دانلود ترجمه مقاله والدین خشن و رفتار پرخاشگرانه کودکان (ام دی پی آی ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ام دی پی آی در ۱۳ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

والدین خشن و رفتار پرخاشگرانه کودکان: یک مدل میانجیگری تعدیل شده

عنوان انگلیسی مقاله:

Harsh Parenting and Children’s Aggressive Behavior: A Moderated Mediation Model

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینی کودک و نوجوانروانشناسی تربیتی
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Environmental Research and Public Health
کلمات کلیدی فرزندپروری مستبدانه – رفتار پرخاشگرانه – باورهای هنجاری درباره پرخاشگری – خودکارامدی عاطفی تنظیمی – مدل یکپارچه فرایندهای عاطفی و شناخت
کلمات کلیدی انگلیسی harsh parenting – aggressive behavior – normative beliefs about aggression – regulatory emotional self-efficacy – integrated model of emotion processes and cognition
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Bowen Liu – Yuhua Yang – Jie Geng – Tingting Cai – Mengjuan Zhu – Tao Chen and Jinjing Xiang
شناسه شاپا یا ISSN ۱۶۶۰-۴۶۰۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.3390/ijerph19042403
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۴٫۵۳۶ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۳۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۸۱۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد  
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس  رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۸۶۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت MDPI
نشریه ام دی پی آی – MDPI

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۱ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- مواد و روش ها

۳- نتایج

۴- بحث

۵- نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

      فرزندپروری مستبدانه و تأثیر آن بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است، اما مطالعات اندکی به بررسی نقش فرایند عاطفی پرداخته اند. این مطالعه بر آن است تا رابطه ی میان فرزندپروری مستبدانه، رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان، باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری، و خوکارامدی عاطفی تنظیمی را در کنار سازوکار برهمنکش آن ها بررسی کند. نمونه ای شامل ۲۳۵ دانش آموز سال های آخر دبستان در بیجینگ چین به عنوان شرکت کننده با استفاده از مقیاس فرزندپروری مستبدانه، مقیاس باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری، پرسشنامه ی پرخاشگری بوس-وارن، و مقیاس خودکارامدی عاطفی تنظیمی به کار گرفته شدند. نتایج دلالت بر آن داشت که: ۱) فرزندپروری مستبدانه دارای تأثیر پیش بینی کننده ی مثبت معنی داری بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان پس از کنترل کردن جنسیت است؛ ۲) باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری فرزندان نقش میانجی را میان فرزندپروری مستبدانه و رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان ایفا می کند؛ و ۳) خودکارامدی عاطفی تنظیمی دارای تأثیرات تعدیل کننده هم بر مدل میانجی باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری فرزندان و هم در مدل پیش-بینی کننده ی مستقیم فرزندپروری مستبدانه بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان است. نتایج نه تنها برای درک رابطه ی میان فرزندپروری مستبدانه و رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان از منظر یک مدل یکپارچه ی فرایندهای عاطفی و شناخت سودمند هستند، بلکه روش عملی تازه ای برای پیشگیری و مداخله در رفتار پیشگیرانه ی فرزندان در آینده فراهم می-آورد.


نقش میانجی¬گرایانه¬ی باورهای هنجاری و پرخاشگری

     باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری به این موضوع اشاره دارد که افراد تا چه میزان گمان می¬کنند که پرخاشگری یک رفتار اجتماعی معقول و پذیرفتنی است. این رفتارها را می¬توان به دو دسته¬ی باورهای هنجاری عمومی و باورهای هنجاری موقعیتی تقسیم کرد. باورهای هنجاری عمومی درباره¬ی پرخاشگری بر این پایه استوار هستند که «به¬طور کلی، زدنِ افراد کار خوبی است. این حق من است.». در حالی که باورهای هنجاری موقعیتی درباره¬ی پرخاشگری بر این پایه استوار هستند که «اگر کسی من را اول زد، من هم او را خواهم زد» [۱۷]. سبک فرزندپروری می¬تواند مستقیماً یا به¬طور غیرمستقیمی بر درونی¬سازی هنجارهای رفتار اجتماعی توسط فرزندان تأثیر بگذارد [۱۸]. مدل پرخاشگری عمومی همچنین اشاره می¬کند که مواجهه¬ی بلندمدت با یک محیط خشن، شناخت پرخاشگری فرد را بهبود خواهد داد، و رفتار پرخاشگرانه را به عنوان ابزار معقولی برای حل و فصل نزاع¬ها قلمداد خواهد کرد، و بدین ترتیب باورهای هنجاری والایی درباره¬ی پرخاشگری استوار می¬کند و تولید رفتار پرخاشگرانه را آسان¬تر می¬سازد [۱۹]. به¬طور خلاصه، فرزندپروری مستبدانه راهبردهای عاطفی و رفتاریِ معقولی را برای افراد نشان نمی¬دهد. این امر می¬تواند منجر به اختلال¬های عاطفی و تکانه¬های رفتاری شود، سوگیری¬های شناختی اجتماعی پرخاشگرانه را انتقال دهد، مسائل درونی¬سازی و برونی¬سازی را افزایش دهد، و شناخت منفی از جهان واقعی ایجاد کند. بنابراین، فرزندپروری مستبدانه می¬تواند به¬طور مثبتی باورهای هنجاری فرزندان درباره¬ی پرخاشگری را پیش¬بینی کند.

 

     در عین حال، باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری یک پیش¬بینی¬کننده¬ی مهم از رفتار پرخاشگرانه هستند. بر پایه¬ی این مدل پردازش اطلاعات از شکل¬گیری پرخاشگری، باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری می¬توانند بر انتخاب رفتاری فرزندان تأثیر بگذارد، و به فرزندان کمک کنند تا رفتار پرخاشگرانه را با یکسری معیار درونی یا بیرونی مدیریت کنند [۱۷، ۲۰]. پردازش اطلاعات اجتماعی (SIP) همچنین یادآوری می¬شود که باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری این موضوع که آیا افراد رفتار پرخاشگری را بروز می¬دهند و تکرار رفتار پرخاشگرانه را از یک منظر شناختی کنترل می¬کنند، را تنظیم خواهد کرد [۲۱]. باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری به شکل مثبتی با رفتار پرخاشگرانه¬ی واقعی همبستگی دارند [۲۲]. فرزندانی که بیش¬تر با پرخاشگری غیرمستقیم همسویی دارند دارای پرخاشگری غیرمستقیم بالاتری در خوداظهاری¬ها هستند [۲۳]. این موضوع همچنین دارای تأثیر دیرپایی است. به عبارت دیگر، فرزندان ممکن است از طریق مشاهده و یادگیری سبک فرزندپروری مستبدانه¬ی والدین خود، باروهای هنجاری والاتری درباره¬ی پرخاشگری ایجاد کنند، و این باورها بیش از پیش بر رفتار پرخاشگرانه¬ی آنان تأثیر خواهد گذاشت، امری که آشکار می¬کند که این یک موضوع مهم در شناخت فرزندان است. بنابراین، این مطالعه این فرضیه را پیش می¬نهد که باورهای هنجاری درباره¬ی پرخاشگری یک نقش میانجی را میان فرزندپروری مستبدانه و رفتار پرخاشگرانه¬ی فرزندان ایفا می¬کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا