دانلود ترجمه مقاله اثر هیجانات محیطی بر کنترل بازدارنده در کودکان (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر هیجانات محیطی بر کنترل بازدارنده در کودکان

عنوان انگلیسی مقاله:

The influence of peripheral emotions on inhibitory control among children

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
چاپ شده در مجله (ژورنال) Acta Psychologica
کلمات کلیدی کارکرد اجرایی – وظیفه کنترل بازداری – تنظیم شناختی-هیجانی – کودکان دبستانی
کلمات کلیدی انگلیسی Executive function – Inhibitory control task – Cognitive emotional regulation – Primary school children
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Sophia Czapka – John W. Schwieter – Julia Festman
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۰۱-۶۹۱۸
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103507
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۹۷۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۷۳۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۸۸۱
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۱ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱- مقدمه
۲- پیوند میان کنترل شناختی و پردازش هیجان
۳- هیجان منفی در برابر هیجان مثبت
۴- هیجان کانونی در برابر هیجان پیرامونی
۵- توالی همسازی
۶- مطالعه ی کنونی
۷- روش
۸- نتایج
۹- بحث
۱۰- محدودیت ها و مطالعات آینده
۱۱- نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     در این مطالعه، ما برهمکنش شناختی-هیجانی را از طریق سنجیدن اثرات رقابت اجرایی (پسوآ، ۲۰۱۳) بررسی کردیم، یعنی چگونه کنترل بازداری هنگام مواجهه با اطلاعات هیجانی تحت تأثیر قرار می گیرد. ۶۳ کودک (۸ تا ۹ ساله) در یک وظیفه ی بازداری (وظیفه ی محوری) که با شکلک های شاد، غمگین و خنثی (بی حالت) همراه بود (و به-صورت پیرامونی نمایش داده شدند) شرکت کردند. اثرات مداخله در وظیفه ی اصلی در مورد سرعت و صحت مشاهده شد، اما در کل، این اثرات به وسیله ی شکلک های پیرامونی تعدیل نشدند، امری که دلالت بر آن دارد که پردازش وظیفه ی اصلی از ظرفیت محدود آن فراتر رفت چنان که مداخله ی مربوط به اطلاعات پیرامونی نامرتبط با وظیفه پدیدار نشد (پسوآ، ۲۰۱۳). تحلیل های بیش تر آشکار کرد که ابعاد اثرات مداخله به ترتیبِ شرایط همسازی بستگی داشت: هنگامی که شرایط ناهمساز پیش از شرایط همسازی قرار می گرفتند، مداخله ی بیش تری رخ داد. این اثر در شرایط غمگینی کوچک تر بود، به ویژه در آغاز آزمایش. این یافته ها دلالت بر آن دارد که ادراک پایین به بالای اطلاعات هیجانی نامرتبط با وظیفه زمانی بر فرایند بالای به پایینِ کنترل در میان کودکان در شرایط غمگینی که نیازهای پردازش به طور ویژه ای زیاد بود، تأثیر گذاشت. ما بحث خواهیم کرد که آیا برجستگی و قدرت محرک های هیجانی و نیز نیازهای وظیفه، ویژگی هایی قطعی هستند که قدرت این رابطه را تعدیل می کنند یا خیر.

 

پیوند میان کنترل شناختی و پردازش هیجان

     هم تبیین های سنتیِ کنترل بازداری (نورمن و شالیس، ۱۹۸۶) و نظریه های متأخر همچون تبیین پایش تعارض که شامل سامانه ای است که تعارض در طی پردازش اطلاعات را پایش می کند (بوتوینیک و همکاران، ۲۰۰۱)، دلالت بر آن دارند که کنترل بالا به پایینِ محض به این منظور تنظیم می شود تا تعارض های ادراکی را حل و فصل کند. به تازگی اشاره شده است که پایش تعارض بر پایه ی یادگیری تقویتی استوار است (برای مرور، بنگرید به آبن و همکاران، ۲۰۱۷؛ چیو و ایگنر، ۲۰۱۹). به ویژه، باور بر این است که کنترل برخاسته از فرایندهای یادگیریِ تداعی است که مسئول نظارت بر فرایندهایی همچون بازنمایی هدف و توجه هستند. جنبه ی یادگیری از کنترل شناختی استدلال می کند که کنترل شناختی می تواند توسط پردازش پایین به بالای محرک هایی متأثر شود که از اهداف پیشین یا محیط های توجهی آموخته شده اند (مقایسه شود با آوا و همکاران، ۲۰۱۲) و از همین رو آن ها را به عنوان فرایندهای وابسته به هم تعبیر می کند.

 

     یک روش بررسی برهمکنش میان پردازش بالا به پایین و پایین به بالا در کنترل شناختی از طریق افزودن پردازش هیجان ها در طراحی های آزمایشی است (پسوآ، ۲۰۱۷). تولید هیجان پایین به بالا، یک نمای محرک محور از پردازش هیجان است که به «برانگیختن هیجان از طریق ارائه ی یک محرک اشاره دارد که تصور می شود دارای ویژگی های فیزیکی ساده ای است که به طور ذاتی هیجانی هستند» (مک رای و همکاران، ۲۰۱۲، صص. ۲۵۴-۲۵۳). چهره ی انسان ها که خشم و شادمانی را ابراز می کنند به طور بیولوژیکی به ترتیب متمایل به محرک های منفی و مثبت قلمداد شده اند (بار و نیتا، ۲۰۰۷؛ اومان و مینکا، ۲۰۰۱). اگرچه هیجان و شناخت به طور سنتی به عنوان فرایندهای جداگانه ای قلمداد شده اند، شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر این که آن ها دارای یک رابطه ی پیچیده هستند (چیو و براور، ۲۰۱۱؛ داماسیو، ۱۹۹۴؛ دریسباخ و فیشر، ۲۰۱۲؛ دریسباخ و فیشر، ۲۰۱۵؛ دریسباخ و گوشکی، ۲۰۰۴؛ گوشکی و بولتی، ۲۰۱۴؛ مولر، ۲-۱۱؛ بنگرید به پسوا، ۲۰۱۳ برای مرور)، که بخشی از آن به دلیل همان مناطق در مغز است که در هم هیجان و هم در شناخت دخیل هستند (برای نمونه، آمیگدالا، قشر پیش پیشانی میانی؛ برای دیدن یک مرور، بنگرید به گسوآ). بخشی از این رابطه همچنین از این حقیقت ناشی می شود که فعال سازی و دسترسی به هیجان یک رویه ی خودکار و ناخودآگاه است.

 

     طبق چهارچوب مفهومی پسوآ، مدل رقابت دوگانه، ادراک بصری و کارکردهای اجرایی به عنوان فرایندهایی با ظرفیت محدود تلقی می¬شوند و دارای منابع ذهنی مشترک هستند؛ از همین رو، مدیریت کردن تعارض ادراکی ممکن است مواجهه¬ی همزمان با بازداری را پیچیده کند (برای نمونه، پسوآ، ۲۰۱۳). در سطح ادراکی، تصور می-شود که اقلامی با محتوای هیجانی، منابع پردازش را منحرف می¬کنند، برجستگی را افزایش می¬دهند، و بدین وسیله عملکرد وظیفه را متأثر می¬کنند. اگرچه پردازش محرک¬های آکنده از هیجان به طریق گوناگون اولویت¬بندی می¬شوند، اما مستقل از توجه نیست، بلکه در بسیاری از بافت¬ها به منابع بستگی دارد. به عبارت دیگر، پردازش هیجان با شناخت مرتبط است چون دستکاری یک عنصر در عملکرد دیگری تأثیر می¬گذارد و برعکس (پسوآ، ۲۰۱۳).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا