دانلود ترجمه مقاله شیوع و عوامل مرتبط با افسردگی، تشویش و استرس در بیماران مبتلا به بیماری کروناویروس (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۶ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

شیوع و عوامل مرتبط با افسردگی، تشویش و استرس در بیماران مبتلا به بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (COVID-19) در هرات، افغانستان

عنوان انگلیسی مقاله:

Prevalence and associated factors of depression, anxiety and stress among coronavirus disease 2019 (COVID-19) patients in Herat, Afghanistan

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسیپزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینیاپیدمیولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Global Health Journal
کلمات کلیدی افسردگیاضطراباسترسبیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (COVID-19) – هرات – افغانستان
کلمات کلیدی انگلیسی Depression – Anxiety – Stress – Coronavirus disease 2019 (COVID-19) – Herat – Afghanistan
نویسندگان Aziz-ur-Rahman Niazi – Mina Alekozay – Abdul Fattah Najm
شناسه شاپا یا ISSN ۲۴۱۴-۶۴۴۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.glohj.2022.02.001
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۱۳
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۵ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- روش ها

۳- نتایج

۴- بحث

۵- نتیجه‌گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     اهداف: پاندمی (همه‌گیری) بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ (COVID-19) فشار روانی زیادی در بین تمام مردم دنیا به همراه داشته است. هدف این مطالعه ارزیابی شیوع افسردگی، اضطراب و استرس در بین بیماران COVID-19 و شناسایی فاکتورهای وابسته در استان هرات افغانستان میباشد.

روشها: این مطالعه مقطعی بر روی ۴۵۹ بیمار بستری در بیمارستان از ماه می تا ستامبر ۲۰۲۱ انجام شده است. داده‌های مطالعه با یک پرسشنامه ساختاریافته درباره مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس جمع‌آوری شده‌اند که برای نسخه زبان فارسی دَری معتبر بودند. تست کای-اسکوئر برای آنالیز همبستگی بین شیوع اختلالات روانی و فاکتورهای وابسته به آن استفاده شد.

نتایج: میانگین سن شرکت‌کنندگان ۰۵/۳۵ بود که ۹/۵۱ % (۴۵۹/۲۳۸) مرد و ۱/۸۴ % (۴۵۹/۳۸۶) از شرکت‌کنندگان متاهل بودند. نمرات متوسط افسردگی، اضطراب و استرس به ترتیب ۰/۵، ۰/۸ و ۰/۱۰ بدست آمدند. جنسیت، شرایط بهداشت عمومی، وضعیت تغذیه، تظاهرات بالینی COVID-19 و بیماریهای زمینه‌ای همایند (بجز دیابت و فشار خون بالا)، بطورمعناداری با اختلالات روانی مرتبط بودند؛ درحالیکه رابطه بین وضعیت تاهل و این اختلالات روانی معنادار نبود. همچنین یک اختلاف عمده و معنادار در میزان اضطراب بین کارکنان بخش سلامت و سایر پاسخدهنده‌ها مشاهده گردید.

نتیجه‌گیری: این مطالعه، اولین مطالعه‌ای است که شیوع بالای افسردگی، اضطراب و استرس در بین بیماران COVID-19 در هرات را گزارش میکند، که بطورکلی تاثیر منفی بر سلامت روانی را در بیماران COVID-19 نشان میدهد و نیاز به مداخلات فوری و مقتضی جهت ارتقای سلامت روانی افراد در پاندمی را مشخص میسازد.

روش ها

۲٫۱- طرح مطالعه: این مطالعه مقطعی از آندسته بیماران COVID-19 استفاده میکند که از ماه می تا سپتامبر ۲۰۲۱ به بیمارستان COVID-19 شهید بسیم در هرات مراجعه کرده‌اند. این بیمارستان خدمات مراقبت سه‌گانه COVID-19 برای ساکنین شهر هرات ارائه میدهد.

۲٫۲- معیارهای شایستگی و شرکت‌کنندگان: معیارهای شایستگی عبارتند از: ۱) صحبت به زبان دری؛ ۲) زندگی در هرات؛ ۳) مثبت بودن تست واکنش زنجیری پلیمراز. درمجموع ۴۵۹ بیمار COVID-19 در سنین ۸۰-۱۸ سال و بستری شده در بیمارستان COVID-19 شهید بسیم در این مطالعه درنظر گرفته شدند.

۲٫۳- ملاحظات اخلاقی: کمیته اخلاقیات انسانی دانشگاه هرات، پروتکل مطالعه (شماره مجوز #۲۰۰۲۲۱) را تصویب نمود. قبل از مصاحبه و اکتساب داده، رضایت آگاهانه مکتوبی از بیماران اخذ گردید. حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات در تمام مطالعه رعایت گردید.

۲٫۴- ابزار کاوش: داده‌های اجتماعی-جمعیت‌شناختی از جمله جنسیت، سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، اشتغال، وضعیت اقتصادی خود-ادراک‌شده پاسخدهنده‌ها، وضعیت تغذیه و بهداشت عمومی همراه با تظاهرات بالینی و وجود بیماریهای همایند زمینه‌ای توسط یک روانپزشک در بیمارستان COVID-19 شهید بسیم با استفاده از یک پرسشنامه ساختاریافته کاغذی جمع‌آوری گردید. پرسشنامه مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS) در این مطالعه استفاده شد ۳۰ زیرا این پرسشنامه اخیراً برای ارزیابی پاسخهای روانشناختی درطی پاندمی COVID-19 در بسیاری از کشورها از جمله چین، اسپانیا، USA، لهستان، ایران، فیلیپین، و ویتنام مورد استفاده قرار گرفته بود ۳۱-۳۶٫ پرسشنامه DASS، نسخه‌ ۴۲-آیتمی تایید شده و ترجمه شده به زبان دری محسوب میشد. هر آیتم با یک مقیاس ۴ نقطه‌ای از ۰ تا ۳ درجه‌بندی شده بود که درجه صفر بر “این گزینه برای من کاربرد ندارد” و درجه ۳ بر “این گزینه برای من بسیار صدق میکند” دلالت داشتند. نمرات هر زیرمقیاس ازطریق جمع‌زدن نمرات تمام آیتمهای زیرمقیاس مربوطه محاسبه گردیدند. بنابراین بالاترین نمره ممکن برای هر زیرمقیاس افسردگی، اضطراب و استرس، نمره ۴۲ بود. زمانیکه نمرات بیماران به ترتیب برای افسردگی در باز ۷-۰، برای اضطراب در بازه ۴-۰ و برای استرس دربازه ۱۰-۰ بدست می‌آمد این بیماران را نرمال میگفتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا