دانلود ترجمه مقاله روند نشریات در رابطه با اسکیزوفرنی، سلامت روان، و افسردگی در طی کووید-۱۹ (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۵ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

روند نشریات در رابطه با اسکیزوفرنی، سلامت روان، و افسردگی در طی کووید-۱۹

عنوان انگلیسی مقاله:

Publication trends related to schizophrenia, mental health, and depression during COVID-19

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۵ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی، روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانپزشکی، روانشناسی بالینی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Asian Journal of Psychiatry
کلمات کلیدی اسکیزوفرنی، سلامت روان، افسردگی، کووید-۱۹، مجله روانپزشکی آسیا
کلمات کلیدی انگلیسی Schizophrenia – Mental health – Depression – COVID-19 – Asian Journal of Psychiatry
نمایه (index) scopus – master journals – JCR – MedLine
نویسندگان Zalik Nuryana – Ghadah Al Murshidi – Arif Rahman
شناسه شاپا یا ISSN ۱۸۷۶-۲۰۱۸
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.ajp.2021.102878
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۸۲۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۳۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۷۹۳ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۵۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۸ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ندارد 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه ندارد 
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ روش

۳ نتایج و بحث

۴ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف این مقاله، تجزیه و تحلیل روند نشریات در رابطه با اسکیزوفرنی، سلامت روان و افسردگی در طی کووید-۱۹ در مجله روانپزشکی آسیا است. در سال ۲۰۲۰، ۵۷۶ مقاله با استفاده از تجزیه و تحلیل کتاب سنجی از scopus.com شناسایی شدند. بر اساس نتایج، هند و پس از آن چین، استرالیا، بنگلادش و ژاپن بیشترین مقالات را در مورد اسکیزوفرنی، سلامت روان و افسردگی در طی کووید-۱۹داشته است. در عین حال، بیشترین کلمات کلیدی مورد استفاده عبارت بود از اسکیزوفرنی (n=39)، کووید-۱۹ (n=35)، سلامت روان (n=23)، افسردگی (n=22)، و نوجوانان (n=12). این موارد بیانگر روال نشریات مربوط به عناوین مورد بحث در سال ۲۰۲۰ است. علاوه بر این، می توان از موضوعات تحقیقاتی دیگر، مانند کیفیت زندگی، اختلال وسواس فکری-جبری، سندرم متابولیک، شیوع و بیماری روانی نیز در آینده استفاده کرد.

 

روش
     این تحقیق، یک مطالعه کتاب‌سنجی تحلیلی از روال نشریات مرتبط با اسکیزوفرنی، سلامت روان و افسردگی در طی کووید-۱۹ در مجله روانپزشکی آسیا است. این موضوع در مجله روانپزشکی آسیا از پایگاه داده (http://www.scopus.com) در تاریخ ۲۶/۰۸/۲۰۲۱ به دست آمده است. سپس داده ها با اپلیکیشن Biblioshiny مبتنی بر R که به صورت رایگان از https://bibliometrix.org/ قابل دانلود است تجزیه و تحلیل شدند (Aria و Cuccurullo ، ۲۰۱۷). پایگاه داده مورد استفاده همچنین حاوی اطلاعات حداکثر ۵۷۶ مقاله منتشر شده در سال ۲۰۲۰ به همراه جزئیاتی در مورد انواع مقالات ۲۲۲؛ مقاله کنفرانس۱؛ سرمقاله ۴؛ غلط نامه ۳; نامه ۳۲۳; یادداشت ۱؛ خلاصه ۱؛ و بررسی ۲۱ می باشد.

 

نتایج و بحث
تجزیه و تحلیل نمودار سه قسمتی انجام شده است: نویسنده، کشور نویسنده و کلمات کلیدی.
     شکل ۱ همبستگی سه آیتم، یعنی نویسنده، کشور نویسنده، و کلمات کلیدی را با استفاده از تجزیه و تحلیل نمودار سه قسمتی نشان می دهد. ما تعداد آیتمها را ۲۰ در نظر می گیریم، به این معنی که تمام قسمتهای عنوان شده دارای ارزش ۲۰ هستند: ۲۰ نویسنده، ۲۰ کشور و ۲۰ کلمه کلیدی. این سه عامل با روابط خاکستری ترسیم می‌شوند تا رابطه بین یک قسمت و قسمت دیگر را که با کشور نویسنده، نویسندگان و کلمات کلیدی برتر در تحقیقات شروع می‌شود، نشان دهند. تعداد مقالات مرتبط با هر عنصر با اندازه هر مستطیل در هر لیست نشان داده می شود. همچنین، سطح مرکزی (AU_CO) نقطه کانونی این طرح سه قسمتی است. در سال ۲۰۲۰، ۵ کشور برتر نشان داده شده است که هند بیشترین مقاله را دارد و پس از آن چین، استرالیا، بنگلادش و ژاپن قرار دارند. علاوه بر این، شکل ۱ ۵ موضوع متداول منتشر شده در مجله روانپزشکی آسیا را نشان می دهد، که شامل اسکیزوفرنی، کووید-۱۹، افسردگی، سلامت روان و نوجوانان می باشد و هر کدام با یک مستطیل سبز رنگ (DE) نشان داده شده اند. هر چه مستطیل بزرگتر باشد، موضوعات تحقیقاتی بیشتری ظاهر می شوند؛ بدین ترتیب، این مطالعه به یک موضوع تحقیقاتی رایج پرداخته است.

 

سهم نویسنده
     ما ۵ نویسنده برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم تا تأثیر نویسنده، مجموع نشریات و همکاریهای نویسنده را مشخص کنیم. طبق شکل ۲، Rajkumar RP با مجموع ۹۶۴ استناد، مقالاتی با عنوان کووید-۱۹ و سلامت روان در رتبه اول قرار دارد: بررسی مقالات موجود (راجکومار، ۲۰۲۰) نیز تأثیر قابل توجهی بر پیشبرد تحقیقات در مورد کووید-۱۹ و سلامت روان داشت. دومین مورد استناد شده، مطالعه Roy D در مورد دانش پژوهی، نگرش ها، اضطراب و نیازهای سلامت روان ادراک شده در جمعیت هند در طی پاندمی کووید-۱۹ (Roy و همکاران، ۲۰۲۰)، با ۴۸۶ استناد است. مورد بعدی، Ahmed MZ با ۲۹۹ استناد برای تحقیقات خود در مورد پاندمی کووید-۱۹ در چین و مشکلات روانی مرتبط با آن است (Ahmed و همکاران، ۲۰۲۰). پس از آن Spoorthy MS قرار دارد که مطالعه ای در مورد مشکلات سلامت روانی که کارکنان مراقبت های بهداشتی در نتیجه پاندمی کووید-۱۹ با آن مواجه هستند (اسپورتی، ۲۰۲۰) را ارائه کرده است- که این بررسی دارای ۲۴۷ استناد است (Spoorthy ، ۲۰۲۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا