دانلود ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) و حمایت سازمانی درک شده از محیط زیست (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۲ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تاثیرات مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) و حمایت سازمانی درک شده از محیط زیست بر نتایج کارکنان هتل سبز و غیر سبز

عنوان انگلیسی مقاله:

The effects of green human resource management and perceived organizational support for the environment on green and non-green hotel employee outcomes

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریتگردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت منابع انسانیمدیریت استراتژیکمدیریت کسب و کارمدیریت هتلداریمدیریت گردشگری
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Hospitality Management
کلمات کلیدی ترک شغل کارکنان – مدیریت منابع انسانی سبز – کارکنان هتل – حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست – رفتار دوستدار محیط زیست – دلبستگی شغلی
کلمات کلیدی انگلیسی Employee turnover – Green human resource management – Hotel employees – Perceived organizational support for the environment – Pro-environmental behavior – Work engagement
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Osman M. Karatepe – Hungchen Hsieh – Mohammed Aboramadan
شناسه شاپا یا ISSN ۰۲۷۸-۴۳۱۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103202
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱۰٫۵۴۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۳۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۵۱۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۱۲۰
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۵ (۵ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- چارچوب نظری، فرضیات و مدل پژوهش

۳- روش

۴-نتایج

۵-بحث

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     پژوهش در خصوص مدیریت منابع انسانی سبز و حمایت سازمانی ادراک شده در قبال محیط زیست در مطالعات مهمان‌یاری و گردشگری در مرحله پیشرفت خود قرار دارد. بنابراین مقاله ما روابط متقابل بین مدیریت منابع انسانی سبز، حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست، دلبستگی شغلی، رفتار دوستدار محیط زیست تکلیف‌محور و قصد ترک شغل را می‌آزماید. داده‌های جمع‌آوری شده از کارکنان هتل با یک فاصله زمانی یک هفته‌ای در تایوان با بهره‌برداری از مدل‌سازی معادله ساختاری ارزیابی شدند. نتایج تجربی از فرضیات ما حمایت کرده و نشان می‌دهند که مدل ما معتبر است. به طور دقیق‌تر، مدیریت منابع انسانی سبز، درک کارکنان را از حمایت سازمانی از محیط زیست افزایش داده و در عین ‌حال، حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست، دلبستگی شغلی و رفتار دوستدار محیط زیست تکلیف‌محور را تقویت کرده و قصد ترک شغل را کاهش می‌دهد. حمایت سازمانی ادراک شده از محیط زیست و دلبستگی شغلی به طور پی‌درپی در تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر دستاوردهای مذکور مداخله می‌کنند.

 

هدف
     مقاله ما مدلی پژوهشی ارائه و تست می‌کند که بدنبال کشف روابط متقابل بین GHRM، POSE، دلبستگی شغلی (WENG)، رفتار دوستدار محیط زیست تکلیف‌محور (PEB) و قصد ترک شغل می‌باشد. و همچنین چهار مساله پژوهشی انتقادی را بررسی می‌کند: ۱) ماهیت رابطه بین GHRM و POSE چیست؟ ۲) ماهیت همبستگی بین POSE، WENG، PEB تکلیف‌محور و قصد ترک شغل چیست؟ ۳) ماهیت رابطه بین WENG، PEB تکلیف‌محور و میل به ترک شغل چیست؟ ۴) آیا POSE و WENG به عنوان مداخله‌گران پی‌درپی در اثر GHRM بر پیامدهای از پیش ‌ذکر شده عمل می‌کنند؟

 

مشارکت
     با توجه به مقاله حاضر، ما به روشهای زیر سهم خود را در مطالعات گردشگری و مهمان‌یاری در باب GHRM و POSE ادا می‌کنیم. ابتدا لازمست که مدیریت، سیاستهای سبزی را بپذیرد که تصویری از شرکت توسعه می‌دهند (Hameed et.al 2021a)، که از طریق تمرکز مدیریت منابع انسانی بر سیاستهای سبز انجام می‌شود. GHRM سیاستهای متعددی مثل آموزش سبز، سنجش عملکرد سبز، پاداشهای سبز، اجیر نمودن نیروهای سبز در محل کار، را شرح می‌دهد (Farooq et.al 2021, Kim et.al 2019). پیامی که این سیاستها به کارکنان القا می‌کنند این است که شرکت در حفظ و پایداری محیط زیست سرمایه‌گذاری کرده و اطلاعات و مهارت آنها در مدیریت سبز را توسعه می‌دهد (Ahmed et.al 2021a,b; Nisar et.al 2021). این علایم به عنوان مبنایی برای POSE تفسیر می‌شوند. به طور عجیب، مطالعات موجود تنها دو کار تجربی در خصوص رابطه متقابل بین GHRM و POSE ارائه می‌دهند (Aboramadan and Karatepe 2021, Hameed et.al 2021b). مقاله ما خلاء مذکور در این حوزه را پُر می‌کند.

 

     ثانیاً مطالعات موجود، تحقیقات متعددی را معرفی می‌کنند که POSE را به دستاوردهای کارکنان ارتباط داده‌اند (Aboramadan and Karatepe 2021; Bhatnagar and Aggarwal 2020; Lamm et.al 2015). این بسیار عجیب است زیرا مدیریتی که در پایداری محیط زیست سرمایه‌گذاری می‌کند نیازمند پرسنلی است که بتوانند خدماتی با کیفیت استثنایی عرضه کرده و رضایت مشتری را جلب کنند (Wang et.al 2021; Wu et.al 2021). کارکنانی که به شغل خود دلبستگی دارند می‌توانند به نیاز اشاره شده پاسخ دهند (Ozturk et.al 2021; Teng et.al 2021). WENG از طریق توانمندسازی، تخصیص و جذب مشخص می‌گردد (Schaufeli et.al 2006). کارکنانی که بسختی کار کرده، دارای احساساتی مثبت به شغل خود بوده، و توجه زیادی به شغل‌شان نشان دهند، مسلماً عملکرد کاری خوبی نیز دارند (Ozturk et.al 2021). چنین کارکنانی PEB تکلیف‌محوری نشان می‌دهند (Karatepe et.al 2021) که اجرای وظایف کارکنان را به روش دوستدار محیط زیست درون شرکت مشخص می‌کند (Bissing-Olson et.al 2013). بنابراین اثبات اینکه آیا POSE سطح WENG کارکنان را تقویت کرده و منجر به PEB و دستاوردهای مثبت محل کار می‌گردد، گریز ناپذیر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا