرکت شود و هم می تواند آن را تضعیف نماید. برای مثال، پاتل و همکاران (۲۰۱۵) دریافتند که گرایش کارآفرینانه می تواند در نتایج حاصل از نوآوری تغییر ایجاد کند. از آنجا که بررسی نتایج نوآوری، ریسک پذیری و پیشگامی در اصل مستلزم انجام تحقیقات بوده و بازده مشخصی ندارند (مارس، ۱۹۹۱)، چنین استدلال می کنیم که پیکربندی های سه بعدی می توانند عملکرد بالا و یا ضعیفی را برای شرکت به ارمغان آورند. در بخش بعدی، در خصوص این امر که چگونه هر بعد گرایش کارآفرینانه می تواند به نوبه خود عملکرد شرکت را افزایش داده و یا مانعی بر سر راه آن باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا