دانلود ترجمه مقاله حسابداری هزینه هوش تجاری در محیط مراقبت های بهداشتی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۶ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اجرای یک راه حل حسابداری هزینه هوش تجاری در یک محیط مراقبت های بهداشتی

عنوان انگلیسی مقاله:

Implementing a business intelligence cost accounting solution in a healthcare setting

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریتحسابداریپزشکیمهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت سیستم های اطلاعاتیسیستم های اطلاعاتی پیشرفتهمدیریت منابع اطلاعاتیحسابداری عمومیحسابداری مدیریتانفورماتیک پزشکی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Procedia Computer Science
کلمات کلیدی حسابرسی بهای تمام شده – هوش تجاری – بهداشت و درمان
کلمات کلیدی انگلیسی Cost accounting – Business Intelligence – Healthcare
نویسندگان João Azevedo – Júlio Duarte – Manuel Filipe Santos
شناسه شاپا یا ISSN ۱۸۷۷-۰۵۰۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.12.249
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۲۶۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۹۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۵۶۹ در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۱۱۱
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۱ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ پیش زمینه

۳ روش شناسی و ابزارها

۴ توسعه راه حل هوش تجاری

۵ داشبورد ها

۶ بحث

۷ نتیجه گیری و کار های آتی

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     محیط نظام بهداشت و درمان پرتغال یک نگرانی همیشگی برای جامعه ما محسوب می ­شود. بر این اساس، همانند بخش­ های دیگر، محیط بیمارستانی دارای ساختاری پیچیده همراه با حجم زیادی از اطلاعات می­ باشد، که این مسئله فرایند تصمیم ­گیری را دشوار می ­کند. از این رو، احساس نیاز به بهبود مدیریت خدمات و منابع سازمان ­های حوزه سلامت وجود دارد. با در نظر گرفتن این مسئله، راه ­حل شامل ایجاد تغییر و تحول در سیستم فعلی با کمک سیستم ­های اطلاعاتی است که قرار است پیاده­ سازی شوند. بنابراین، ایده پیاده­ سازی سیستم ­های اطلاعاتی که از هوش تجاری در محیط­ های بیمارستانی استفاده می ­کنند، مطرح می­ شود، تمرکز و هدف این پروژه، کمک به مدیران در تجزیه و تحلیل­ های حسابداری و حسابرسی می­باشد. در همکاری با Centro Hospitalar Universitário do Porto ، تصمیم بر این شد که استفاده از هوش تجاری، با هدف پیاده ­سازی یک راه­ حل عمومی برای طرح حسابرسی هزینه تمام شده موجود بررسی شود، هدف از این راه ­حل بهبود بازدهی و ارائه ابزار های جدید به مدیران به منظور مدیریت منابع خود و در صورت نیاز برنامه­ریزی برای آینده می ­باشد.

 

پیش زمینه
     بخش بیمارستانی در پرتغال، سیستم¬های اطلاعاتی خود را به منظور افزایش بازدهی و تاثیرگذاری کار های انجام شده، توسعه داده است. با این حال، اگرچه پروژه¬ های متعددی در ارتباط با استفاده از فناوری به منظور بهبود خدمات وجود دارد، اما تعداد اندکی از آن ¬ها از فناوری هوش تجاری بهره¬ گرفته¬ اند[۶]. با آگاهی از این مسئله که بیمارستان¬ ها سیستم¬ های حسابرسی پیچیده ای دارند، عملاً هیچ گونه زیرساختی برای حمایت از مدیران در تصمیم¬ گیری بر اساس اطلاعات حسابرسی هزینه تمام شده، وجود ندارد. همانند هر بخش دیگری، بخش بیمارستانی نیز به مدیریت منابع خود نیاز دارد.

 

     حسابرسی تحلیلی یا حسابرسی هزینه تمام شده، اطلاعات هزینه ¬ها را با جزئیات ارائه کرده و مدیریت برای کنترل عملیات¬ های جاری و اجرای برنامه ¬های عملیاتی آتی به این اطلاعات نیاز دارد. در گام بعدی مدیریت از این اطلاعات به منظور تصمیم ¬گیری به منظور نحوه اختصاص منابع مالی به شیوه ¬ای موثرتر و سودآور تر به حوزه -های تجاری، استفاده می¬کند [۷].

 

     با توسعه سیستم های که راه ¬حل هوش تجاری را با برنامه ¬های فعلی سازمان ¬ها ادغام می ¬کنند، امکان بهبود فرایند تصمیم¬¬ گیری به شیوه ¬ای با ثبات ¬تر برای سازمان¬ ها ایجاد می ¬شود. به وسیله این ابزار ها، جمع¬ آوری، پردازش، ذخیره¬ سازی و توزیع اطلاعات به منظور پشتیبانی از فرایند های تصمیم¬گیری و کمک به کنترل کردن شرایط امکان ¬پذیر خواهد بود. تحقق این امر، مستلزم ادغام انواعی از سیستم¬ های اطلاعاتی¬ است که برای انجام عملیات¬ های روزانه سازمان مهم و ارزشمند هستند. با این حال، این کار مشکلات متعددی نیز ایجاد می ¬کند مانند، تداخل سیستم ¬های مختلف درون سازمان. از آن¬جایی که هر یک از خدمات، یا حیطه کاری سازمان¬ ها یک سیستم بسته است، این مسئله ممکن است تبادل اطلاعات را سخت و پیچیده کند. در مسئله مورد بحث، به دلیل وسعت زیاد واحد های بیمارستانی، و نحوه ساختار یافتن آن¬ ها در واحد ها و بخش¬ های مختلف با استفاده از یک سیستم بسته، مدیریت این حجم از داده¬ های پیچیده به طور چشمگیری دشوار شده است. بنابراین نیاز است تا از وجود و ناهمگونی سیستم ¬های اطلاعاتی توزیع شده اطمینان حاصل شود تا سیستم ¬های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تبادل اطلاعات را انجام دهند. برای تحقق این امر، لازم است تا از قابلیت تعامل¬ و همکاری میان اجزای مختلف سیستم اطمینان حاصل شود. قابلیت تعامل و همکاری به عنوان ظرفیت سیستم¬ های اطلاعاتی، دستگاه¬ها و اپلیکیشن ¬ها برای تعامل و برقراری ارتباط در استفاده از اطلاعات به طور هماهنگ در سطوح سازمانی، منطقه¬ ای، و ملی به منظور فراهم آوردن اطلاعات صحیح و به موقع، تعریف می ¬شود[۸,۹].

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا