دانلود ترجمه مقاله بازاریابی اخلاقی و راهبرد بازاریابی (وایلی ۲۰۱۰)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه وایلی در سال ۲۰۱۰ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بازاریابی اخلاقی و راهبرد بازاریابی

عنوان انگلیسی مقاله:

Ethical Marketing and Marketing Strategy

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه وایلی – Wiley
سال انتشار ۲۰۱۰
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت بازرگانی – بازاریابی – مدیریت استراتژیک
چاپ شده در مجله (ژورنال)  International Encyclopedia of Marketing
نویسندگان Gene R. Laczniak – Patrick E. Murphy
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1002/9781444316568.wiem01022
لینک سایت مرجع https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/9781444316568.wiem01022
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۳۷

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۱ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

مقدمه
در بازاریابی اخلاقی افراد در اولویت نخست قرار می‌گیرند
مسئولیت اخلاقی فرای ملزومات قانونی قرار می‌گیرد
در بازاریابی اخلاقی به نیت، ابزارها و اهداف توجه می‌شود
بازاریابان اخلاق مدار سعی کرده تصور اخلاقی را گسترش دهند
بازاریابان اخلاقی ارزش‌های هسته‌ای را رعایت می‌کنند
بازاریابان اخلاقی مفهوم ذی نفع را می‌پذیرند
بازاریابی اخلاقی باید فرایند استدلال اخلاقی را دنبال کند
نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

مقدمه

می‌توان بازاریابی اخلاقی را به عنوان مجموعه فعالیت‌هایی قلمداد نمود که در آن‌ها بر سیاست‌ها و فعالیت‌های بازاریابی فردی و سازمانی شفاف، قابل اعتماد و مسئولانه تاکید شده و حس درستکاری ، رفتار عادلانه به مصرف کنندگان و سایر ذی نفعان انتقال داده می‌شود (مورفی و همکاران، ۲۰۰۵).این تعریف منعکس کننده‌ی بُعد هنجاری اخلاق بازاریابی است. در واقع در تعریف ارائه شده دیدگاه ترویج دهنده / ترغیب کننده‌ای راجع به نحوه‌ی نظارت بازاریابان بر فعالیت‌ها، برنامه‌ها، و رویه‌های آن‌ها در خلال تعامل استراتژیک با بازارهای هدف نهادینه شده است. این رویکرد کاملاً با روحیه‌ی انگیزشی حاکم بر دستورالعمل‌های حرفه‌ای مورد استفاده‌ی فعالان بازاریابی همچون دستورالعمل اخلاقی اتحادیه‌ی بازاریابی آمریکا (AMA- 2008) سازگاری دارد. در این استاندارد از افراد خواسته شده تا خود را با بالاترین استانداردهای حاکم بر قواعد و ارزش‌های حرفه‌ای و مسئولیت‌های محول شده به آن‌ها در قبال ذی نفعان مختلف هماهنگ کنند.

در این دستورالعمل همانند سایر دستورالعمل‌های ایده آل، در سطح جزئیات و تفسیر مفاهیم پیچیده‌ای همچون شفافیت، درستکاری، ایجاد اعتماد، و ماهیت عملکرد منصفانه در شرایط مبادلاتی بخصوص با مشکل و تناقض روبرو می‌شویم. بنابراین در سلسله نکات مطرح شده در ادامه‌ی بحث تلاش خواهیم نمود تا اصول مفهومی استراتژی بازاریابی اخلاقی را از دیدی کاربردی و شفاف شرح دهیم. این هدف به سه طریق به واقعیت بدل می‌شود. در ابتدا بازاریابی اخلاقی هنجاری را به ۷ گزاره/ اصل پایه تقسیم می‌کنیم (لازنیک و مورفی، ۲۰۰۶). سپس این گزاره‌ها را به رویکردهای کاربردی شرکت تحت عنوان بهترین رویه‌ها در بازاریابی اخلاقی مرتبط می‌سازیم (کلین، لازنیک و مورفی، ۲۰۰۶)، در وهله‌ی سوم هر دو مرحله‌ی قبلی در چهارچوب دستورالعمل‌های اخلاقی اتحادیه‌ی بازاریابی آمریکا (۲۰۰۸) مورد بازنگری قرار گرفته تا تعارض و تضاد پیش روی بازاریابان حرفه‌ای از منظر قواعد و ارزش‌های مربوطه را بخوبی درک کنیم.

در بازاریابی اخلاقی افراد در اولویت نخست قرار می‌گیرند
بازاریابی مطلوب مدنظر در وهله‌ی نخست “فرد محوری” را در دستور کار داشته و آن را بُعد اول بازاریابی اخلاقی تلقی می‌کند. از این ویژگی تحت عنوان “مزیت اجتماعی” یاد می‌شود. نظریه‌ی بازاریابی از دیرباز بازاریابی اثرگذار را چیزی فرای تمرکز مالی و حداکثرسازی سود برای مالک- سرمایه گذار تلقی نموده است . علاوه بر این در بازاریابی همواره مشتری با ارتقای اولویت روبرو شده و به اندازه‌ی سهام دار به وی اهمیت داده می‌شود. همانگونه که یکی از بنیان گذاران بازاریابی ، پیتر دراکر (۱۹۵۴) بر این موضوع تاکید داشته است، هدف تجاری تنها یک تعریف معتبر را دارا است و آن چیزی نیست جز ایجاد مشتری. در حقیقت مفهوم بنیادی حاکم بر بازاریابی مدرن همواره مفهوم بازاریابی و دستاوردهای استراتژیک آن بوده است، برنامه ریزی بازاریابی تحت تأثیر نیازها و تمایلات کشف شده‌ی مصرف کنندگان قرار دارد (آندرسون،۱۹۸۲). از این منظر به صورت استراتژیک به این نتیجه گیری می‌رسیم که لازم است منابع سازمانی به گونه‌ای با یکدیگر هماهنگ شوند که مزیت رقابتی پایداری را برای شرکت در پی داشته باشند (پورتر، ۱۹۹۸).با افزایش شبکه سازی و برون سپاری استراتژی بازاریابی (دیر، کیل و سینگ، ۲۰۰۱)، این موضوع که سایر ذی نفعان برای تضمین موفقیت بازاریابی ضروری بوده بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است. امروزه شرکت‌های بازاریابی آگاه از وضعیت (لازنیک و مورفی، ۲۰۰۶) دریافته‌اند که افراد حاضر در مبادلات بازاریابی نباید هرگز به چشم اهداف سودآور تلقی شوند .

توجهی عمیق فرایند بازاریابی به ایجاد رفاه تمامی ذی نفعان در فعالیت‌های بسیاری از شرکت‌های موفق منعکس شده است (کلین، لازنیک و مورفی، ۲۰۰۶). برای مثال شرکت تولیدی برتر مکون – ویسکانزین از مدل قیمت گذاری هزینه بعلاوه سایر عوامل سود بُرده که طی آن شاخص‌های قیمت گذاری بدست آمده از شبکه‌ی مشتریان – کارفرمایان برای درک و نظارت بهینه بر شرایط بکار می‌روند.همچنین شرکت استقلال زیادی را به کارکنان اعطا کرده تا ضمن انجام فعالیت‌های خود ، بر شرایط مشتریان نیز نظارت کنند. در بیانیه‌ی عملکرد شرکت تام از مین، شرکتی که محصولات آرایشی کاملاً طبیعی را از سال ۱۹۷۰ به بعد تولید کرده آمده است که افراد و طبیعت دارای ارزش ذاتی هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشته شود. آن‌ها نیت‌های ۷ گانه ای را برای رهبری ارزش مدار پیشنهاد داده‌اند . شرکت تام از مین برای دهمین سال پیاپی به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر در رتبه بندی مجله‌ی “مادر شاغل” معرفی شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا