دانلود ترجمه مقاله اهداف استراتژیک عاملان در سیستم های نوآوری فناورانه (تیلور و فرانسیس ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه تیلور و فرانسیس در ۱۵ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اهداف استراتژیک عاملان در سیستم های نوآوری فناورانه در حال ظهور: شواهدی از بخش پالایشگاه زیستی در آلمان

عنوان انگلیسی مقاله:

Actors’ strategic goals in emerging technological innovation systems: evidence from the biorefinery sector in Germany

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۵ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریتمهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کارمدیریت فناوری اطلاعاتمدیریت استراتژیکمدیریت دولتیمدیریت تکنولوژیمدیریت نوآوری و فناوری
چاپ شده در مجله (ژورنال) Technology Analysis & Strategic Management
کلمات کلیدی سیستم های نوآوری فناورانه (TISs) – اهداف استراتژیک – بخش زیست پالایشگاه – تیپ شناسی عاملان
کلمات کلیدی انگلیسی Technological innovation systems – strategic goals – actor typology – biorefinery sector
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Lora Tsvetanova – Laura Carraresi – Michael Wustmans – Stefanie Bröring
شناسه شاپا یا ISSN ۰۹۵۳-۷۳۲۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1080/09537325.2021.1919300
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۴٫۲۵۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۷۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۷۳۱ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۱۷۲
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Taylor & Francis
نشریه تیلور و فرانسیس – Taylor & Francis

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۹ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- چارچوب (ساختار) نظری و مفهومی

۳- روش انجام کار

۴- نتایج

۵- بحث و نتیجه گیری

ضمائم (پی نوشت ها)

پی نوشت در مورد مشارکت کنندگان در پژوهش

شناسه ی آزاد پژوهشگران و نویسندگان/مشارکت کنندگان

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     این مطالعه به بررسی اهداف استراتژیک نهفته در پس مشارکت عاملان عرصه سیستم های نوآوری فناورانه (TIS) نوظهور در فناوری های پایدار، و نحوه مشارکت آنها در رشد و بهبود عملکردهای TIS می پردازد. بر اساس شش مصاحبه تخصصی که با شرکت های مشغول در بخش پالایشگاه زیستی آلمان صورت گرفت، چهار نوع هدف استراتژیک به چشم میخورد که مشارکت شرکت های نقش آفرین در این حوزه را هدایت و جهت دهی می نمایند: (۱) بهره مندی از بازارهای جدید و کسب و کارهای تازه (۲) یادگیری و اطلاع از پتانسیل بازارهای جدید و کسب و کارهای تازه (۳) توسعه تکنولوژی های جدید و (۴) ایجاد و توسعه بازار جدید و استفاده کاربردی برای محصولات؛ علاوه بر این بین سه دسته¬ی مختلف از عاملان این حوزه تفکیک قائل شدیم: (۱) دسته ای از شرکت های پیشتاز فعلی که سهم زیادی در عملکرد TIS دارد؛ (۲) شرکت های یادگیرنده که سهم کمتری در این زمینه دارند؛ (۳) و بنگاه های کوچک که نقش پر کردن شکاف را بر عهده داشته، و یا استارت آپ های تولید کننده دانش مکمل، یا سایر نقش آفرینان حوزه TIS را بهم وصل می کند.

 

چارچوب (ساختار) نظری و مفهومی
سیستم نوآوری فناورانه (TIS)
     مفهوم سیستم نوآوری، مجموعه وسیعی از چارچوب های ملی (Lundvall et al. 2002)، منطقه ای (Cooke, Uranga, and Etxebarria 1997) ، بخشی (Malerba 2002; Fassio 2015) ، و یا فناوری (Carlsson and Stankiewicz 1991) را در بر می گیرد. از آنجایی که تمرکز اصلی این مطالعه به طور خاص بر روی حوزه فناوری است، ما سیستم نوآوری فناورانه (TIS) را به عنوان چارچوب تحلیلی خود انتخاب کردیم. در دیدگاه سیستم نوآوری فناورانه، تغییرات تکنولوژیکی به عنوان فرآیندی از کنش ها و تعاملات میان مجموعه ای متنوع از نقش آفرینان فعال در حوزه تولید، گسترش و استفاده از فناوری ها، در نظر گرفته می شود (Carlsson and Stankiewicz 1991; Hekkert et al. 2007; Bergek, Jacobsson, et al. 2008). عاملان میتوانند شامل شرکت هایی در طول زنجیره ارزش بوده، و یا دانشگاه ها، ارگان های دولتی، انجمن های صنعتی، سازمان های خصوصی و غیر دولتی، کارآفرینان فردی، و کاربرانی باشند که همگی به نحوی درگیر فعالیتهایی مرتبط با فناوری مورد نظر هستند. عاملان با ایجاد شبکه های تجارتی، همکاری و یا لابیگری، به مبادله دانش، افکار و دیدگاه های خود را با یکدیگر می پردازند. بعد از آن، این نهادهای نظارتی هستند که با ایجاد مقررات، هنجارها، و روال ها، عملکرد عاملان را هدایت می کنند.

 

     هفت فرآیند کلیدی، موسوم به عملکرد سیستمی (توابع سیستم)، باید به درستی سر جای خود قرار گیرند تا یک سیستم نوآوری فناورانه به خوبی عمل کند (Jacobsson and Bergek 2004; Hekkert et al. 2007; Bergek, Hekkert, and Jacobsson 2008). توسعه دانش (F1) نشان دهنده میزان و وسعت پایگاه دانش بوده، که در کنار گسترش دانش، عملکردی بسیار مهمی در سیستم دارد (F2). عامل تاثیر گذار بر مسیر جستجو (F3) در رد یا انتخاب مسیر خاصی در توسعه فناوری ، تعیین کننده است. تجربه علمی کارآفرینی (آزمایش کارآفرینی) (F4) به کاوش و بهره برداری از فرصت های کسب و کار مبتنی بر فناوری و کاربرد های جدید اشاره می کند. و سه عملکرد آخر مربوط به ایجاد بازارها (F5)، میزان بسیج منابع (F6)، و توانایی مشروعیت بخشی به فناوری های جدید (F7) است.

 

     چارچوب سیستم نوآوری فناورانه (TIS) به منظور تحلیل نوآوری در گذر به سمت پایداری (Jacobsson and Bergek 2004; Negro and Hekkert 2008; Normann and Hanson 2018)، به ویژه در زمینه فناوری های زیست پالایشگاهی (Hellsmark et al. 2016; Bauer et al. 2017; Giurca and Späth 2017; Hedeler et al. 2020) مورد استفاده قرارگرفته است. این مطالعات در درجه اول بر مفاهیم زیست پالایشی حول محور جنگل ها و بر روی تحلیل عملکردی سطوح سیستمی با ارزیابی نقاط ضعف و قوت عملکردهای فردی متمرکز شده اند. اما به تحلیل حول محور عاملان و نقشی که عاملان دانشگاهی، دولت ها، صنعت، و جامعه مدنی در ارزش آفرینی در سیستم های نوآوری بر عهده دارند، توجه بسیار کمتری شده است (Hasche, Höglund, and Linton 2020).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا