دانلود ترجمه مقاله کار کردن با وجود سیستم های اطلاعاتی ناکافی در محل کار (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۱ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

کار کردن با وجود سیستم های اطلاعاتی ناکافی در محل کار: یک مطالعه تجربی در رومانی

عنوان انگلیسی مقاله:

Working around inadequate information systems in the workplace: An empirical study in Romania

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، مدیریت منابع اطلاعاتی، مدیریت دانش
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Information Management
کلمات کلیدی سیستم های اطلاعاتی ناکافی، راه حل های جایگزین (میانبر)، نگرش های کارکنان، سیاست شرکت، نظریه مقابله
کلمات کلیدی انگلیسی Inadequate Information Systems – Workarounds – Employee attitudes – Corporate policy – Coping theory
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Louie H.M. Wong – Luminita Hurbean – Robert M. Davison – Carol XJ Ou – Mihaela Muntean
شناسه شاپا یا ISSN ۰۲۶۸-۴۰۱۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2022.102471
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱۶٫۱۶۱ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۱۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص SJR مجله ۲٫۷۷۰ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۶۸
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۳ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ مروری بر ادبیات پیشین

۳ توسعه نظریه

۴ روش

۵ تحلیل داده و نتایج

۶ بحث

۷ نتایج

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     به بررسی این موضوع می پردازیم، زمانی که کارکنان با سیستم های اطلاعاتی (IS) مواجه می شوند که به طور مناسب و کافی کارشان را پشتیبانی نمی کنند، چگونه رفتار می کنند. سیستم های اطلاعاتی ناکافی، غالبا منجر به رفتار راه حل جایگزین می شوند، پدیده ای که به طور مناسب در سازمان های معاصر درک نمی شود. بر اساس نظریه راه حل جایگزین و نظریه مقابله، یک مدل تحقیق تدوین کردیم که سیستم های اطلاعاتی ناکافی را به سیاست شرکت و نگرش های کارکنان به رفتار راه حل جایگزین، ارتباط می دهد. مدل را با داده های جمع آوری شده از ۳۱۰ کارمند سازمان های کشور رومانی که به تازگی از سیستم های شرکتی استفاده می کردند، آزمودیم. به بحث درباره کاربردهای این مطالعه برای تحقیق و عمل و همچنین مسیرهای آتی و فرصت های نظری می پردازیم.

 

مروری بر ادبیات پیشین
     ادبیات بسیار زیادی درباره پذیرش و انتشار سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها وجود دارد. بیشتر مقالات منتشر شده، نشان دهنده تاثیر مثبت سیستم های اطلاعاتی است(لامر و ایکهارت، ۲۰۱۲). با این وجود، دهه اخیر شاهد توجه بیشتر به برخی جنبه منفی سیستم های اطلاعاتی بوده است(طرفدار، دی آکری، تورل و گاپتا، ۲۰۱۵a). یکی از این ابعاد منفی به پدیده، در جایی است که کارکنان از سیستم اطلاعاتی که استفاده می کنند، رضایت ندارند، تصور می کنند که به طور مناسب نیازهای کاری معقول آنها را برآورده نمی کند. گرچه برخی کارکنان ممکن است نهایت تلاش خود را که می توانند در این شرایط انجام دهند، می کنند، دیگران، عمدا اقداماتی انجام می دهند تا سیستم های اطلاعاتی نامناسب را شناسایی کنند، راه حل هی جایگزینی طراحی می کنند که آنها را قادر به تکمیل کارشان می کند.

 

     طراحی و به کارگیری راه حل های جایگزین توسط کارکنان توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا تشخیص داده می شود که می توانند به سازمان به گونه ای سود برسانند که سیستم های رسمی سازمان نمی توانند، اینکار را انجام دهند(بیریپروت و همکاران، ۲۰۱۹). تعاریف زیادی از راه حل های جایگزین وجود دارد، که یکی از جامع ترین آنها توضیح می دهد که راه حل جایگزین یک انطباق هدف محور، بداهه کاری یا سایر تغییرات برای یک یا چند بعد از یک سیستم کاری موجود برای غلبه، دور زدن یا کاهش تاثیر موانع، استثنائات یا محدودیت های ساختاری است که تصور می شود، مانع از این می شود که سیستم کاری یا مشارکت کنندگتن به سطح مطلوب کارایی، اثربخشی یا سایر اهداف شخصی یا سازمانی، دست یابند(آلتر، ۲۰۱۴، ص. ۱۰۴۴). این تعریف طولانی، بخاطر ماهیت کلی آن، قابل توجه است: صریحا به کامپیوترها یا سیستم های اطلاعاتی اشاره ندارد. علاوه بر این، دارای یک موضع مسلما مثبت است، بدین معنا که، راه حل های جایگزین به کارکنان کمک می کند تا کارشان را به طور رضایت بخشی، انجام دهند(دیویسون و آیو، ۲۰۱۷)، یا این وجود، دیده می شود که راه حل های جایگزین از شیوه های استاندارد سازمان، فاصله دارد(آزاد و کینگ، ۲۰۱۲). در واقع، بین(۲۰۱۷) بیان می کند، گرچه راه حل های جایگزین منحط هستند، مدیران آن را به این دلیل ساده می پذیرند که در بهره وری سازمانی، نقش دارند. ضمنا، بیرپورت و همکاران(۲۰۱۹) بیان می کنند که برخی اواقت، راه حل جایگزین تنها روش برای انجام کارها هستند.

 

 

     شناسایی شده است که راه حل های جایگزین ایستا نیستند، مگر اینکه راه حل های مقطعی باشند، که بخاطر اینکه شرایط حل و فصل شده، تکرار نمی شوند(کابایاشی، فویل، زیایو و سیگول، ۲۰۰۵). آلتر(۲۰۱۴) تعداد زیادی از تحقیق درباره راه حل جایگزین را با نظریه فرآیند پیچیده، از اینکه چرا و چگونه راه حل جایگزین ممکن است ایجاد شود، به کمک تحلیل انواع مختلف راه حل جایگزین، ترکیب می کند. مدل فرآیند اینگونه آغاز می شود ۱) شناسایی نیات، اهداف و علائق ذینفعان مختلف(کارکنان، مدیران، طراحان سیستم نرم افزار) مرتبط با روش انجام کار؛ که به دنبال ۲) تحلیل ساختار کاری که انجام می شود، می آید، و ۳) ادراک مربوطه که به راه حل جایگزین نیاز است، برای بررسی مسائل در فرآیندهای کار. راه حل های جایگزین مختلفی را می توان شناسایی کرد ۴) با انتخاب یک (یا بیشتر ) ۵)پدیدار شده یا اجرا شده ۶) و ارزیابی شده ۷) از نظر اینکه چگونه بخوبی راه حل جایگزین به بررسی مسائلی می پردازد که قبلا شناسایی شده و همچنین، پیامدهای وسیع تر در زمینه سازمانی. مدل فرایند نشان می دهد که رفتار راه حل جایگزین به صورتی ظریف با کفایت سیستم های اطلاعاتی ارتباط دارد، زیرا سیستم‌های اطلاعاتی ناکافی با مسائلی در فرایندهای کاری طبیعی مرتبط هستند؛ راه‌حل‌های جایگزین تحت تاثیر محدودیت‌های موجود در زمینه سازمانی نیز قرار می گیرند، مانند سیاست هایی که تعیین می کنند چگونه کار باید انجام شود و اهداف عملکرد هر فرد. چه شرایط سازمانی تغییر کند، یا شاید سیستم های اطلاعاتی که با آن کار می شود، تغییر کند، بنابراین بازخورد در باره کفایت راه حل جایگزین می تواند منجر به ارتقاء آن شود(سافادی و فاراج، ۲۰۱۰). در بلند مدت، اگر شرایط بنیادین تغییر نکند و نیاز مستمر به راه حل جایگزین باشد، ممکن است به عنوان بخشی از روتین سازمانی معمول نهادینه شود(مالارنت و آویسون، ۲۰۱۵؛ پنتلاند و فلدمان، ۲۰۰۸).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا