دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین استراتژی های منابع انسانی و عملکرد سازمانی بر اساس کارت امتیازی متوازن (BMC 2022)

 

 

این مقاله انگلیسی در نشریه BMC در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ارتباط بین استراتژی های منابع انسانی و عملکرد سازمانی بر اساس کارت امتیازی متوازن در یک بیمارستان دولتی ایران: یک مطالعه مقطعی

عنوان انگلیسی مقاله:

Relationship between human resources strategies and organizational performance based on the balanced scorecard in a public hospital in Iran: a cross-sectional study

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه BMC
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه با فرمت pdf
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملکرد، مدیریت استراتژیک، مدیریت دولتی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Health Services Research
کلمات کلیدی استراتژی های منابع انسانی، منابع انسانی، عملکرد سازمانی، کارت امتیازی متوازن، بیمارستان، کارکنان بیمارستان، ایران
کلمات کلیدی انگلیسی Human resources strategies – Human resources – Organizational performance – Balanced scorecard – Hospital – Hospital Staf – Iran
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ – Master ISC
نویسندگان Ebrahim Nafari – Behrooz Rezaei
شناسه شاپا یا ISSN ۱۴۷۲-۶۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1186/s12913-022-07767-z
لینک سایت مرجع https://bmchealthservres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12913-022-07767-z
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۲٫۵۱۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۱۰ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۰۹۸ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۷۱۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۸ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه و پیشینه

روش تحقیق

طرح تحقیق، زمینه و نمونه مطالعه

ابزار جمع آوری داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

نتایج

بحث

نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     زمینه تحقیق: امروزه بیمارستان ها با توجه به پیچیدگی محیط و تغییرات سریع صنعت سلامت، لازم است؛ تا با بهینه سازی عملکرد سازمانی خود برای کسب مزیت رقابتی تلاش کنند. مدیریت مؤثر منابع انسانی با استفاده از استراتژی های های مناسب، می تواند مسیر رسیدن به مزیت رقابتی را هموار نماید. این مطالعه به بررسی ارتباط بین استراتژی های منابع انسانی و عملکرد سازمانی بر اساس کارت امتیازی متوازن پرداخته است.
روش تحقیق: کارکنان بخش بالینی و اداری واجد شرایط شاغل در یکی از بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان، در یک مطالعه مقطعی شرکت داده شدند (n= 200). جمع آوری داده ها نیز با استفاده از دو پرسشنامه خود گزارشی در ماه جولای ۲۰۱۸ انجام شد. پرسشنامه اصلی دارای ۳۲ گویه است، که استراتژی های منابع انسانی (شامل هفت نوع استراتژی) و عملکرد سازمانی را بر اساس رویکرد کارت امتیازی متوازن مورد سنجش قرار داده است. سپس داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS/21 و توسط ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل گرفت (۰۵/۰> p).
نتایج: در این تحقیق ۱۵۴ پرسشنامه تکمیل و دریافت شد (نرخ بازگشت= ۷۷%). با ارزیابی استراتژی های منابع انسانی و عملکرد سازمانی در سطح متوسط، دریافتیم که همبستگی مثبت و معناداری بین استراتژی های منابع انسانی و عملکرد سازمانی وجود دارد (۷۳/۰=r و ۰۰۱/۰=p). از سویی، بین عملکرد سازمانی و استراتژی های منابع انسانی در دیدگاه رشد و یادگیری همبستگی قوی موجود می باشد (۰۰۱/۰p=، ۶۶۹/۰r=)، ولی این دو متغیر در دیدگاه مالی کمترین همبستگی را با هم داشته اند (۰۰۱/۰p=، ۴۵۵/۰r=). نتایج تحليل رگرسيون چند متغيره نیز برآورد نمود؛ که همه انواع استراتژی ها بر عملکرد سازمانی تأثیرگذار بوده اند (۹۹۷/۰ADJ.R2= ، ۹۹۷/۰R2=، ۹۹۸/۰R=). استراتژی آموزش و توسعه کارکنان (بتا=۲۶۵/۰، ۰۰۱/۰p=)، استراتژی پاداش و جبران خدمت کارکنان (بتا =۲۱۲/۰، ۰۰۱/۰p=) و استراتژی استخدام (بتا= ۲۰۸/۰، ۰۰۱/۰p=) به ترتیب دارای بیشترین تأثیر بر عملکرد سازمانی بوده اند.
نتیجه‌گیری: برای مدیران بیمارستان ضرورت دارد؛ تا بهینه سازی عملکرد (به‌ویژه در دیدگاه‌های غیرمالی)، و تدوین استراتژی‌های منابع انسانی (به‌ویژه استراتژی آموزش و توسعه کارکنان، استراتژی پاداش و جبران خدمت کارکنان) را در دستور کار خود قرار دهند. نتایج این پژوهش می‌تواند برای توسعه عملکرد بیمارستان ها در موارد مشابه مفید واقع شود.

 

روش تحقیق
     این تحقیق در یک بیمارستان دولتی واقع در اصفهان، و توسط مطالعه ای- مقطعی انجام شد. کل کارکنان واجد شرایط بیمارستان در این تحقیق شرکت نمودند. داده ها از طریق دو پرسشنامه فارسی در جولای ۲۰۱۸ جمع آوری شد. جامعه آماری اعم از تمام کارکنان بالینی و اداری بیمارستان (۲۵۰N=) بود. برای تحقیق از کارمندان تمام وقت، دارای سابقه کاری بیش از یک سال، و نیز افراد با مدرک کاردانی یا بالاتر که رضایت کامل برای پاسخگویی داشتند، استفاده شد (۲۰۰n = ). پرسشنامه های تکمیل نشده حذف، سپس به تجزیه و تحلیل ۱۵۴پرسشنامه پرداخته شد.

 

ابزار جمع آوری داده ها
     در این پژوهش ۲ پرسشنامه فارسی (با نسخه چاپی) به افراد شرکت کننده داده شد، که با روش خود گزارشی پاسخ دادند. پرسشنامه اول، به سئوالات جمعیت شناختی اختصاص داشت، و اطلاعات شخصی افراد مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کار و نوع شغل را مد نظر قرار داده بود. پرسشنامه دوم شامل ۳۲ سئوال بود، که نظر کارکنان را در مورد HRS و OP بر اساس BSC ارزیابی می کرد، و از مقیاس لیکرت ۵ درجه ای (از خیلی کم=۱ تا خیلی زیاد=۵) استفاده شده بود. استراتژی های منابع انسانی (HRS)، توسط هفت بعد اعم از: مدیریت عملکرد (۴ مورد)، آموزش و توسعه کارکنان (۸ مورد)، پاداش کارکنان و پاداش (۴ مورد)، استخدام (۴ مورد)، فرصت های برابر (۴ مورد)، روابط کارکنان (۴ مورد) و برنامه های کاری انعطاف پذیر (۴ مورد)، ارزیابی شده بود. سئوالات مربوط به عملکرد سازمانی بر اساس کارت امتیازی متوازن و دیدگاه کاپلان و نورتون (۱۹۹۶) توسط چهار دیدگاه؛ دیدگاه مشتری (۸ مورد)، دیدگاه مالی (۸ مورد)، دیدگاه فرآیند کسب و کار داخلی (۸ مورد) و دیدگاه یادگیری و رشد (۸ مورد)، اندازه گیری شده است [۲۷ -۲۵ ,۱۳]. طبقه بندی سئوال های پرسشنامه بر طبق متغیرهای مورد مطالعه در جدول (۱) آمده است. برای نمونه، سئوالات ۱۶-۱۳ جهت سنجش تأثیر استراتژی استخدام بر روی عملکرد بر اساس چهار دیدگاه کارت امتیازی متوازن (BSC) در نظر گرفته شد؛ امور مالی (سوال ۱۳)، مشتری (سؤال ۱۴)، فرآیند کسب و کار داخلی (سؤال ۱۵) و یادگیری و رشد (سوال ۱۶).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا