دانلود ترجمه مقاله شکل گیری علوم فلسفه و تاریخ (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۸ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

شکل گیری علوم فلسفه و تاریخ

عنوان انگلیسی مقاله:

History and philosophy of science takes form

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله تاریخفلسفه
چاپ شده در مجله (ژورنال) Studies in History and Philosophy of Science
کلمات کلیدی HPS – مطالعات علمی – بوخدال – کالینگوود – ویتگنشتاین – دانشگاه ملبورن – دانشگاه کمبریج
کلمات کلیدی انگلیسی HPS – Science studies – Buchdahl – Collingwood – Wittgenstein – University of Melbourne – Cambridge University
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Warwick Anderson
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۳۹-۳۶۸۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.shpsa.2022.04.001
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۵۳۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۴۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۵۱۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۷۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۵ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ندارد 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ندارد 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه ندارد 
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱-تئوری و روش در ملبورن

۲-از علم تاریخ تا تاریخ و فلسفه علم

۳-منادیان HPS در ملبورن و کمبریج

۴-نتیجه‌گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     در طی صدسال گذشته، قدرت آمیزه‌ای از تاریخ و فلسفه علم (HPS) فراز و نشیب زیادی داشته است درحالیکه درطول این مدت چندین فرم بخود گرفته است و آثار مختلفی برجای گذاشته است. در دهه ۱۹۴۰ و دهه ۱۹۵۰ فیلسوفی بنام Gerd Buchdahl (گرد بوخدال) و همکارانش در ملبورن، استرالیا، نسخه برجسته روشمندی از HPS گردآوری کردند و در مطالعات خود با تاریخدانان عمومی، از آثار فلسفی R.G. Collingwood (ر.ج کالینگوود) و Ludwig Wittgenstein (لودویگ ویتگنشتاین) استفاده نمودند. بوخدال بعدها سعی کرد این مفهوم پیشگام را در دانشگاه کمبریج جستجو کند، او در آنجا سرپرستی یک مرکز جدید HPS را برعهده داشت. برای درک کیفیت و ابعاد مُد ابتکاری کندوکاو، درک اکولوژی اطلاعاتی که در یک جامعه مستعمراتی مهاجرنشین دوردست نمایان شده است ضرورت دارد، موقعیتی با بهره‌وری حاشیه‌ای که در آن، انجمنها و اتحادیه‌های پیش‌بینی نشده میتوانستند برای محققان مهاجری مثل بوخدال مجوز بگیرند. به همین منظور، این مقاله شجره‌نامه بفراموشی سپرده شدۀ روابط تاریخ و فلسفه و علم را نادیده میگیرد و بنابراین هویت شناختی گذشتۀ نادیده گرفته شدۀ HPS را افشا کرده و ابزاری برای تجسم مجدد آن در آینده پیشنهاد میدهد.

 

تئوری و روش در ملبورن
     گرد بوخدال که در یک خانواده یهودی مرفه در ماینز آلمان پس از جنگ جهانی اول پرورش یافته بود، مدرک مهندسی خود را دریافت کرد گرچه او اوقات فراغتش را به مطالعه آثار رنه دکارت، امانوئل کانت و سایر فلاسفه سپری کرده بود. در دوره تحصیلش در ۱۹۳۳ تصمیم گرفت با برادر جوانش Hans، یک نوجوان زیرک در فیزیک نظری، به انگلستان بگریزد. گرد در لندن بعنوان مهندس شهرساز مشغول کار شد درحالیکه هانس با دینگل در مرکز UCL به مطالعه نسبیت عام پرداخت . اما در ۱۹۴۰ این دو برادر همراه با سایر پناهنده‌های گریخته از آلمان نازی دستگیر شدند و با کشتی (Dunera) دونرا به استرالیا تبعید شدند. دو هزار تبعیدشده یا بیشتر بطورغیرمتتظره وقتی در سیدنی از کشتی پیاده میشدند در مسیر خود به یک اردوگاه پناهندگان در(Hay) های جایی دورافتاده در والز جنوبی جدید، و بعدها در مورد برادران بوخدال، به تاتورا در ویکتوریای شمالی، مورد استقبال قرار گرفتند.

 

     برادران بوخدال و سایرین در اینجا یک دانشگاه بومی تاسیس کردند و به تعلیم صدها فرد پناهنده مشابه پرداختند – “پسران کشتی دونرا” که با این نام شناخته میشدند – بعدها به رهبران اندیشمند استرالیا، امریکای شمالی و بریتانیا تبدیل شدند . در مدت یکی دوسال، هانس تدریس فیزیک در دانشگاه تاسمانیا را آغاز کرد و گرد بعنوان مهندس شهرساز در ملبورن شروع به کار کرد حتی وقتی درصدد بود با تعجیل در کلاسهای فلسفه دانشگاه ثبت نام کند.

 

     در دهه ۱۹۴۰ به باور یک ژورنالیست مارکسیست بنام گوت (۱۹۶۱، صفحه ۳۲)، دانشگاه ملبورن همچنان محلی برای افراد ثروتمند محسوب میشد. انجمن مناظره و صنف کارگری که به دو حزب فابیان و کمونیست تقسیم شده بودند بسیار فعال بودند و یک کادر از دانشجویان متعلق به حزب کمونیست استرالیا بصورت توطئه‌آمیز (صفحه ۲۴) با چند بلوک از پردیس دانشگاه دیدار کردند. شاعر کاتولیک شدیداً ضدکمونیستی و با افکار سیاسی مبهم بنام وینست باکلی (۱۹۸۳) اکثر تعالیم هنرهای آماتوری و دورازدسترس را پایه‌گذاری کرد و گردهمایی بدوی (صفحه ۵۸) انجمنهای غالب فعالان چپگرا را محکوم نمود. باکلی بر این افسانه نوستالژیک اظهار تاسف کرد که ملبورن در دهه ۱۹۴۰ بستر داغ اندیشه سازنده پیشرونده کاوشگر بوده است. ولی درحقیقت اینطور نبود (صفحه ۵۹). اما مرکز فلسفه، این دانشجوی جوان رشته ادبیات انگلیسی را شیفته خود ساخت. فلاسفه تحت رهبری یکسری از طرفداران کاریزماتیک ویتگنشتاین، در حرفه خود بصورت پیچیده و با پیچیدگی حرفه‌ای با نرمی گربه‌صفتانه و منفعت‌طلبی افراطی نمایان شدند (صفحه ۵۸). از بین دانشجویان فلسفه، ثبات و قاطعیت افراد مجرب دونرا، کسانی مثل باکلی را تحت تاثیر قرار داده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا