دانلود ترجمه مقاله مقابله با چالش های مدل کسب و کار از طریق دیجیتالی شدن (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۹ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

مقابله با چالش های مدل کسب و کار در بین المللی سازی SME از طریق دیجیتالی شدن

عنوان انگلیسی مقاله:

Tackling business model challenges in SME internationalization through digitalization

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت فناوری اطلاعاتمدیریت صنعتیمدیریت کسب و کارمدیریت تکنولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Innovation & Knowledge
کلمات کلیدی کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEها) – بین المللی سازی – دیجیتالی سازی – مدل های تجاری – ارزش آفرینی – کسب ارزش
کلمات کلیدی انگلیسی SMEs – Internationalization – Digitalization – Business models – Value creation – Value capture
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ
نویسندگان Wiebke Reim – Pirjo Yli-Viitala – Juha Arrasvuori – Vinit Parida
شناسه شاپا یا ISSN ۲۴۴۴-۵۶۹X
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100199
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱۲٫۲۰۰ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۹ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۱۶۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۳۰
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۷ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱٫ مقدمه

۲٫ مواد و روش ها

۳٫ نتایج

۴٫ بحث

۵٫ نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     بسیاری از کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMEها) بر آنند تا با متنوع سازی پیشنهادهای خود که متناسب با بازارهای جهانی هستند، تجارت خود را توسعه بخشند. با وجود این، بین المللی سازی دارای پیامدهایی برای همه ی جنبه های مدل تجاری یک شرکت است. اگرچه بین المللی سازی چالش های مدل تجاری بسیاری را پیش می آورد، تحول اخیر فن آوری دیجیتال یک تسهیل کننده ی کلیدی برای بین المللی سازی و تحول تجاری کارامد از نظر منابع است؛ یک نوآوری که SMEها آن را سازگار می بینند. بنابراین، هدف از این مقاله، تحلیل این موضوع است که چگونه دیجیتالی سازی می تواند در چیره شدن بر چالش های مدل تجاری مرتبط با بین المللی سازی SME کمک کند. این مقاله بر پایه ی مطالعه ی موردی اکتشافی ۲۹ کسب وکار کوچک و متوسط استوار است که دارای یک راهبرد بین المللی سازی، و متعلق به مناطقی با جمعیت پراکنده در کشورهای فنلاند و سوئد هستند. برای تحلیل داده ها، کدهای مرتبه اول چالش های گوناگون مدل تجاری بین المللی سازی SME در موضوعات مرتبه دوم ادغام شده اند. گام پایانی تحلیل شامل تعیین ابعاد غالب و اصلی این چالش های مدل تجاری است. این مقاله چالش های مدل تجاری مرتبط با ایجاد، ارائه، و کسب ارزش در سراسر فرایند بین المللی سازی را شناسایی می کند. افرون بر این، یک چهارچوب تدوین می شود که فعالیت های دیجیتالی سازی را با چالش های مدل تجاری تطابق دهد. از آنجا که هیچ راه حل «همه منظوره ای» وجود ندارد، این مطالعه فعالیت های دیجیتالی سازی خاص را با چالش های مدل تجاری که SMEها هنگام اقدام برای فعالیت در بازارهای بین المللی رو به رو می شوند، انطباق می دهد. این یافته ها حائز اهمیت هستند چون آن ها دیجیتالی سازی را به فعالیت های اجراپذیری تفکیک می کنند که برای SMEها قابل مدیریت هستند.

 

بین المللی سازی SME
     حجم شایانی از پژوهش ها به بررسی این موضوع پرداخته اند که چگونه کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMEها) طیفی از فرصت های تعبیه شده در بازارهای بین المللی را شناسایی و مورد بهره برداری قرار می دهند (لو و بیمیش، ۲۰۰۱). کالوف و بیمیش (۱۹۹۵) بین المللی سازی را به عنوان فرایند تطبیق دهی یک شرکت (شامل راهبرد، ساختار و منابع آن) به منظور فعالیت بین المللی تعریف کرده اند. در این تعریف، نه تنها پویایی و سرشت انقلابی بین المللی سازی لحاظ می شود بلکه جنبه های رفتاری و اقتصادی نیز در نظر گرفته می شوند. فعالیت در بازار بین-المللی فرصت های بسیاری در اختیار SMEها قرار می دهد، مانند دسترسی به بازارهای بزرگ تر، دسترسی به مزایای فن آورانه، ارتقای سطح فنی، کاهش ریسک، و دسترسی به مالیه (بردلی، می یر و گائو، ۲۰۰۶؛ سونیلا، ۲۰۱۹).

 

     مدیران و کارآفرینان می کوشند تا فرصت های موجود در بازارهای بین المللی را شناسایی کنند و از دسترسی به این بازارهای جهانی به عنوان یک ابزار راهبردی برای ارتقای رقابت پذیری و رشد تجاری خود بهره گیرند. مایه ی شگفتی نیست که عوامل اساسی در موفقیت بین المللی SMEها دارای اهمیت بالایی هم برای پژوهشگران و هم برای مالکان کسب وکار هستند (لاو و روپر، ۲۰۱۵؛ اورروبلات، پالاسیوس-مارکز و گارزون، ۲۰۲۰). زاهور، التباع، خان و وود (۲۰۲۰) پیشایندهای کلیدی را تحلیل کرده اند—به بیان دیگر، عواملی که زمینه سازی موفقیت بین-المللی SMEها هستند. بر پایه ی مصاحبه ی آنان، کاردانی کارآفرینانه، همکاری بینافردی یا بیناسازمانی، تعبیه-سازی رابطه ای، همکاری افقی یا عمودی، عدم قطعیت محیطی، و سرمایه ی سازمانی به عنوان پیشایندهای موفقیت بین المللی شناخته شدند. در اینجا، فعالیت های همیارانه همچون حاکمیت، سازوکار ها، قابلیت های مدیریت همکاری، و سرریز دانش، ممکن است به عنوان منشأ اصلی مزیت رقابتی عمل کنند و به عنوان عوامل میانجی و واسطه میان پیشایندها و موفقیت بین المللی SMEها ایفای نقش نمایند (ریم، اسجودین و پاریدا، ۲۰۱۹).

 

     بین المللی سازی SME در معرض چالش های محدودکننده ی متداولی است، مانند محدودیت منابع انسانی، مالی، و اطلاعاتی (روجرز، ۱۹۹۰؛ ولش و وایت، ۱۹۸۱)، فقدان مشروعیت در خارج (ساپینزا، اوتیو، جورج و زهرا، ۲۰۰۶)، و محدودیت های انعطاف پذیری کوتاه مدت (بردلی و همکاران، ۲۰۰۶). از همین رو، پایگاه منابع ضعیف شرکت احتمالاً تصمیم برای وارد شدن به بازارهای بین المللی را به طور ویژه ای برای یک مدیر یا یک کارآفرین چالش آمیز می کند. به رغم نقش استوار SMEها در توسعه ی اقتصادی و نقشی که کشورهای در حال توسعه در رشد تجارت جهانی ایفا می کنند، مطالعات اندکی درباره ی کوشش های بین المللی سازی انجام شده است (اشمیت و همکاران، ۲۰۲۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا