دانلود ترجمه مقاله اثر سیستم های حسابداری دیجیتال بر کیفیت تصمیم گیری (امرالد ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه امرالد در ۲۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر سیستم های حسابداری دیجیتال بر کیفیت تصمیم گیری در بخش صنعت بانکداری: یک مدل واسطه‌ای – تعدیل شده

عنوان انگلیسی مقاله:

The effect of digital accounting systems on the decision-making quality in the banking industry sector: a mediated-moderated model

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله حسابداریمدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله حسابرسیحسابداری مالیبانکداری
چاپ شده در مجله (ژورنال) Global Knowledge, Memory and Communication
کلمات کلیدی دیجیتالی کردن – بانک های اردن – حسابداری دیجیتالی – کشور اردن – PLS-SEM – کیفیت تصمیم گیری
کلمات کلیدی انگلیسی Digitalization – Jordanian banks – Digital accounting – Jordanian context – PLS-SEM – Decision-making quality
نمایه (index) scopus – Master Journal List
نویسندگان Manaf Al-Okaily – Rasha Alghazzawi – Abeer F. Alkhwaldi – Aws Al-Okaily
شناسه شاپا یا ISSN ۲۵۱۴-۹۳۴۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1108/GKMC-01-2022-0015
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۶۴۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۳۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۳۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۴۳
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Emeraldinsight
نشریه امرالد – Emeraldinsight

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۷ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ مرور مطالعات پیشین

۳ مبانی نظری و تولید فرضیات

۴ روش تحقیق

۵ نتایج تحقیق

۶ بحث تحقیقی و کاربردها

۷ محدودیت ها و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده

ضمیمه، آیتم های سنجش و منابع

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف: اخیراً توسعه فزاینده سیستم های حسابداری دیجیتالی، اثرات آنها بر روی کیفیت تصمیم گیری را افزایش داده است. در نتیجه هدف تحقیق حاضر این است که تأثیرات عوامل موفقیت سیستم های حسابداری دیجیتالی بر روی پیشرفت کیفیت تصمیم گیری در بانک های اردن را ارزیابی نماید.

طراحی/روش/رویکرد: پرسشنامه ها را به ۱۸۷ تصمیم گیرنده ارسال کردیم که کاربران واقعی سیستم های حسابداری دیجیتالی در بانک های اردن بودند. ما یک رویکرد تحقیق کمّی را اتخاذ نمودیم تا مدل تحقیق پیشنهاد شده را بر اساس روش حداقل مربعات جزئی-مدلسازی معادله ساختاری آزمایش کنیم.

یافته ها: نتایج تجربی تحقیق حاضر مشخص ساخت که کیفیت داده ها و اطلاعات تأثیر معناداری بر روی کیفیت تصمیم گیری کلی با سیستم های حسابداری دیجیتالی دارد در حالی که کیفیت سیستم تأثیر غیرمعناداری بر روی آن دارد. نتایج تجربی نیز تأیید کردند که کیفیت اطلاعات به عنوان واسطه ای برای رابطه بین کیفیت داده ها و سیستم، و کیفیت تصمیم گیری عمل می کند. و در نهایت مشخص شد که فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی رابطه بین کیفیت اطلاعات و کیفیت تصمیم گیری را تعدیل می کند.

اصالت/ارزش: تحقیق حاضر کاربردهای پژوهشی جذاب و پیشنهاداتی را در خصوص ارزیابی تأثیر سیستم های حسابداری دیجیتالی بر روی بهبود کیفیت تصمیم گیری در بانک های اردن، برای متخصصان، مدیران حسابداری و تصمیم گیرندگان فراهم می سازد.

 

مرور مطالعات پیشین
     با نزدیک شدن به پایان قرن بیستم، تکنولوژی شبکه سازی بی سیم پدیدار شد و اینترانت و اکسترانت به تدریج شیوه دسترسی به اطلاعات حسابداری و اشتراک گذاری آنها در بین افراد داخلی و خارجی را تغییر دادند. در ضمن رسانه های اجتماعی شیوه جدیدی برای ارتباط بین حسابداران و مشتریان آنها را ایجاد نمود. امروزه هدف اقدامات تکنولوژیکی این است که بیش از پیش، تغییرات اساسی را در حرفه حسابداری ایجاد کند (بلفو و تریگو ۲۰۱۳؛ دیمیترو و ماتی ۲۰۱۴).

 

     انقلاب های دیجیتالی از طریق تغییر و توسعه گسترده، تأثیرات عظیمی روی دنیای تجارت ایجاد کرده اند. به علت افزایش رشد تکنولوژیکی و نیاز به اجرای تکنولوژی های نوظهور، نهادها مجبور شده اند که خود را با روندهای جدید و آتی آشنا سازند (و با آنها مقابله کنند). اتوماسیون در حال پیشرفت بوده است تا در کسب و کارهای مرتبط همچون بخش حسابرسی ترویج شود که در آن، چهار مفهوم کلیدی که توسط کارشناسان بیان شده اند در اتوماسیون، حسابداری ابری، اینترنت اشیاء ، بلاکچین و کلان داده مهم شناخته شده اند؛ این رویکردها معرفی شدند تا در بخش حسابداری شناخته شوند و محققان نیز بر پتانسیل آنها برای ایجاد اتوماسیون در حسابداری تأکید نموده اند. حسابداران اکنون زمان کافی برای صرف کردن برای تحلیل های پیچیده تر و انجام حسابداری آماری با شایستگی بهتر برای پیش بینی وضعیت مالی شرکت دارند (ژانگ و همکارانش ۲۰۲۰).

 

     زمانی که چهار مورد از مفاهیم فوق الذکر در حجم های مختلفی از مقالات رشته حسابداری معرفی شدند فرصتی را برای قرائت الکترونیکی، تحلیل و انتقال اطلاعات ضروری برای روندهای حسابداری ایجاد کردند (ژانگ و همکارانش ۲۰۲۰؛ قسیم و خاربات ۲۰۲۰؛ مال و ییگیت باسی اغلو ۲۰۱۹). آنها زمانی که همکاری درستی با هم داشته باشند شانس زیادی برای کاهش سوابق ثبت شده دستی توسط افراد وجود خواهد داشت و یک فرد منفرد می تواند در تکنولوژی به صورت منحصر افشاء سازد که تمام سوابق ثبت شده حسابداری را آماده می کند (یووادی ۲۰۱۵). به عنوان مثال تکنولوژی بلاکچین به چند جنبه از رشته حسابداری کمک کرد. اول، چون تقریباً تمام اسناد خودکار شده اند بنابراین به راحتی می توان آنها را به سمت کاربردهای متعدد دیگر روانه کرد. دوم، تمام اعضا در تمام تراکنشات بلاکچین حق پذیرش دارند و بنابراین توانایی و قابلیت اطمینان حسابرسی افزایش می یابد. و در نهایت این سبب کاهش کلاهبرداری می شود چون تغییرات ایجاد شده در بلوک ها خیلی سخت هستند؛ در نتیجه این امر ممکن است بندرت رخ دهد و حتی اگر رخ هم دهد تمام مشارکت کنندگان می توانند متوجه ایجاد چنین تغییری شوند. منفعت دیگر چنین استفاده ای از بلاکچین این است که دو طرفی که به یک معامله کمک می کنند می توانند فاکتورها را از طریق بلاکچین مبادله کنند که این سبب سریعتر شدن روند معامله می گردد، نیازی به استفاده از کاغذ ندارد، و مانع از هر گونه سوء استفاده می شود (فانینگ و سنترز ۲۰۱۶). استفاده از این تکنولوژی نیز مانند استفاده از هر تکنولوژی جدید دیگر، مشکلات، نقاط ضعف و اثرات مضر خاص خود را دارد. یک بحث مطرح شده است که ابزارهای کافی وجود ندارد تا اطمینان حاصل کنیم که سیستم طبق هدف مورد نظر خود عمل می کند و این منجر به قابلیت اطمینان کمتر سیستم می گردد (قسیم و خاربات ۲۰۲۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا