دانلود ترجمه مقاله بلاک چین ترکیبی در اینترنت اشیا برای حفظ حریم خصوصی و امنیت (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۳ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

یک روش بلاک چین ترکیبی در اینترنت اشیا (IOT) برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در شبکه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین

عنوان انگلیسی مقاله:

A hybrid blockchain method in internet of things for privacy and security in unmanned aerial vehicles network

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی کامپیوترمهندسی صنایعفناوری اطلاعاتفناوری اطلاعات و ارتباطات
گرایش های مرتبط با این مقاله اینترنت و شبکه های گستردههوش مصنوعیبرنامه ریزی و تحلیل سیستم هاکاربردهای ICT
چاپ شده در مجله (ژورنال) Computers and Electrical Engineering
کلمات کلیدی بلاک چینحریم خصوصیاینترنت اشیا – وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین – امنیت – کیفیت صنعت
کلمات کلیدی انگلیسی Blockchain – Privacy – Internet of Things – Unmanned Aerial Vehicles – Security – Industry quality
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Emad H. Abualsauod
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۴۵-۷۹۰۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.compeleceng.2022.107847
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۴٫۸۸۵ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۷۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۱۱۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۸۶۳
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۷ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱. مقدمه

۲. تحقیقات مرتبط

۳. مطالب و روش ها

۴. تحلیل و بحث تطبیقی

۵. چالش های تحقیقاتی آینده

نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV)  در کاربردهای مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، پزشکی، کنترل ترافیک، نظامی و صنعت پتانسیل زیادی دارند. UAV ها در ارتباط با اینترنت اشیا (IOT) مستقر می شوند تا گیرنده ها یا کاربران نهایی را در پایان ارائه خدمات اینترنت اشیا تسهیل کنند که منجر به حوزه تحقیقاتی جدیدی میشود. هدف این تحقیق تحلیل و دسته بندی تحقیقات پیشین در مورد چارچوب‌های اینترنت اشیای (IOT) UAV ها و شناسایی راه حل های چالش های مربوط به امنیت کلی مانند حریم خصوصی چارچوب‌ها است. در این مقاله، راه حل بهینه برای چالش های مختلف امنیتی و قابلیت اطمینان در کاربردهای اینترنت اشیا مبتنی بر UAV با استفاده از ترکیب چندین روش که بر اساس فناوری های بلاک چین ترکیب می شوند، ارائه شده است. این نتایج بر روی پارامترهای مختلف مانند برنامه کمکی سیستم کلی، دقت، تاخیر و زمان پردازش به دست می آیند و مقایسه می شوند. نتایج روش شناسی پیشنهادی این بهبود را مشخص می‌کند و جهت های تحقیقاتی جدیدی برای آینده ارائه می دهد.

 

فناوری های استفاده شده در اینترنت اشیا
     بخش اصلی فناوری های مربوط به اینترنت اشیا، شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، بارکد، وای فای، شبکه های بیسیم، پروتکل اینترنت (IP)، zigbee، کد محصول الکترونیکی (EPG)، بلوتوث، محرک ها، ارتباطات میدان نزدیک (NFC)، شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، هوش مصنوعی (AI)، رایانش ابری و غیره هستند. RFID مبنای اینترنت اشیا است و نقش بسیار مهمی در هنگام ترکیب با UAV ها ایفا می کند. چنین فناوری هایی، اطلاعات اشیای دارای برچسب را از اینترنت مشابه با RFID خاص کشف می کنند و اشیا (اشیای فیزیکی) را به دنیای سایبری از طریق فناوری های مختلف برچسب‌گذاری مانند RFID، بارکد و NFC، متصل می کنند. بارکد یک فناوری است که اعداد و حروف الفبا را با استفاده از میله ها و فضاها کد گذاری می کند. وای فای با سیگنال های بیسیم با دستگاه ها ارتباط برقرار می کند، در حالیکه بلوتوث فناوری ارتباطی بیسیم با برد کوتاه است. ZigBee یک پروتکل است که ویژگی های شبکه های حسگر بی سیم را ارتقا می دهد. ارتباطات میدان نزدیک (NFC) یک فناوری بیسیم با برد کوتاه است که امکان مقدارهی شهودی از شبکه های بی سیم را فراهم می کند. بکاراندازنده (محرک)، یک مولفه سیستم مکانیکی است که حرکات را هدایت می کند. شبکه های حسگر بی سیم دستگاه هایی هستند که از یک پیوند بی سیم برای ارتباط داده های جمع آوری شده استفاده میکنند. هوش مصنوعی یک فناوری نرم افزاری است که هوش انسان را توسط ماشین ها به ویژه کامپیوتر ها شبیه سازی میکند. رایانش ابری یک سیستم ذخیره سازی با دسترسی از راه دور است. UAVها قادر به خواندن این بارکدها هستند و RFID قادر به ارتباط با دستگاههای حسگرانه با ایجاد شبکه های حسگر بی سیم هستند. اما چنین پیوند های ارتباطی تهدیدات مرتبط با حملات سایبری مانند پارازیت، ربودن و مسمومیت گره ها را نیز به همراه دارند.

 

     در عصر حاضر، امنیت یکی از مهمترین مباحث اقتصادی و اجتماعی است که نه تنها بر افراد تاثیر می گذارد بلکه همچنین بر نهادها و موسسات دولتی و کسب و کارها نیز تاثیر می گذارد. موضوع این است که چگونه دستگاه های اینترنت اشیای UAVها نسبت به حملات سایبری محافظت می شوند، به همین دلیل امنیت به عنوان بهترین گزینه مطرح می شود. امنیت، محافظت از سیستم شبکه در مقابل خرابی نرم افزاری یا سخت افزاری است.

 

     محبوبیت دستگاه های اینترنت اشیا به سرعت در حال افزایش است و اینترنت اشیا به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزانه افراد تبدیل شده اند. گجت های اینترنت اشیا در آینده بسیار گسترده خواهند بود و افراد قادر نیستند که زندگی بدون آنها را تصور کنند. تعداد زیادی از دستگاه های اینترنت اشیا به اینترنت متصل می شوند و میزان زیادی از داده ها منتقل می شوند و آنها را در معرض تهدیدات امنیتی قرار می دهند. در نتیجه، یادگیری حفاظت بر اساس اقدام متقابل در مقابل جرایم یک نیاز ضروری است. در نتیجه، امنیت به عنوان یک مسئله مهم تلقی می‌شود که ممکن است از طریق تلاش های هماهنگ در تمام سطوح بررسی شود. پیشرفت های فناورانه انقلابی تحویل دهنده های اینترنت اشیا، زندگی روزانه افراد را برای آنها آسان تر و راحت تر می سازد. معیارهای امنیت سنتی در حفاظت از زیرساخت اینترنت اشیا بی اثر خواهد بود. در حال حاضر، یک پروتکل سازگار برای دفاع از اینترنت اشیا و معیارهای امنیتی پیشرفته سفت و سخت مورد نیاز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا