دانلود ترجمه مقاله اثرگذاری و اعتماد بیش از حد (سیج ۲۰۰۸)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه سیج در سال ۲۰۰۸ منتشر شده که ۱۱ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثرگذاری و اعتماد بیش از حد: بحث در مورد گوئل و کاری

عنوان انگلیسی مقاله:

Effectuation and Over-Trust: Debating Goel and Karri

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه سیج – Sage
سال انتشار ۲۰۰۸
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله کارآفرینی – مدیریت کسب و کار – مدیریت بازرگانی – بازاریابی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Entrepreneurship Theory and Practice
نمایه (index) Scopus – Master Journals List – JCR
نویسندگان Saras Sarasvathy – Nicholas Dew
شناسه شاپا یا ISSN ۱۰۴۲-۲۵۸۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2008.00250.x
لینک سایت مرجع https://journals.sagepub.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00250.x
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۲٫۷۵۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۱۸۵ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۴٫۳۲۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۳۲

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۷ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ندارد 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ندارد 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه ندارد 
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

منطق سببی و اعتماد بیش از حد
بررسی داستان شرکت سیمپلات
خصوصیات روان‌شناختی کارآفرینان و استفاده از منطق سببی
فرضیات رفتاری کلی
نتیجه‌گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

گوئل و کری ، در مقاله خود که در مورد کارآفرینی، عوامل سبب، و اعتماد بیش از حد است، به روابط بین عواملی سببی (علّی)، اعتماد بیش از حد، و خصوصیات روان‌شناختی کارآفرینان می‌پردازند. ما در این مورد خاص به بحث در مورد مقاله‌شان می‌پردازیم. گوئل و کری بر این اعتقاد هستند که سبب (یا علت)، فرضش را  بر اعتماد بیش از حد قرار می‌دهد. به هر حال، ما به این مبحث می‌پردازیم که منطق سببی  به شیوه متقاوت از آنچیزی که نشان می‌دهد، عمل می‌کند، زیرا به پیش‌بینی و فرض اعتماد نمی‌پردازد. مقاله گوئل و کری، همچنین توجهی به فرضیات رفتاری، تحت عواملی همچون اعتماد بیش از حد یا بی‌اعتمادی می‌کند. اعتقاد ما اینست که عوامل سببی بر مبنای فرضیات رفتاری به صورت متناوب است که عرصه‌های قابل‌توجهی را برای پژوهش‌های آینده در حوزه کارآفرینی مطرح می‌کند.
در جولای ۲۰۰۶، و در ارتباط با مسئله نظریه و شیوه کارآفرینی، گوئل و کری (۲۰۰۶)، ارتباط محرّک و جالب‌توجهی را بین منطق سببی و اعتماد بیش از حد، مطرح کردند. سپس به ارائه یک سری از فرضیات مرتبط با مبنای روان‌شناختی مختلف نسبت به اعتماد بیش از حد پرداختند. در این مسیر، آن‌ها دیدگاه‌هایی را در مورد مباحث جالب‌توجه منطق سببی و همچنین فرضیات رفتاری، و تحت نظریه‌های کارآفرینی اصلی مطرح کردند.
 این مباحث پایه (که در بخش چکیده این مقاله عنوان شد) به صورت زیر است:
خصوصیات شخصیتی خاص کارآفرین، در تعامل با منطق سببی است تا کارآفرین را در معرض اعتماد بیش از حد قرار دهد (صفحه ۴۷۷).
در مقاله‌شان، آن‌ها به بیان درجاتی از ارتباط، بین سبب و اعتماد بیش از حد (که در مثال مربوط به شرکت سیمپلات  جدول ۱ و تحلیل جدول ۲ آورده شده است) و همچنین پیوندهای بین خصوصیات کارآفرینی ویژه و اعتماد بیش از حد (که در حدول ۳ به طور خلاصه آورده شده است)، پرداختند. به هر حال، پیوندهای بین خصوصیات کارآفرینی و سبب، مشخصا توسعه نیافته است.
 در پاسخ به مباحث بعدی، به بررسی هر سه مجموعه این پیوندها با توجه به ۱) تعمیق درک‌مان از الگوی سبب و ۲) پیشبرد و ترکیب مجموعه گسترده‌ای از نظریات در حوزه پژوهش کارآفرینی که مرتبط با رفتار، شناخت، و عمل است، می‌پردازیم. ما این سه مرحله را تشریح می‌کنیم. ابتدائا مفهوم اعتماد بیش از حد و بی‌اعتمادی را پذیرفته و به بررسی کاربرد آن در حوزه منطق سببی به طور کل، و در مورد شرکت سیمپلات به طور خاص می‌پردازیم. سپس به بررسی رابطه بین خصوصیات روان‌شناختی کارآفزینان و منطق سببی می‌پردازیم. سپس به طرح اهداف کلیدی مرتبط با فرضیات رفتاری، تحت عواملی همچون اعتماد بیش از حد و بی‌اعتمادی پرداخته، و گزینه‌ای را مطرح می‌کنیم که عرصه‌های جالب‌توجهی را برای پژوهش‌های آینده در حوزه کارآفرینی مطرح می‌کند. 

بررسی داستان شرکت سیمپلات
رویداد مرتبط با شرکت جِی آر سیمپلات در ستون سمت چپ جدول ۱ آورده شده و در مقاله گوئل و کری این برداشت را می‌دهد که سبب (یا علت)، اساسا «شرط‌بندی روی یک چیز» و «امتحان کردن هر چیزی» است. به هر حال، بررسی بیشتر نشان می‌دهد که موضوعات بیشتری در ارتباط با مورد شرکت جِی آر سیمپلات وجود دارد- و همان‌طور که در چندین مقاله بحث شده است- مشخصا موضوعات بیشتری در ارتباط با منطق سببی وجود دارد. از همان ابتدا، J.R با ابزارهای موجود کار کرده و سهامدارانی را انتخاب نموده تا به ایجاد فرصت‌هایی به شیوه غیرپیشگویانه بپردازد. طبق گفته سیلور (۱۹۸۵)، فعالیت کارآفرینی جی آر در سال ۱۹۲۷ آغاز شد:

زمانیکه ترسی در مزرعه‌داران از بابت مازاد خوک ایجاد شد و خوک‌های خود را زبح کردند، سیمپلات ۱۶ ساله، خوک‌ها را جمع کرد و آن‌ها را تغذیه می‌کرد و دوره‌ای منتظر ماند تا زمانیکه دوره کمیابی خوک‌ها فرا برسد. او سودی بدست اورد که اولین کارخانه پرورش خوک را تاسیس کرد (صفحه ۳۹۷).

در سه سال بعدی، او به کار مزرعه‌داری ادامه داد، و به تجارت حیوانات پرداخت، و یاد گرفت که چگونه در این زمین‌های گسترده و در اوقات سخت می‌تواند، فعالیتش را ادامه دهد. در سال ۱۹۲۸، او در مورد دستگاه سورتینگ سیب‌زمینی را به قیمت ۳۴۵ دلار خرید و شروع سورتینگ سیب‌زمینی‌های خود و کشاورزان دیگر کرد. رکود گسترده، باعث افزایش تقاضا برای سیب‌زمینی شد و کسب و کار سیمپلات توسعه پیدا کرد. تا سال ۱۹۴۰ او تقریبا ۱۰۰۰ کارگر را در ۳۰ سوله استخدام کرد، که هر یک از این سوله‌ها دارای سه دستگاه سورتر بود (صفحه ۳۹۸).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا